Έντυπη Έκδοση

ΟΙ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΕΙΣ ΘΑ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΙΣ ΣΥΛΛΟΓΙΚΕΣ ΤΟΥ 2010 ΚΑΙ ΤΟΥ 2011

Με το Σύνδεσμο Ναυτιλίας συζητά σύμβαση η ΠΝΟ

Στο τραπέζι των συζητήσεων αναμένεται να καθίσουν την ερχόμενη εβδομάδα η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ) και ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) για τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας (ΣΣΕ), του 2010 αλλά και του 2011, των ναυτικών που εργάζονται στα πλοία της ακτοπλοΐας.

Πρόκειται για τη μοναδική ΣΣΕ που είναι σε εκκρεμότητα, αφού λίγο πριν από το τέλος του 2010 η ΠΝΟ υπέγραψε ΣΣΕ με τις όλες υπόλοιπες Ενώσεις.

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι ακτοπλόοι θα ξεκινήσουν τις συζητήσεις από μηδενική βάση, αλλά οι διαπραγματεύσεις θα αφορούν όχι μόνο την εκκρεμή σύμβαση του 2010, αλλά και αυτή του 2011.

Υπενθυμίζεται ότι πριν από τις γιορτές, ο υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων Γ. Διαμαντίδης, με επιστολή του προς τον ΣΕΕΝ και την ΠΝΟ, όριζε τον ΣΕΕΝ ως φορέα εκπροσώπησης των ακτοπλοϊκών εταιρειών για την υπογραφή ΣΣΕ στο χώρο της ακτοπλοΐας. Ενα ρόλο που χρόνια τώρα τον είχε η Ενωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας (ΕΕΝ).

Ο Γ. Διαμαντίδης ανέφερε μάλιστα στην επιστολή του ότι προτίθεται να νομοθετήσει σχετικά, καθώς η ΕΕΝ μετά την αποχώρηση της ΑΝΕΚ και της Hellenic Seaways έχασε την αντιπροσωπευτικότητά της στην ακτοπλοΐα. Οι δύο εταιρείες αποχώρησαν από την ΕΕΝ τον Δεκέμβριο, αλλά μέχρι σήμερα παραμένει άγνωστη η στάση που θα κρατήσουν.

Στον ΣΕΕΝ μετέχουν ο Ομιλος Attica με τις Super Fast Ferries και Blue Star Ferries, οι Μινωικές και η Aegean.

Οξύτατη αντίδραση ΕΕΝ

Η επιστολή του Γ. Διαμαντίδη προκάλεσε την άμεση αντίδραση της ΕΕΝ που με τη σειρά της απέστειλε επιστολή στον υπουργό, κατηγορώντας τον ότι «δεν έχει αντιληφθεί την υπέρμετρη οικονομική κρίση που μαστίζει το χώρο της ακτοπλοΐας» και τόνιζε ότι «ενώ θα έπρεπε να παραμείνει στο θεσμικό ρόλο του επικυρωτή της ΣΣΕ, με παρεμβάσεις του καθορίζει "νέους θεσμικούς ρόλους" για τον εαυτό του».

Να σημειωθεί ότι η άρνηση της ΕΕΝ να υπογράψει τη ΣΣΕ για το 2010 με αύξηση 2% που ζητούσε η ΠΝΟ, επικαλούμενη τα τεράστια οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες, οδήγησε την ΠΝΟ στην κήρυξη πανελλαδικής οκταήμερης απεργίας των ναυτικών, η οποία έληξε με την επιστράτευση των ναυτεργατών.

Μετά την αναστολή της απεργίας των ναυτεργατών, ο ΣΕΕΝ με επιστολή του προς τον Γ. Διαμαντίδη διαχώρισε τη θέση του και ζήτησε την παροχή αυτοτελούς δικαιώματος για τη διαπραγμάτευση και υπογραφή ΣΣΕ και στην ακτοπλοΐα, κάτι που λίγες μέρες μετά έθεσε ως αίτημα σε συνέντευξη Τύπου και ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Attica, Πέτρος Βέττας.

Ο ΣΕΕΝ, που μέχρι σήμερα έχει δικαίωμα υπογραφής για ΣΣΕ στα κρουαζιερόπλοια και στα πλοία της Αδριατικής, έχει υπογράψει με την ΠΝΟ σύμβαση για το 2010 με αύξηση 2% για τους ναυτικούς που εργάζονται σε αυτά τα πλοία, ενώ η Attica Croup που είναι μέλος του ΣΕΕΝ έχει δώσει αυτή την αύξηση στα πληρώματα των πλοίων της στις εσωτερικές γραμμές.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Οικονομία
Με λέξεις-κλειδιά
Ναυτιλία και ακτοπλοΐα
Άλλα θέματα στην κατηγορία Οικονομία της έντυπης έκδοσης
Υφεση
Υφεση 4,6% στην Ελλάδα στο γ' τρίμηνο του 2010
8,2% η πτώση στις τιμές κατοικίας το τρίτο τρίμηνο
Μαυρίλα στις πωλήσεις Ι.Χ.: - 50%
Αγροτική πολιτική
5,5 δισ. πήραν αγρότες-ψαράδες, με κάποιους στο περίμενε
Ανοδος τιμών στα τρόφιμα
Το περίπολο της καυτερής πιπεριάς και ο πόλεμος του κρεμμυδιού
Εκκληση στους τραπεζίτες
«Δώστε δάνεια και σώστε την ανάπτυξη»
Κλάδος τροφίμων και ποτών
Το ελληνικό λάδι κερδίζει τους Βούλγαρους
Ελληνικά κρασιά: περιφρονημένα μέσα - περιζήτητα έξω
Νέα συλλογική σύμβαση
ΓΣΕΕ: 728 ευρώ και για 6ωρο, η σύμβαση υπαλλήλων ραδιοταξί
Ναυτιλία
Με το Σύνδεσμο Ναυτιλίας συζητά σύμβαση η ΠΝΟ
Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων
Κυκλάδες στην πρίζα και με κοινοτικά κονδύλια
Τα ελληνικά "μετάλλια"
Ε, δεν είμαστε «τελευταίοι σε όλα»
Τεχνο-οικονομία
Windows και tablets συγκλίνουν στο ίδιο επίπεδο
Με έκδοση 9 απαντά ο Internet Explorer στην απειλή... υποβάθμισης
Το κόστος των σκανδάλων
Κάθε σκάνδαλο κοστίζει δεκαπλάσια στους φτωχούς