Έντυπη Έκδοση

AUDI HYBRID

Πρωταγωνιστεί και στην υβριδική τεχνολογία

Το 2011 είναι η χρονιά της νέας γενιάς των υβριδικών αυτοκινήτων. Οι εταιρείες, αφού έλυσαν αρκετά από τα προβλήματα της τεχνολογίας που μειώνει την εξάρτησή μας από το πετρέλαιο, προχωρούν στην παραγωγή μοντέλων με εξελιγμένα υβριδικά συστήματα κίνησης.

Οσον αφορά το τμήμα της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, που κατασκευάζει πολυτελή αυτοκίνητα, το ενδιαφέρον εστιάζεται στην προσπάθεια της Audi. Είναι η πρώτη γερμανική εταιρεία, που θα λανσάρει δύο premium υβριδικά μοντέλα σε δύο σημαντικές κατηγορίες, στα μεσαία SUV και στις μεγάλες μπερλίνες. Το 2011 αναμένονται το Q5 Hybrid Quattro και το Α6 Hybrid.

Η Audi ανακοίνωσε ότι από το 2011 έως το 2015 θα επενδύσει 11 δισ. ευρώ στην έρευνα και ανάπτυξη νέων τεχνολογιών και μοντέλων. Πρόκειται για το μεγαλύτερο επενδυτικό πρόγραμμα που έχει ποτέ εφαρμόσει η εταιρεία. Μάλιστα, το 80%, δηλαδή περίπου 9,5 δισ. ευρώ, θα διατεθούν στην έρευνα υβριδικών και ηλεκτρικών συστημάτων. Το 2011 θα προσλάβει 1.100 εξειδικευμένους τεχνικούς διαφόρων κατηγοριών, για να υποστηρίξουν τις νέες μελέτες.

Το δεύτερο εξάμηνο του 2011 έχει προγραμματιστεί το λανσάρισμα του Audi Q5 Hybrid Quattro στη χώρα μας. Το υβριδικό σύστημα απαρτίζεται από τον γνωστό βενζινοκινητήρα 2.0 TFSI, ισχύος 211 ίππων και ένα νέο ηλεκτροκινητήρα 45 ίππων. Η συνδυασμένη ισχύς των δύο μονάδων ανέρχεται στους 245 ίππους και η συνολική ροπή ξεπερνά τα 48 χλγμ. Η κίνηση μεταδίδεται σε όλους τους τροχούς, μέσω του αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων και του συστήματος τετρακίνησης Quattro.

Στον τομέα των επιδόσεων υπάρχουν σημαντικά οφέλη, παρά την αύξηση του βάρους, λόγω των μπαταριών και του υβριδικού συστήματος. Το τεστ 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 7,1'' (8,5'' στο συμβατικό βενζινοκίνητο 2.0 TFSI), από 80-100 χλμ./ώρα με πέμπτη ταχύτητα 5,9'' και η τελική αγγίζει τα 222 χλμ./ώρα. (210 χλμ./ώρα).

Κέρδος και στην κατανάλωση καυσίμου. Η μέση κατανάλωση είναι 7 λίτρα ανά 100 χλμ. (8,1 λίτρα στο βενζινοκίνητο). Εκπομπές CO2 160 γραμμ./χλμ. (188 γραμμ./χλμ.). Με ταχύτητα 60 χλμ./ώρα και ιδανικές συνθήκες καλύπτει απόσταση 3 χλμ., μόνο με τη χρήση του ηλεκτρικού κινητήρα.

Στη μάχη για μείωση της κατανάλωσης επιστρατεύθηκαν το σύστημα start&stop, τα νέα ελαστικά μειωμένης αντίστασης, το σύστημα ανάκτησης ενέργειας κάθε φορά που ο οδηγός πατάει τα φρένα, κ.ά.

Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου έχουν βάρος 38 κιλά και αποδίδουν 39 kW. Ψύχονται με αέρα και τοποθετήθηκαν σε ασφαλές σημείο κάτω από τον πίσω αποθηκευτικό χώρο.

Διαθέτει τρία προγράμματα λειτουργίας του υβριδικού συστήματος.

Το EV είναι κατάλληλο για την πόλη και δίνει προτεραιότητα στο ηλεκτρικό μοτέρ. Στο D και τα δύο μοτέρ έχουν τον κατάλληλο συνδυασμό για τη μικρότερη κατανάλωση και στο S επιτυγχάνονται οι καλύτερες επιδόσεις.

Η προσθήκη του υβριδικού συστήματος και των μπαταριών αύξησε το βάρος του αυτοκινήτου κατά 130 κιλά. Για να μειωθεί, επιλέχθηκε η λύση της κατασκευής διάφορων τμημάτων από αλουμίνιο (καπό, πίσω μεγάλη πόρτα του αποθηκευτικού χώρου και άλλα τμήματα). Τελικά, το περιόρισαν κάτω από τα 2.000 κιλά, οπότε είναι το πιο ελαφρύ υβριδικό SUV στον κόσμο.

Το Audi Α6 Hybrid χρησιμοποιεί το ίδιο υβριδικό σύστημα, αλλά η κίνηση μεταδίδεται μόνο στους μπροστινούς τροχούς. Η νέα γερμανική μπερλίνα, που θα ανταγωνισθεί τις Mercedes Ε-Class και BMW 5 σειράς, έχει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 7,3'' και τελική 238 χλμ./ώρα. Μέση κατανάλωση 6,2 λίτρα/100 χλμ. Εκπομπές CO2 142 γραμμ./χλμ. Οι πωλήσεις θα ξεκινήσουν στο τέλος του 2011.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Αυτοκίνητο
Άλλα θέματα στην κατηγορία Αυτοκίνητο της έντυπης έκδοσης
Άλλες ειδήσεις
Πρωταγωνιστεί και στην υβριδική τεχνολογία
Μικρές ειδήσεις