Έντυπη Έκδοση

ΔΙΟΔΙΑ: ΟΛΟ ΠΑΝΩ ΚΑΙ ΠΙΟ ΠΑΝΩ

33% αύξηση για Μαλιακό - Κλειδί

Νέες, ιδιαίτερα τσουχτερές αυξήσεις, της τάξης του 33%, έρχονται το αργότερο ώς τα μέσα Φεβρουαρίου στον αυτοκινητόδρομο Μαλιακός-Κλειδί, πέρα από την τιμαριθμική αναπροσαρμογή του 7% που θα πληρώνουν οι οδηγοί από τα ξημερώματα της Δευτέρας.

Θα αφορά όλους τους σταθμούς του συγκεκριμένου αυτοκινητόδρομου και περιλαμβάνει γενική αύξηση της χρέωσης από 3 σε 4 λεπτά ανά χιλιόμετρο.

Εκπρόσωπος της κοινοπραξίας μάς ενημέρωσε ότι έχουν ολοκληρωθεί και πιστοποιηθεί τα έργα που περιλαμβάνονται στην 4η δεσμευτική προθεσμία από τα τέλη του 2010, περίπου τρεις μήνες νωρίτερα από τον προβλεπόμενο χρόνο και πλέον, με βάση τη σύμβαση, είναι θέμα χρόνου να επιβληθεί η αύξηση στα διόδια.

Η επόμενη μεγάλη αναπροσαρμογή αναμένεται στα μέσα του 2012, όταν προβλέπεται να ολοκληρωθούν οι τρεις δίδυμες σήραγγες των Τεμπών, όπου ισχύει υψηλότερη τιμή διοδίου στα 6 λεπτά ανά χιλιόμετρο. Τα έργα κατασκευής προχωρούν με κανονικούς ρυθμούς, με εξαίρεση την περίπτωση του Πλαταμώνα, όπου εκκρεμούν οι απαλλοτριώσεις τριών χωραφιών στην είσοδο και την έξοδο της σήραγγας. Το δικαστήριο για τον καθορισμό της τιμήματος έχει οριστεί για τον Μάιο.

Η ανώτερη τιμή των 4 λεπτών ανά χιλιόμετρο ισχύει από τον Νοέμβριο στον αυτοκινητόδρομο Κορίνθου-Τρίπολης-Καλαμάτας, με την ολοκλήρωση των έργων ως τη Μεγαλόπολη. Στα υπόλοιπα έργα προς το παρόν ο υπολογισμός των διοδίων γίνεται με τιμή βάσης τα 3 λεπτά ανά χιλιόμετρο. Με βάση τις συμβάσεις κατασκευής των αυτοκινητόδρομων, οι ανάδοχοι προβλέπεται να κάνουν δύο αυξήσεις μέσα στο χρόνο, μία λόγω τιμαριθμικής αναπροσαρ μογής και μία λόγω προόδου των έργων.

Οι συνεχείς αυξήσεις, που ήδη μετράνε τρεις στο τελευταίο δεκάμηνο, έχουν πυροδοτήσει τις κινητοποιήσεις των φορέων κατά των διοδίων οι οποίοι την Κυριακή ετοιμάζουν την πρώτη πανελλαδική κινητοποίηση, ανοίγοντας τις μπάρες όλων των σταθμών από τις 3-5 μ.μ.

Από την κοινοπραξία που κατασκευάζει τον αυτοκινητόδρομο Κορίνθου-Πάτρας επιβεβαιώνεται η πληροφορία ότι έχουν παραπεμφεί στις δικαστικές αρχές 25 οδηγοί που αρνήθηκαν να πληρώσουν διόδια. Ο εκπρόσωπός της παραδέχθηκε ότι τα έργα έχουν καθυστέρηση δύο χρόνων σε σχέση με το χρονοδιάγραμμα και δεν τοποθετήθηκε σε σχέση με τις πληροφορίες για μαζικές απολύσεις εργαζομένων. Διέψευσε πάντως το ενδεχόμενο αποχώρησης εταιρειών που μετέχουν στην κοινοπραξία και επιβεβαίωσε ότι υπάρχουν προβλήματα με τη χρηματοδότηση από τις τράπεζες.

...Και η κυβέρνηση ονειρεύεται μειώσεις

Μείωση της τιμής των διοδίων ώς τον Μάρτιο υπόσχεται η κυβέρνηση υπό την αυξανόμενη πίεση του κινήματος των οδηγών που αρνούνται να καταβάλλουν το αντίτιμο.

Μέχρι τον Μάρτιο θα ολοκληρωθεί η συζήτηση με τις πιστώτριες τράπεζες και τους παραχωρησιούχους που διαχειρίζονται τους σταθμούς διοδίων για την επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων παραχώρησης, μέσα στις οποίες περιλαμβάνονται και τα διόδια, δήλωσε χθες ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννης Μαγκριώτης. Οι συμβάσεις αυτές θα έχουν ισχύ για τα επόμενα 30 χρόνια.

Σύμφωνα με τον υφυπουργό, στο πλαίσιο των διαπραγματεύσεων η κυβέρνηση θα προσπαθήσει να λύσει τα προβλήματα με τους παραχωρησιούχους, να προασπίσει τα δικαιώματα του Ελληνα φορολογούμενου και να μειώσει τη τιμή των διοδίων. Η μείωση θα προκύψει από τη μείωση του φόρου που αποδίδεται στο κράτος μέσω του ΦΠΑ, δήλωσε. Ο υφυπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ παραδέχτηκε ότι τα διόδια είναι άδικα, καθώς οι σταθμοί είναι πολύ συχνοί, και κάλεσε τους παραχωρησιούχους να αναλάβουν και τις δικές τους ευθύνες.

Κατηγορεί Ν.Δ.

Διευκρίνισε ότι το Δημόσιο πρέπει παράλληλα να τηρεί και τις συμβατικές υποχρεώσεις που υπάρχουν από τις συμβάσεις, για τις οποίες κατηγόρησε την κυβέρνηση της Ν.Δ., που είχε υπογράψει τις συμβάσεις παραχώρησης.

Ανακοίνωσε επίσης ότι προγραμματίζεται η εγκατάσταση και λειτουργία 5 ακόμη συμβατικών σταθμών διοδίων στην Εγνατία οδό, μέχρι να γίνει η εγκατάσταση των ηλεκτρονικών διοδίων. Οι σταθμοί διοδίων θα εγκατασταθούν στην Τύρια, στο Μαλακάσι, στο Κλειδί Ημαθίας στο ρεύμα από Αθήνα, στη Νυμφόπετρα και στον Ιασμο Ροδόπης. Οπως είπε, το αντίτιμο δεν θα είναι μεγαλύτερο από το αντίτιμο των διοδίων των Μαλγάρων, που για τα Ι.Χ. είναι 2,80 ευρώ.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Ελλάδα
Με λέξεις-κλειδιά
Οδικό δίκτυο και ασφάλεια
Για το ίδιο θέμα
Όλα τα διόδια, όλες οι τιμές
Επιμένουν στην Αρση Μπαρών
Άλλα θέματα στην κατηγορία Ελλάδα της έντυπης έκδοσης
27 αλλαγές στους δήμους
100.000 υπάλληλοι επί Καλλικράτη κρεμάμενοι
Facebook
Face to face με τα δισ.
Γλωσσολογία
«Αρχαία» θεματικά πάρκα στην Τουρκία και βρετανικό «χιούμορ»
Διόδια
33% αύξηση για Μαλιακό - Κλειδί
Εκπαίδευση
Με όρους ελεύθερης αγοράς τα φροντιστήρια, δηλαδή χωρίς όρους
Ετσι καταργούν την ανεξαρτησία του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου. Στο φως το νομοσχέδιο
Μεταλλαγμένα στην Ε.Ε.
Κερκόπορτα για μεταλλαγμένα
Ο κουρέας και η κρίση
Αλλο haircut και άλλο κούρεμα
Σύγχυση αρμοδιοτήτων για τα δάση
Πας ανήρ ξυλεύεται