Έντυπη Έκδοση

FIAT PUNTO EVO 1.4 Multiair

Αξιος διάδοχος

με αναβαθμισμένα χαρακτηριστικά

Οι Ιταλοί έχουν την τέχνη να δημιουργούν όμορφα σύνολα με ελάχιστες παρεμβάσεις. Ενα χαρακτηριστικό παράδειγμα της ιταλικής σχολής είναι η περίπτωση του δημοφιλούς Grande Punto.

Οταν προέκυψε η ανάγκη για ανανέωση του supermini, τη λύση έδωσε πάλι το σχεδιαστικό τμήμα. Με προσεκτικές παρεμβάσεις αναβάθμισε την εμφάνιση και προσέδωσε εντονότερα δυναμικά στοιχεία. Η μελέτη είναι τόσο επιτυχημένη που θα μπορούσε να αποτελέσει και τη βάση για να δημιουργηθεί η επόμενη γενιά. Μέχρι και την ονομασία άλλαξαν προσθέτοντας τη λέξη Evo (εξέλιξη), ακριβής προσδιορισμός της προσπάθειας.

Αυτή τη φορά οι Ιταλοί δεν έμειναν μόνο στην εμφάνιση και τα εντυπωσιακά χρώματα. Οι μηχανικοί ανέλαβαν το δύσκολο και δαπανηρό έργο της αναβάθμισης των τεχνικών χαρακτηριστικών. Το πιο άκαμπτο πλαίσιο, οι βελτιωμένες αναρτήσεις και η νέα γενιά κινητήρων Multiair είναι μερικοί από τους τομείς που δείχνουν τις ικανότητες των μηχανικών της μάρκας.

Το πρώτο στοιχείο που εκτιμήσαμε από τα πρώτα χιλιόμετρα είναι η καλή ποιότητα κύλισης του αυτοκινήτου. Αρχικά κινηθήκαμε στη Λ. Βουλιαγμένης, στο ύψος της Ηλιούπολης, και μετά ακολουθήσαμε πορεία προς τη λεωφόρο Κατεχάκη. Οι διαφορετικοί τύποι οδοστρώματος, ελληνική πατέντα των αχόρταγων εργολάβων δημόσιων έργων, οι λακκούβες και τα σαμαράκια επιβεβαίωσαν την αρχική μας παρατήρηση. Οι περισσότεροι θόρυβοι,οι κραδασμοί και οι ταλαντώσεις δεν φτάνουν στην καμπίνα των επιβατών. Το επίπεδο θορύβου είναι περιορισμένο και η οδήγηση δεν καταντά ηχητικό μαρτύριο. Το ιταλικό αυτοκίνητο άνετα πλέον μπορεί να συγκριθεί σε αυτόν τον τομέα με τον πρωταγωνιστή Ford Fiesta καθώς και τα αξιόλογα μοντέλα Peugeot 207 και Toyota Yaris.

Καλύτερο σαλόνι

Τι άλλο έλειπε από το Grande Punto; Οσοι το έχετε αποκτήσει, γνωρίζετε τις αδυναμίες του στον εσωτερικό χώρο. Αναφερόμαστε στην εμφάνιση του σαλονιού και τη γενικότερη αίσθηση που αποπνέει. Οσο για τη ποιότητα των υλικών δοκιμάστηκε τέσσερα χρόνια και είναι καλή. Πέρασαν οι εποχές που η Fiat ήταν κατηγορούμενη.

Στο Punto Evo αρκετά μέρη του σαλονιού ανασχεδιάστηκαν και αναβαθμίστηκαν. Μας άρεσαν η εμφάνιση του ταμπλό, της κονσόλας, τα νέα χειριστήρια του κλιματισμού και του ηχοσυστήματος. Τα πλαστικά, αν και παραμένουν σκληρά, πλέον έχουν καλύτερη εμφάνιση.

Να σημειώσουμε και την αύξηση των θέσεων για μικροαντικείμενα. Η πρακτικότητα είναι σημαντικό κριτήριο. Οι χώροι για τους επιβάτες και τις αποσκευές (275 λίτρα) παραμένουν πολύ καλοί.

Κινητήρας

Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος βρίσκεται ο νέος κινητήρας 1.4 Multiair με ισχύ 105 είτε 135 ίππους. Οδηγήσαμε την έκδοση με τη μικρότερη ιπποδύναμη,ροπή 13,5 χλγμ./4.000 σ.α.λ. και εξάρι κιβώτιο ταχυτήτων.

Καρδιά αυτής της τεχνολογίας είναι το νέο ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα ελέγχου των βαλβίδων εισαγωγής, που καταργεί την κλασική πεταλούδα γκαζιού και τον εκκεντροφόρο εισαγωγής.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, οι επιδόσεις και η κατανάλωση είναι καλύτερες σε σχέση με το απερχόμενο σύνολο 1.495 ίππων. Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 10,8'', τελική 185 χλμ./ώρα, CO2 134 γρ./χλμ. και μέση κατανάλωση 5,7 λίτρα ανά 100 χλμ.

Στο δρόμο διαπιστώσαμε ότι το νέο μοτέρ ταιριάζει στο χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Οι ρεπρίζ είναι ικανοποιητικές και η τελική ταχύτητα επιτυγχάνεται σχετικά εύκολα. Η μεγαλύτερη ροπή παίζει καθοριστικό ρολο κυρίως στην κίνηση στο αστικό περιβάλλον και στην προσπάθεια για μείωση της κατανάλωσης. Επίσης το εξελιγμένο σύστημα Stop&Start είναι ένα ακόμη όπλο στη μάχη για λιγότερα καύσιμα. Η μέση κατανάλωση στη δοκιμή κυμάνθηκε στα 8 λίτρα για 100 χλμ. Η βασική έκδοση 1.4 Multiair Dynamic κοστίζει 14.750 ευρώ (7 αερόσακοι, ESP κ.ά.).

Συμπέρασμα: ένα από καλύτερα supermini με ιταλικό ταμπεραμέντο και αυξημένα ποσοστά ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας.

Μικρές ειδήσεις

» Στη διακοπή της απόσυρσης των παλαιών οχημάτων οφείλεται η πτώση των πωλήσεων καινούργιων αυτοκινήτων κατά 26,5% στη Γερμανία τον Μάρτιο, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα.

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία σύντομα θα μετρήσει και τις απώλειες από την ελληνική αγορά. Εχασαν τον καλύτερο πελάτη τους. Ποιος Ευρωπαίος αγοράζει με κλειστά μάτια τα υπερτιμημένα γερμανικά αυτοκίνητα; Οσοι διαφωνούν, δεν έχουν παρά να δουν τους ισολογισμούς του 2009 των εταιρειών που εκποσωπούν τα γερμανικά αυτοκίνητα στην Ελλάδα. Η απόδοσή τους συγκρίνεται μόνο με εκείνη των τραπεζών. Και χωρίς καθόλου ρίσκο.

» Η Renault και η Daimler συμφώνησαν να συνεργαστούν για την ανάπτυξη μικρών αυτοκινήτων και κινητήρων. Καθοριστικό ρόλο στην επίτευξη του στόχου θα παίξει η τεχνογνωσία της ιαπωνικής Nissan στον τομέα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Η Nissan ανήκει στο χαρτοφυλάκιο της Renault και σημειώνει ρεκόρ πωλήσεων.

» Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Daimler, που κατασκευάζει τα αυτοκίνητα Mercedes-Benz, παραδέχτηκε ότι είχε «λαδώσει» αξιωματούχους σε 22 χώρες για να υπογράψουν συμβάσεις πώλησης οχημάτων. Επειδή αναμεμιγμένοι φέρονται και Ελληνες σε θέσεις-κλειδιά, ξεκίνησε η διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης.

» Ενα ακόμη πλήγμα για το WRC. Στην Ιορδανία οι ομάδες της Citroen και της Ford ακολούθησαν τακτικές που μας γυρίζουν χρόνια πίσω. Διέταξαν τους οδηγούς τους να διευκολύνουν εκείνους που μπορούσαν να διεκδικήσουν τη νίκη. Τελικά με άνεση κέρδισε ο Σεμπάστιαν Λεμπ (Citroen). Την τριάδα έκλεισαν οι Γ. Μ. Λατβάλα (Ford) και Πίτερ Σόλμπεργκ (Citroen). Ο πρωταγωνιστής Σεμπάστιαν Οζιε ακολούθησε τις εντολές της Citroen και περιορίστηκε στην έκτη θέση. Βαθμολογία οδηγών: Λεμπ 68 β., Λατβάλα 43β.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Αυτοκίνητο
Με λέξεις-κλειδιά
Αυτοκινητοβιομηχανία και εμπόριο αυτοκινήτων
Άλλα θέματα στην κατηγορία Αυτοκίνητο της έντυπης έκδοσης
Fiat
Αξιος διάδοχος