Έντυπη Έκδοση

Το διαστημόπλοιο που ταιριάζει στον Ομπάμα

Οι Ελληνες «Τρέκις» (οι φανατικοί του «Star Trek») δεν σιδέρωσαν την καλή τους στολή. Προσγειώθηκε στις αίθουσες το USS Enterprise και το τελευταίο κινηματογραφικό «Star Trek» έλαμψε στις οθόνες. Η ενδέκατη ταινία βασισμένη στην ομώνυμη δημοφιλή τηλεοπτική σειρά ήρθε αποφασισμένη να ξεπλύνει την ντροπή των μέτριων σίκουελ της.

Ζόε Σαλντάνα, η πανέμορφη ηθοποιός που ανέλαβε τον ρόλο της υπολογαχού Ουχούρα Ζόε Σαλντάνα, η πανέμορφη ηθοποιός που ανέλαβε τον ρόλο της υπολογαχού Ουχούρα Οι παραγωγοί αποφάσισαν να μην απογοητεύσουν το παγκόσμιο κύκλωμα των οπαδών της. Ετσι την καρέκλα του πρωταγωνιστή κάπτεν Κερκ ανέλαβε ο Κρις Πάιν, υπολοχαγός Ουχούρα είναι η πανέμορφη Ζόε Σαλντάνα και «αρχικακός» ο Ερικ Μπάνα. Τα ονόματα της Γουαϊνόνα Ράιντερ αλλά και του «ορίτζιναλ» Σποκ, Λίοναρντ Νίμοϊ, είναι στο καστ και 150 εκατομμύρια έπεσαν στην παραγωγή.

Τη σκηνοθεσία ανέλαβε ο 42χρονος Τζέφρι Τζ. Εϊμπραμς που γεννήθηκε μόλις δύο χρόνια πριν η σειρά βγει στην τηλεόραση. Εχει σκηνοθετήσει σειρές («Lost», «Alias», «The Office»), ήταν πίσω από την παραγωγή του «Cloverfield» και λένε πως στη σκηνοθεσία του οφείλει το «Mission Imposible ΙΙΙ» τις εισπράξεις των 400 εκατομμυρίων δολαρίων. «Το να σκηνοθετήσω ένα σίκουελ παλιού τηλεοπτικού σήριαλ ήταν το τελευταίο που θα φανταζόμουν πως θα κάνω», δήλωσε. «Πήραμε όμως ό,τι έχει γραφτεί εδώ και 40 χρόνια και το κάναμε σχετικό με το σήμερα. Μέρος της απόλαυσης μου ήταν πως από κάτι που ποτέ δεν μου άρεσε, έφτιαξα μια εκδοχή που μ' αρέσει». Πιστεύει, μάλιστα, πως έφτιαξε μια ταινία που θα αρέσει σε όλους, εκτός από τους σκληροπυρηνικούς φαν. Αυτοί δεν θα έμεναν ικανοποιημένοι με τίποτα άλλο πέρα από την αρχική σειρά. Τους καλεί, λοιπόν, να μη δουν την ταινία. «Μην πετάξετε τα λεφτά σας. Απλά θυμώστε!».

Κάποιοι κριτικοί πάντως είδαν στην ποπ προσέγγισή του μια εφηβική σαπουνόπερα «Beverly Hills: 90210» του Διαστήματος. Η υπόθεση της ταινίας μας πηγαίνει πριν την πρώτη απογείωση του διαστημοπλοίου, όταν γνωρίζονται, σχεδόν έφηβοι και δόκιμοι ακόμα στη σχολή του Αστροστόλου, οι βασικοί ήρωες. Είναι η στιγμή που οι Ρομυλιανοί, πολεμοχαρείς νομάδες από το Διάστημα, ξεκινάν να ανατινάξουν τη Γη. Λίγο σεξ, πολύ συναίσθημα και ψυχολογικά ζόρια, ακόμα περισσότερα εφέ και ζητήματα ταυτότητας είναι η συνταγή τού Τζ. Τζ. Εϊμπραμς.

Το ημερολόγιο έδειχνε 1966 όταν ο συγγραφέας και παραγωγός Τζιν Ρόντενμπερι κατέβασε την ιδέα για ένα δράμα διαστημικό και ταυτόχρονα φτηνό στην παραγωγή. Κομμένα τα εξωτερικά γυρίσματα, οι πολύ «διαστημικές» στολές, η έλλειψη βαρύτητας και οι τρομερές μανούβρες διαστημοπλοίων. Το πλήρωμα του «Star Trek» θα πήγαινε όπου υπήρχε ατμόσφαιρα για να μπορεί να αναπνέει, θα κατέβαινε σε πλανήτες και θα πεταγόταν σε άλλα σκάφη με «τηλεμεταφορά» -την παράγγελναν φωνητικά με ένα «beam me up Scotty» και αγγίζοντας το κουμπί-σήμα της στολής τους. Και τις λίγες φορές που θα συναντούσαν εξωγήινα όντα, θα τους έμοιαζαν τόσο που ένα σετ μυτερά αυτιά, άντε και μια μάσκα θα έφταναν για να περιγράψουν τη διαφορά.

Η υπόθεση ήταν απλή και δανεισμένη από τα... γουέστερν. Το ηρωικό πλήρωμα του σκάφους USS Enterprise είχε ξεκινήσει να «πάει θαρραλέα εκεί που κανείς δεν είχε πάει ποτέ», στο «τελικό σύνορο». Ο όρος είχε περάσει με επιτυχία από την εποχή του εποικισμού της αμερικανικής Αγριας Δύσης στους λόγους του Τζον Κένεντι για την είσοδο στη διαστημική εποχή. Το Εντερπράιζ εξερευνούσε πλανήτες και υπερασπιζόταν τις «Ηνωμένες Ομοσπονδίες Πλανητών».

Το 99% όλων αυτών γινόταν από τη γέφυρα του αστρόπλοιου, που έμοιαζε περισσότερο με ντιζαϊνάτο σαλονάκι παρά με κέντρο επιχειρήσεων διαστημοπλοίου του 23ου αιώνα. Στην πρώτη τηλεοπτική της έξοδο η σειρά αντιμετωπίστηκε ως πολύ εγκεφαλική για το αμερικανικό κοινό και έπειτα από τρεις σεζόν σταμάτησε (1969). Προσγειώθηκε στο σουξέ έπειτα από τις επαναλήψεις της στην επόμενη δεκαετία.

Συμπτωματικά όταν η κοινωνική αλλαγή και αναταραχή έγινε βασικό θέμα των ειδήσεων το φουτουριστικό «Star Trek» έγινε... επίκαιρο. Είχε ένα μικτό πλήρωμα από μαύρους, λευκούς, Γιαπωνέζους και... Κλίνγκον. Ηταν όλοι ίσοι και φιλειρηνικοί. Προβάλλεται συνέχεια η ευφυΐα και η τεχνολογική τους υπεροχή απέναντι στην ωμή βία των αντιπάλων. Μέρος της επιτυχίας του αποδίδεται στην αισιόδοξη απεικόνιση του ανθρώπινου μέλλοντος χωρίς πυρηνική ή οικολογική καταστροφή.

Στο «Star Trek» για πρώτη φορά στην ιστορία της τηλεόρασης ένας λευκός φίλησε στο στόμα μια μαύρη -ο κάπτεν Κερκ (Γουίλιαμ Σάτνερ) την υπολοχαγό επικοινωνιών Ουχούρα (Μισέλ Νίκολς). Α, είναι και η πρώτη φορά που εμφανίστηκε το κομμάτι της επιστημονικής φαντασίας που όλοι κουβαλάμε επάνω μας, ο «επικοινωνητής» ή «communicator», ο ασύρματος που έμοιαζε εντυπωσιακά με σημερινό κινητό με πορτάκι.

Οταν η «Παραμάουντ» πήρε χαμπάρι το παραγνωρισμένο χρυσωρυχείο ήταν ήδη η ώρα των Star Wars. Μπήκε και αυτή το 1979 στη διαστημική κούρσα της μεγάλης οθόνης με την πρώτη από τις 11 ταινίες Star Trek. Από τότε το παλιότερο φραντσάιζ διαστημικής περιπέτειας γνωρίζει καλές και κακές μέρες και εκδοχές.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Τέχνες & Πολιτισμός
Με λέξεις-κλειδιά
Κινηματογράφος
Άλλα θέματα στην κατηγορία Τέχνες & Πολιτισμός της έντυπης έκδοσης
Μέγαρο Μουσικής
Εκρηκτική η ορχήστρα «γάτα» ο πιανίστας
Επιστολή γ.γ. ΥΠΠΟ προς Ν. Τσακίρογλου
Παραιτήσου πριν σε παραιτήσουμε
Βέρνερ Χέρτζογκ
Ο εκκεντρικός Γερμανός ταξιδευτής του σελιλόιντ
Half Note
Greek Note τζαζ κλαμπ
Βιβλίο
Διαβάζοντας στ' αστέρια
Δημοπρασία των Σόθμπις
Δεν πούλησαν τα ελληνικά
Επίδαυρος
ΕΘΝΙΚΟ εσωτερικού - εξωτερικού
Μουσείο Ακρόπολης
Χωρίς πάρκινγκ, για λόγους ασφαλείας
Σταρ Τρεκ
Το διαστημόπλοιο που ταιριάζει στον Ομπάμα
Τηλεόραση
Από το ABC στο Διαδίκτυο
Τι ενώνει, τι χωρίζει τους Κύπριους
Ο φωτογράφος της Σκύρου