Έντυπη Έκδοση

Αρχαίοι έρωτες χωρίς ταμπού και αναστολές

Ερωτας που τεντώνει το τόξο του (1ου - 2ου αι. μ.Χ.). Ρωμαϊκό αντίγραφο σε μάρμαρο του χάλκινου πρωτοτύπου, που φιλοτέχνησε ο Λύσιππος τον 4ο αι. π.Χ. για το Ιερό του Ερωτα στις Θεσπιές Βοιωτίας (Μουσείο Λούβρου)
Οτι ο έρωτας είναι θεός και μάλιστα φτερωτός, το ξέρουν όλοι. Γιατί κάποτε ευτύχησαν να τον νιώσουν να φτερουγίζει μέσα τους και έπειτα από λίγο να χάνεται. Συνήθως απεικονίζεται σαν παιδάκι, χαριτωμένος και παιχνιδιάρης, ζωσμένος το τόξο του ή ιππεύοντας μία στρουμπουλή χήνα. Θεωρείται γονιμοποιός, μουσικο-θεατρικός, φιλοσοφικός και ταφικός.

Πλήρες θέμα...

  • Προϊστορικός οικισμός στη Σαντορίνη

    • Θαύμα! Το Ακρωτήρι δικαιούται στέγαστρο
      3 Σεπτεμβρίου 2005 τμήμα του στεγάστρου στο Ακρωτήρι κατέρρευσε, σκοτώνοντας Βρετανό τουρίστα. Ακόμα δεν υπάρχει πόρισμα για τα αίτια κατάρρευσης Χάρη σε τροπολογία στο ν/σ για τους Μεσογειακούς Αγώνες, μπορεί να παρακαμφθεί η άτεγκτη Πολεοδομία Θήρας και να επισκευαστεί το εδώ και 4 χρόνια κατεστραμμένο στέγαστρο του περίφημου αρχαιολογικού χώρου. Φτάνει μια κοινή υπουργική απόφαση Σαμαρά - Σουφλιά
  • Για την ένταξη στα μνημεία της Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς

    • Τα αυθαίρετα της Κνωσού πρόβλημα για UNESCO
      Το μινωικό ανάκτορο τα τελευταία 18 χρόνια έχει περικυκλωθεί από δεκάδες αυθαίρετα και, μάλιστα, βίλες. Για να ενταχθεί, όμως, στα μνημεία της UNESCO πρέπει να αποδίδει το πνεύμα και την ατμόσφαιρα της εποχής του Την πικρή αλήθεια είπε προχθές βράδυ από το Ηράκλειο στους τοπικούς φορείς και στο κράτος η πρόεδρος της Ελληνικής Εθνικής Επιτροπής UNESCO, Αικατερίνη Τζιτζικώστα, σχετικά με το κορυφαίο ζήτημα ένταξης του μνημειακού χώρου της Κνωσού στα μνημεία της Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς.
  • Θέατρο

    • ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΓΚΡΟΤΟΦΣΚΙ (14-30 ΙΟΥΝΙΟΥ) ΣΤΟ ΒΡΟΤΣΛΑΒ Μπαλί - Πολωνία με οδηγό τον Αμλετ
      Εθνική προσέγγιση του «Αμλετ» από τον δημιουργό του θεάτρου «Odin», Εουτζένιο Μπάρμπα. Στον μπαλινέζικο θίασο, μοναδική εξαίρεση ο Βραζιλιάνος Αμλετ Ενα ζουμερό μήλο. Αν το κοιτάξεις καλύτερα, μια κόκκινη υδρόγειος σφαίρα. Το σύμβολο του Φεστιβάλ Γκροτόφσκι. Εύστοχη η αποτύπωση της πολυπολιτισμικής ταυτότητάς του.
  • Μάικλ Τζάκσον

    • ΜΑΪΚΛ ΤΖΑΚΣΟΝ Χρυσό αντίο στον «βασιλιά» της ποπ
      Οι θείες Τζάνετ και Λα Τόγια με τα δύο από τα τρία ανίψια τους και παιδιά του Μάικλ, τον πρίγκιπα Μάικλ Τζάκσον ΙΙ και την Πάρις. Ο πλανήτης παρακολούθησε ζωντανά από την τηλεόραση και το Διαδίκτυο τη συναυλία αποχαιρετισμού μεγάλων σταρ (Μαράια Κάρεϊ, Λάιονελ Ρίτσι, Μπρουκ Σιλντς κ.ά.) από το κατάμεστο «Staples Center» του Λος Αντζελες, όπου είχε μεταφερθεί το χρυσό φέρετρο με τη σορό του. Αποχαιρετισμός και από Ομπάμα.
  • Μουσική

    • Ο Χατζηχρήστος και η ρεμπετολογία
      Σε ήχο ελληνικό Εκδοση για τα 50 χρόνια από τον θάνατο του λαϊκού μουσικού Απόστολου Χατζηχρήστου. Είκοσι τέσσερα τραγούδια του γνωστού τραγουδοποιού, σ' ένα δίσκο που διαφημίζεται ως «ένα CD με άριστο ήχο», πράγμα κατά το ήμισυ αληθές, αφού εκ των 24 μόνο τα 11 τραγούδια ακούγονται καθαρότερα και πάντως όχι με «άριστο» ήχο. Αν και όλα τα τραγούδια του δίσκου έχουν εκδοθεί και ξαναεκδοθεί, η παρούσα έκδοση σώζει -θα λέγαμε- την τιμή των εκδοτικών όπλων, αφού με την αφορμή των 50 χρόνων από τον θάνατο του Χατζηχρήστου τίποτε άλλο δεν δημοσιεύθηκε.
    • Οι μητροπολιτάνοι γράφουν μουσική
      Stereo Φονικά Το αλήτικο μουρμουρητό του BNC κονταροχτυπιέται με το αλαζονικό σβέλτο ραπ του Taki Tsan. Σαμπλς από καυτή σόουλ σφηνώνονται σε ένα μπαράζ θορύβου για να σβήσουν μέσα σε ένα αλανιάρικο χιπ χοπ που μυρίζει άσφαλτο. Πολύχρωμη κεφάτη ρέγκε κόβεται και ξαναπλάθεται σε ένα γκρίζο υπνωτικό παραλήρημα.
    • Η «ΦΙΛΑΡΜΟΝΙΑ» ΣΤΟ ΗΡΩΔΕΙΟ ΜΕ ΜΑΛΕΡ - ΛΙΣΤ Μουσική, τραγωδία και ψυχανάλυση
      Ηχοι ζωντανοί Ο Εσα Πέκα Σάλονεν διευθύνει τη «Φιλαρμόνια» στη «Συμφωνία αρ. 6» του Γκούσταβ Μάλερ Με μία από τις κορυφαίες διεθνείς ορχήστρες εγκαινιάστηκε φέτος η παρουσία της κλασικής μουσικής στο Ηρώδειο, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών (17/6/2009). Ηταν η Ορχήστρα Φιλαρμόνια, που παρουσίασε έργα ρομαντικού ρεπερτορίου υπό τον Εσα Πέκα Σάλονεν αφήνοντας πολύ καλές εντυπώσεις.
    • Ο Βασίλης είχε το κεντρί
      Τραγουδώντας όλοι μαζί το «Holiday», κορυφαία στιγμή της συναυλίας Το πασίγνωστο «Holiday» τραγουδισμένο από τον Βασίλη Παπακωνσταντίνου και τον Κλάους Μάινε μαζί, και με τους υπόλοιπους Scorpions πάνω στη σκηνή, ήταν η κορυφαία στιγμή της συναυλίας τους τη Δευτέρα το βράδυ.
  • Χορός

    • Φόρος τιμής στην Πίνα Μπάους
      Εννέα άντρες χορευτές και μόνο μία χορεύτρια κινούνται μέσα, έξω ή στα όρια ενός γυμνού χώρου, που παραπέμπει σε ζωγραφικό τελάρο. Η Ανν Τερέζα ντε Κεερσμάακερ έχει στόχο πάνω απ' όλα τη φόρμα Δεν θα μπορούσα να φανταστώ μεγαλύτερο φόρο τιμής στην Πίνα Μπάους από τη νέα δουλειά της «μαθήτριάς» της Ανν Τερέζα ντε Κεερσμάακερ, που έκανε πρεμιέρα την περασμένη εβδομάδα στο πενθόν Theatre de la Ville στο Παρίσι.
  • Εκκληση του περιοδικού «Πλανόδιον»

    • Να σωθεί ο τάφος του αδελφού της Αννας Αχμάτοβα
      Εκκληση του περιοδικού «Πλανόδιον» για να χαρακτηριστεί αθηναϊκό μνημείο η τελευταία κατοικία των Γκορένκο στο Α' Νεκροταφείο της Αθήνας Ο οικογενειακός τάφος των Γκορένκο στο Α' Νεκροταφείο Αθηνών Πριν από λίγους μήνες, στις 22/11/2008, η «Ε» σε δισέλιδο αφιέρωμα αναφερόταν σε δημοσίευμα του περιοδικού «Πλανόδιον» για την άγνωστη περιπέτεια της οικογένειας της Ρωσίδας ποιήτριας Αννας Αχμάτοβα στην Ελλάδα και τον τραγικό θάνατο του αδελφού της, Αντρέι Γκορένκο. Το περιοδικό βρήκε τον τάφο του Γκορένκο στο Α' Νεκροταφείο και κάνει μεγάλο αφιέρωμα στο νέο του τεύχος.
  • Τηλεόραση

    • ΑΔΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΕΣΡ ΣΕ 29 ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΥΣ ΣΤΑΘΜΟΥΣ Κι αυτοί ψηφιακά
      Στους 42 περιφερειακούς τηλεοπτικούς σταθμούς που είχε δοθεί η έγκριση από το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης για να εκπέμπουν παράλληλα με το αναλογικό τους πρόγραμμα ψηφιακά, προστίθενται ακόμη 29.
    • Και οι Βραζιλιάνοι βράβευσαν «Εξάντα»
      Με ακόμη ένα βραβείο τιμήθηκε το ντοκιμαντέρ τού «Εξάντα», «Πεθαίνοντας στην Αφθονία» Ακόμη ένα νέο διεθνές βραβείο απέσπασε ο Εξάντας, αφού το ντοκιμαντέρ «Πεθαίνοντας στην Αφθονία» τιμήθηκε με το βραβείο «Ειδική Μνεία για την καλύτερη μεσαίου μήκους ταινία», στο 11ο FICA που πραγματοποιήθηκε στην Γκοϊάς της Βραζιλίας (16 έως 21 Ιουνίου).