Έντυπη Έκδοση

ΣΤΟ 5,2% ΤΟΝ ΙΟΥΝΙΟ ΑΛΛΑ ΤΟΝ ΙΟΥΛΙΟ ΠΕΤΑΕΙ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 6%

Πληθωρισμός: Και ξανά προς τη δόξα τραβά

Η Ελλάδα «μόνο λίγο καιρό ξαποσταίνει και ξανά προς τη δόξα τραβά». Το ίδιο κάνει και ο ελληνικός πληθωρισμός. Φρέναρε λίγο την ξέφρενη πορεία του τον Ιούνιο και από τον Ιούλιο με τη βοήθεια και της νέας αύξησης του ΦΠΑ θα ξαναβρεί την ανοδική του πορεία, η οποία, σύμφωνα με υπολογισμούς του οικονομικού επιτελείου, μπορεί να οδηγήσει στο 7% και άνω στα τέλη του καλοκαιριού.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε η Ελληνική Στατιστική Αρχή, ο πληθωρισμός τον Ιούνιο διαμορφώθηκε (μιλάμε για τον ετήσιο ρυθμό πληθωρισμού) στο 5,2%, έναντι 5,4% τον Μάιο. Βεβαίως, ο βηματισμός των τιμών που υπήρχε πέρυσι (αύξηση 0,5%) έχει μετατραπεί φέτος σε αγώνα δρόμου (5,2%).

Το σοβαρότερο είναι ότι από την 1η Ιουλίου επιβάλλεται νέα αύξηση του ΦΠΑ (από 10% σε 11% και από 21% σε 23%), αύξηση που η αγορά, παρά την κρίση, δεν φαίνεται διατεθειμένη να απορροφήσει.

Αλλωστε, ένα μεγάλο εύρος υπηρεσιών που παρέχεται από τις ΔΕΚΟ και τις ιδιωτικές εταιρείες τηλεπικοινωνιών θα επωμισθούν αμέσως την αύξηση, ενώ και τα σουπερμάρκετ θα επιρρίψουν αμέσως την αύξηση στον καταναλωτή. Πέραν των προϊόντων και υπηρεσιών, θα αυξηθούν και πάλι τα διόδια ενώ ήδη έχουν αυξηθεί καύσιμα, τσιγάρα και ποτά.

Μια νέα σοβαρή επιβάρυνση των καταναλωτών θα προέλθει από την για πρώτη φορά επιβολή ΦΠΑ σε μια ευρεία γκάμα υπηρεσιών που παρέχονται από ελεύθερους επαγγελματίες και ιδιωτικές επιχειρήσεις υγείας. Η επιβάρυνση λόγω της, για πρώτη φορά, εισαγωγής του ΦΠΑ θα γίνει αισθητή για όσους συναλλάσσονται με συμβολαιογράφους, υποθηκοφυλακεία και δικηγόρους, μηχανικούς καθώς και για όσους προχωρούν σε ιατρικές εξετάσεις σε ιατρικά κέντρα. Ομοίως ΦΠΑ επιβάλλεται και στα ταξί. Στην περίπτωση, όμως, που ο καταναλωτής δεν λάβει απόδειξη, ο ΦΠΑ πληρώνεται μεν αλλά «υπεξαιρείται» από το ταξί και δεν εισπράττεται από το Δημόσιο.

Ενώ όλες οι ενδείξεις οδηγούν στο συμπέρασμα ότι τον Ιούλιο ο πληθωρισμός θα ξεπεράσει το 6%, η ΓΣΕΕ αγωνίζεται να «ξεπεράσει» το Μνημόνιο (προβλέπει πάγωμα αυξήσεων για τρία χρόνια) εφευρίσκοντας, μαζί με τους «εφεκτικότερους» από τους εργοδότες, τον «ευρωπαϊκό πληθωρισμό», που βρίσκεται γύρω στο 1% έναντι 5,2% του ελληνικού.

Από τα στοιχεία της Στατιστικής προκύπτει ότι η βενζίνη αυξήθηκε τον τελευταίο χρόνο κατά 42,2%, τα τέλη κυκλοφορίας και τα διόδια κατά 28,4% και τα αυτοκίνητα κατά 9,3%. Η επιβάρυνση καταλαμβάνει έτσι ολόκληρο τον χώρο των αυτοκινήτων και οφείλεται κυρίως στους φόρους που επιβλήθηκαν. Αποδεικνύεται, επίσης, ότι κανείς από τους δραστηριοποιούμενους στον χώρο δεν θέλησε -ή δεν κατόρθωσε- να απορροφήσει την αύξηση του ΦΠΑ, των ειδικών φόρων και των φόρων πολυτελείας που επιβλήθηκαν. Αυτό συνέβη ιδίως για τους πρατηριούχους, τις αντιπροσωπείες και τις εταιρείες εμπορίας αυτοκινήτων.

Παρά την κρίση, ούτε τα καταστήματα πώλησης ρολογιών και κοσμημάτων θέλησαν να απορροφήσουν τον φόρο πολυτελείας. Τα είδη τους αυξήθηκαν κατά 11%. Ξεπέρασαν, επίσης, τα όρια σε αυξήσεις στα ασφάλιστρα αυτοκινήτων-μεταφορών.

* Η κρατική ακρίβεια έρχεται να δώσει τη χαριστική βολή σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις, δήλωσε ο πρόεδρος του ΕΒΕΑ Κ. Μίχαλος, προσθέτοντας ότι το αποδεικνύει «η διατήρηση του πληθωρισμού σε υψηλά επίπεδα, που θα γίνουν ακόμη υψηλότερα από τη νέα αύξηση του ΦΠΑ τον Ιούλιο». *

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Οικονομία
Με λέξεις-κλειδιά
Εφορία και φορολογική πολιτική
Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ)
Πληθωρισμός
Άλλα θέματα στην κατηγορία Οικονομία της έντυπης έκδοσης
Ανεργία
47 εκατ. άνεργοι στον ΟΟΣΑ - στην πραγματικότητα 80
Χρυσός
Χρυσό 8 εκατ. ευρώ πούλησε η Ελλάδα
350 μετρικούς τόνους χρυσού εκποίησαν οι κεντρικές τράπεζες
ΑΕΠ
2,5% έπεσε το ελληνικό ΑΕΠ στο α' τρίμηνο
Πληθωρισμός
Πληθωρισμός: Και ξανά προς τη δόξα τραβά
Μνημόνιο
Εύσημα Μπαρνιέ για τον στενό κορσέ
Το Μνημόνιο προβλέπει... απελευθέρωση ενέργειας
ΕΣΕΕ για το Ασφαλιστικό
Εμποροι: Δυσθεώρητο το κοινωνικό κόστος του Ασφαλιστικού
ΔΕΗ
Συμφωνία ΔΕΗ - Μυτιληναίου - Motor Oil στο φ. αέριο
Χρηματιστήριο Αθηνών
Ξένοι θεσμικοί ξεφορτώνονται τράπεζες, τσιμπάνε μκρομεσαίες
Σύνδεσμος Βιομηχανιών Β. Ελλάδας
Ζημιογόνες μία στις 4 επιχειρήσεις Β. Ελλάδας
Άλλες ειδήσεις
Χειρόγραφες αποδείξεις αν χαθεί το ταξίμετρο