Έντυπη Έκδοση

Τρεις χάριτες στο στούντιο

Η Σκάρλετ Γιόχανσον, η Τζουλιέτ Λιούις και η Σαρλότ Γκενσμπούργκ κυκλοφορούν τους νέους τους δίσκους

Η Σκάρλετ Γιόχανσον σε ερωτικές περιπτύξεις με την Πενέλοπε Κρουζ στο «Vicky Cristina Barcelona» του Γούντι Αλεν. Η Σαρλότ Γκενσμπούργκ στον «Αντίχριστο» του Λαρς Φον Τρίερ να ακρωτηριάζει τα γεννητικά της όργανα. Και η Τζουλιέτ Λιούις να μετατρέπεται σε σίριαλ κίλερ στο «Natural Born Killers» του Ολιβερ Στόουν.

Αλλο κινηματογράφος, όμως, και άλλο μουσική. Εδώ, η πύρινη Σκάρλετ μεταμορφώνεται σε μια σοφιστικέ μελαχρινή. Η Σαρλότ μοιάζει να νοιάζεται κυρίως για τις φευγάτες, με ίχνη ελεκτρόνικα, μπαλάντες της. Ενώ η Τζουλιέτ διατηρεί και στη σκηνή τον ατίθασο κινηματογραφικό χαρακτήρα της. Και οι τρεις κυκλοφορούν αυτές τις μέρες καινούρια άλμπουμ. Η Σκάρλετ το «Break Up», η Σαρλότ το «IRM» και η Τζουλιέτ το «Terra Incognita».

* Το τελευταίο περιέχει τραγούδια που παραπέμπουν από το πανκ ώς την ποπ. Δύσκολος ο συνδυασμός;

«Ηθελα να φτιάξω έναν δίσκο με συνθέσεις απ' όλο το φάσμα της μουσικής και όχι να παρουσιάσω το ίδιο τραγούδι έντεκα φορές», απαντά η Τζουλιέτ Λιούις. «Terra Incognita σημαίνει άγνωστο έδαφος και προσπάθησα να βρεθώ εκεί. Δεν το επιδιώκουν αυτό όλοι οι μουσικοί. Ηξερα, όμως, ότι εκεί θα συναντούσα τη μούσα μου».

Με νέο συγκρότημα

Αυτό ήθελε πάντα να κάνει η Τζουλιέτ, να παίζει ροκ εντ ρολ.

Υστερα από 15 χρόνια στο χώρο του κινηματογράφου και εμφανίσεις σε ταινίες όπως το «From Dusk Till Dawn» του Ταραντίνο ή το «Ακρωτήρι του φόβου» δίπλα στον Ρόμπερτ ντε Νίρο, έφτιαξε το 2003 το δικό της συγκρότημα, τους Juliette And The Licks. Λίγο μετά κυκλοφόρησε το πρώτο της άλμπουμ, «You are Speaking My Language», ενώ τώρα παίζει με το νέο της γκρουπ, The New Romantiques.

* Η μουσική αποτελεί μεγάλη αγάπη και της Σκάρλετ Γιόχανσον. «Επηρεάστηκα κυρίως από τη μητέρα μου, που μεγάλωσε στη δεκαετία του '60 ανάμεσα στους δίσκους» θυμάται η ίδια. «Στο σπίτι μας άκουγες διαρκώς Μούντι Μπλουζ ή Πιτ Σίγκερ. Νιώθω πως έχω μια ξεχωριστή σχέση με τη μουσική και πάντοτε στις πρόβες μου, στις ταινίες, παίζει καθοριστικό ρόλο».

Στο πρώτο της άλμπουμ τραγουδούσε παλιά κομμάτια του Τομ Γουέιτς. Στο καινούριο συνεργάστηκε με τον Πιτ Γιορν: «Δεν έχω ανάγκη να γίνω Τζένιφερ Λόπεζ, ούτε προσπαθώ να βγάλω χιτ ξεκινώντας δεύτερη καριέρα ως τραγουδίστρια», επιμένει η μούσα του σύγχρονου αμερικανικού σινεμά.

Η ηχογράφηση του «Break Up» κράτησε μόνο δύο απογεύματα. Από τις αθόρυβες παρουσίες της indie ροκ σκηνής, ο Γιορν άντλησε την έμπνευσή του από την εικόνα δύο ανθρώπων που τραγουδούν μαζί για τη σχέση τους. Ηρωές του, όπως αποκαλύπτει, είναι η Μπριζίτ Μπαρντό και ο Σερζ Γκενσμπούργκ.

* Η κόρη του, η Σαρλότ πρωτοεμφανίστηκε το 1984, σε ηλικία μόλις 13 χρόνων, συμμετέχοντας στο τραγούδι του Σερζ, «Lemon Incest». Το βιντεοκλίπ παρουσίαζε πατέρα και κόρη σ' ένα κρεβάτι, μισόγυμνους, να ανταλλάσσουν μεταξύ τους «σ' αγαπώ». Οι διφορούμενοι στίχοι σκανδάλισαν τους πιο συντηρητικούς συμπατριώτες τους.

Δύο χρόνια αργότερα η κόρη του εκκεντρικού τροβαδούρου και της Τζέιν Μπίρκιν κυκλοφορούσε το πρώτο της άλμπουμ, «Charlotte for Ever», σε μουσική και παραγωγή του πατέρα της. Η επόμενη και πιο... κανονική δισκογραφική της δουλειά ήρθε μόλις το 2006.

Δωρεάν το πρώτο single

Οι Air έγραψαν τη μουσική στο cd της «5:55». Στο καινούριο «IRM», την παραγωγή υπογράφει ο Beck και μέχρι να ακούσουμε ολόκληρο το άλμπουμ, έχουμε τη δυνατότητα να κατεβάζουμε δωρεάν το πρώτο single από το site της τραγουδίστριας, στο www.charlottegainsbourg.com.

Ακούγοντας τα κρουστά, τα συνθεσάιζερ και τα χαλαρά φωνητικά των τραγουδιών της, δυσκολεύεσαι να πιστέψεις ότι πρόκειται για το ίδιο πρόσωπο που παίζει έναν τόσο σκληρό ρόλο στον «Αντίχριστο». Είναι κι αυτό μέρος του ταλέντου της. *

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Τέχνες & Πολιτισμός
Με λέξεις-κλειδιά
Μουσική
Κινηματογράφος
Σχετικά θέματα: Μουσική
Να καούν τα χάλκινα
Η Αριάδνη στον ψυχαναλυτή
Με Μπραμς στο Μέγαρο
Άλλα θέματα στην κατηγορία Τέχνες & Πολιτισμός της έντυπης έκδοσης
Συνέντευξη: Χάρις Αλεξίου
«Θέλω κάποιος να με πάρει από το χέρι»
Μουσική
Να καούν τα χάλκινα
Τρεις χάριτες στο στούντιο
Η Αριάδνη στον ψυχαναλυτή
Με Μπραμς στο Μέγαρο
Κινηματογράφος
Κολυμπώντας προς την ελπίδα
Η επιστροφή της Πάπισσας
Ο Φωτόπουλος στο σινεμά
Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης
Δέκα με τόνο
Το φεστιβάλ στο κάδρο
Συνέντευξη: Χάρης Σαββίδης
Από τη Μαντόνα, στον Γούντι
Βιβλίο
Ο σκηνοθέτης των γυναικών
Εφηβεία εξομολογουμένη
Συνέντευξη: Λευτέρης Βογιατζής
«Πρέπει και ο θεατής να προσπαθεί»
Για την 20ή επέτειο της πτώσης του τείχους
Χάπενινγκ για το Τείχος
Συνέντευξη: Λάρι Φινκ
Ασπρόμαυρα σχόλια
Κόμικς
Γκεστ σταρ στον Αστερίξ
Εικαστικά
Απέραντο γαλάζιο
Οι «αντάρτες» με τα στένσιλ