Έντυπη Έκδοση

Ατομική ελευθερία ή επανάσταση; Ιδού η απορία

Η Εφη Θεοδώρου καταργεί στην παράσταση τον χώρο του ασύλου, που ήθελε ο Βάις. Η μπανιέρα, όμως πραμένει. Γύρω και μέσα σ' αυτήν οι Κ. Βασαρδάνης, Κόρα Καρβούνη, Μ. Χατζησάββας
Η Εφη Θεοδώρου σκηνοθετεί στη Νέα Σκηνή του Εθνικού το περίφημο έργο του Πέτερ Βάις «Μαρά/Σαντ». Οπου Μαρά είναι ο ηγέτης της Γαλλικής Επανάστασης, που δολοφονήθηκε στην μπανιέρα του από τη Σαρλότ Κορντέ. Και Σαντ ο εξίσου γνωστός σαδομαζοχιστής μαρκήσιος. Εδώ, βέβαια, αναλαμβάνει έναν διαφορετικό ρόλο: του διανοούμενου που συγκρούεται με τον στρατευμένο αριστερό, αμφισβητώντας τη χρησιμότητα της βίας.

Πλήρες θέμα...

  • Αναδρομική Αμπράμοβιτς

    • Μαρίνα Αμπράμοβιτς Δυόμισι μήνες κλεισμένη σε μουσείο
      Εχει κάνει και πιο επικίνδυνα πράγματα η Σέρβα καλλιτέχνις. Για την πρώτη, όμως, αναδρομική της έκθεση στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Ν. Υόρκης (14 Μαρτίου - 31 Μαΐου), εκτός από τις ιστορικές της περφόρμανς (σε βίντεο ή αναπαράσταση από τρίτους) αποφάσισε να εκθέσει για μια ακόμα φορά, τον εαυτό της. Δυστυχώς, το βράδυ θα τη στέλνουν σπίτι της.
  • Κριτική θεάτρου

    • Το ανάθεμα της μνήμης
      *«Φύλλα από γυαλί» του Φίλιπ Ρίντλεϊ στο Απλό Θέατρο Η μάνα (μια έξοχη Θέμις Μπαζάκα) ανάμεσα στους γιους της (Γιώργης Τσαμπουράκης, Θανάσης Δόβρης) «Ο κόσμος είναι μια χύτρα ταχύτητας και η βαλβίδα είναι τόσο πιεσμένη, που ο οργή θα εκραγεί με τρομακτικό τρόπο». Οι δαίμονες του πολυσχιδούς Βρετανού Φίλιπ Ρίντλεϊ δεν είναι σενάριο επιστημονικής φαντασίας. Οι προσωπικές φοβίες του εισχωρούν στους ταραγμένους καιρούς μας και δυστυχώς η πίστη του στην πιθανότητα της λύτρωσης δεν είναι αρκετά πειστική.
    • Η ανθρώπινη αξιοπρέπεια στο έλεος του νόμου
      * «Τα μάτια τέσσερα» - Θέατρο Τέχνης - Υπόγειο Κλέων Γρηγοριάδης και Ερρικα Μπίγιου, μια νέα ηθοποιός που κάνει εξαιρετική εμφάνιση Πριν από κάποια χρόνια ο Γιάννης Τσίρος είχε με τα «Αξύριστα πιγούνια» πείσει ότι μπορεί δραματουργικά να διαχειριστεί το χρέος ενός θεάτρου που απολογείται ενώπιον της πόλης και για λογαριασμό της. «Τα μάτια τέσσερα», όμως, στο Θέατρο Τέχνης ανήκει σε πιο πολιτικούς καιρούς.
  • Μπαλέτο

    • «Ρωμαίος και Ιουλιέτα» με αύρα πριγκιπική
      Το μπαλέτο «Ρωμαίος και Ιουλιέτα» διαθέτει διεθνώς μια παραστασιολογία τουλάχιστον εντυπωσιακή. Δεν αντέχει μόνο στον χρόνο, αλλά και στα... γούστα των θεατών. Μια σπουδαία άφιξη τον Φεβρουάριο στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών θα το επιβεβαίωσει μια φορά ακόμα.
  • Συνέντευξη: Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος

    • Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος Ευριπίδης, ο σύγχρονός μας
      Με την αντιπολεμική τραγωδία του Ευριπίδη «Τρωάδες» σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου και με τη Λυδία Κονιόρδου ως Εκάβη κάνει ποδαρικό την Τετάρτη το Θέατρο του Νέου Κόσμου στην Κεντρική Σκηνή του. Γι' αυτή την κλειστού χώρου παράσταση αρχαίου δράματος μιλάει ο δημιουργός του Θεάτρου του Νέου Κόσμου, Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος.
  • Συνέντευξη: Ιωάννης Τουράτσογλου

    • Υπουργοί Πολιτισμού πέρασαν σαν να μην υπήρξαν
      Ενας σπουδαίος επιστήμονας μπορεί να είναι γοητευτικά αντισυμβατικός. Ενας δημόσιος λειτουργός αξίζει να θεωρείται επικίνδυνος για «εισαγωγή καινών δαιμονίων». Ο νομισματολόγος και επιγραφολόγος Ιωάννης Τουράτσογλου είναι όλα αυτά μαζί. Οι συνάδελφοί του τιμούν τα 35 χρόνια του στην Αρχαιολογική Υπηρεσία με την έκδοση «Κερμάτια Φιλίας». Κι εμείς του ζητήσαμε τη συνέντευξη που αρνιόταν πεισματικά όταν διηύθυνε το Νομισματικό Μουσείο και ξεχώριζε ανάμεσα στα μέλη του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου
  • Φωτογραφία

    • Η νύφη και ο γαμπρός το'σκασαν
      Ο Αντώνης Γεωργιάδης δεν βγάζει τις φωτογραφίες την ημέρα του γάμου. Ψάχνει από πριν το θέμα του με μοντέλο τη γυναίκα του... Πήραν τους δρόμους. Βρέθηκαν σε άγρια τοπία, σε μισογκρεμισμένα σπίτια. Είναι η νέα μόδα που λανσάρει ο Αντώνης Γεωργιάδης για τις φωτογραφήσεις γάμων. Το ζευγάρι πρέπει να ξεχάσει τα τετριμμένα ενσταντανέ στην εκκλησία και να ποζάρει κρατώντας από την παράδοση μόνο τα βασικά: την αγάπη του.