Έντυπη Έκδοση

Επίσκεψη από τον Δημοσθένη Κούκουνα*

Εχουμε ακούσει πολλές φωνές αγωνίας και διαμαρτυρίας για ό,τι δραματικό βιώνουμε. Υπάρχει όμως και ο σπαραγμός για όσα μας φορτώθηκαν. Στο βιβλίο του «Η Ελλάδα που αγάπησα, η Ελλάδα της χρεοκοπίας» (εκδόσεις Α. Α. Λιβάνη), ο Κώστας Μπέης, ο ξεχωριστός πνευματικός άνθρωπος, αφήνει το συναίσθημά του να εξοργιστεί.

Διαλαλεί μεστά όχι πια τι μας απειλεί, αλλά τι περισσότερο είναι καθ' οδόν. Πόσο μακριά μάς πάνε. Μιλάει νοσταλγικά για την Ελλάδα που αγάπησε και ταυτόχρονα θυμωμένα για όσα τώρα της επιβλήθηκαν. Και στέκεται στους άμεσους ορατούς κινδύνους.

Μέσα στη βαριά κατήφεια, είναι ένα βιβλίο-ξύπνημα που οδηγεί τον αναγνώστη να συνειδητοποιήσει τι ακριβώς συνέβη, τι το προκάλεσε και τι άλλο σημαίνει. Να τον προβληματίσει, ακόμα και να τον παρηγορήσει. Χωρίς να κρύβει τη μεγάλη αγωνία του για την εθνική κυριαρχία που αλλοτριώθηκε, για τους δημοκρατικούς θεσμούς που ξέπεσαν, για τα πολιτικά πρόσωπα που απογοήτευσαν.

Αλλά το μεγάλο ζητούμενο που προκαλεί ο Κώστας Μπέης είναι το ζοφερό μέλλον μας συνδυασμένο με την ελληνικότητα που πλήττεται σε ακραίο βαθμό. Σ' αυτό στάθηκα με δέος. «Περισσότερο και από το αν έχουμε δουλειά κι ένα πιάτο φαΐ, με σκοτώνει η ιδέα αυτή: ότι η διαχρονική ελληνικότητα μπορεί να βρεθεί υπό αίρεση».

* Ιστορικός συγγραφέας

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Τέχνες & Πολιτισμός
Με λέξεις-κλειδιά
Βιβλίο
Σχετικά θέματα: Βιβλίο
Στην πόρτα της κρεβατοκάμαρας
Η τροπολογία της «επιφάνειας»
Επιθετικός εθνικισμός
Ο άντρας που ήξερε ν' αγαπάει
Ο πότης
Πρότυπο η Αχαϊκή Συμπολιτεία
Άλλα θέματα στην κατηγορία Τέχνες & Πολιτισμός της έντυπης έκδοσης
Λογοτεχνία
Γλυκιά μου, μην ξεπορτίσεις
Φλογερό ταμπεραμέντο
Μουσική
«Αν δεν βλέπεις το ωραίο, αυτό δεν υπάρχει»
Αρχαιολογικοί χώροι
Επισκευάζεται και το «σπίτι» της Νίκης της Σαμοθράκης
Θέατρο
Αγωνίζομαι για την ιδέα της Ευρώπης
Κινηματογράφος
«Δεν έβλεπα τον εαυτό μου ως Ιαβέρη»
Βιβλίο
Στην πόρτα της κρεβατοκάμαρας
Η τροπολογία της «επιφάνειας»
Επιθετικός εθνικισμός
Ο άντρας που ήξερε ν' αγαπάει
Ο πότης
Πρότυπο η Αχαϊκή Συμπολιτεία
Επίσκεψη από τον Δημοσθένη Κούκουνα*
Άλλες ειδήσεις
Εισβολή σινεμά στην Κερατέα
«Οπου και να ταξιδέψω, η πίστωση τελειώνει»
Αδυνάτισμα με το... ρολόι