Έντυπη Έκδοση

Αλλάζει και πάλι η φορολόγηση των Ι.Χ.

Η απώλεια πάνω από το 75% των πωλήσεων σε ετήσια βάση και η μαζική κατάθεση πινακίδων, που από το 2009 έχουν φτάσει τις 750.000, προβληματίζουν την πολιτεία

Το γεγονός ότι βρισκόμαστε ακόμη μία φορά τα τελευταία χρόνια μπροστά στο ενδεχόμενο αλλαγής του τρόπου φορολόγησης των Ι.Χ. από μια κυβέρνηση, μαρτυρά την προχειρότητα με την οποία αντιμετωπίζεται διαχρονικά το εν λόγω ζήτημα.

Ο κλάδος του αυτοκινήτου, γενικότερα, αποτελεί ένα από τα εύκολα θύματα στη μάχη για άμεση εισροή χρημάτων στα κρατικά ταμεία. Ή τουλάχιστον έτσι θεωρούν οι κυβερνήσεις χρόνια τώρα, επιβάλλοντας άδικους ή ακόμη και παράλογους νόμους, τους οποίους στη συνέχεια ανακαλούν, όταν διαπιστώνουν πως δεν είχαν το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Τι συνέβη όμως και η πολιτεία μελετά πάλι την αλλαγή στην ισχύουσα νομοθεσία; Από τη μία, η εικόνα κατάρρευσης της αγοράς, η οποία έχει απολέσει πάνω από το 75% των πωλήσεων που κατέγραφε σε ετήσια βάση και από την άλλη, η μαζική κατάθεση πινακίδων, που από το 2009 έχουν φτάσει αισίως τις 750.000. Αποτέλεσμα, η αναπόφευκτη κατάρρευση και των εσόδων του κράτους από έναν κλάδο, που άλλες εποχές συνεισέφερε πάνω από 1 δισ. ευρώ στον ετήσιο προϋπολογισμό.

Το ζήτημα αλλαγής της νομοθεσίας δεν είναι καινούργιο, για την ακρίβεια έπεσε στο τραπέζι ήδη από το περασμένο φθινόπωρο. Οπως όλα δείχνουν όμως, το τελευταίο διάστημα η ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών φαίνεται να καταλήγει στην έγκριση συγκεκριμένων σημείων του πορίσματος, που συνέταξε ειδική επιτροπή για θέματα φορολογίας των αυτοκινήτων.

Από τα σημεία που έχουν «κλειδώσει», είναι η μείωση του ετήσιου τεκμηρίου κατά 30%, καθώς ούτως ή άλλως τα ισχύοντα τεκμήρια ουδεμία σχέση έχουν με τα πραγματικά σημερινά εισοδήματα. Η μείωση αυτή θα έχει συνέπεια και τη μείωση του φόρου πολυτελούς διαβίωσης, που σήμερα υπολογίζεται με συντελεστή 5% για Ι.Χ. από 1.928 έως 2.500 κ.εκ. και με συντελεστή 10% για Ι.Χ. υψηλότερου κυβισμού.

Προς κατάργηση φαίνεται πως οδεύει ο φόρος πολυτελείας, που επιβάλλεται σε αυτοκίνητα με εργοστασιακή αξία άνω των 17.000 ευρώ, με συντελεστές από 10% έως 30%. Πρόκειται για έναν άκρως αποτυχημένο φόρο, καθώς από αυτόν μπήκαν το 2013 στα ταμεία του κράτους μόλις 2 εκατ. ευρώ. Ετσι κι αλλιώς, τα αυτοκίνητα μεγαλύτερης εργοστασιακής αξίας από 17.000 ευρώ που πωλούνται στην ελληνική αγορά είναι πλέον ελάχιστα.

Παράλληλα, το υπουργείο Οικονομικών φέρεται να μελετά κάποιες παρεμβάσεις για τους πολύτεκνους και τα μεταχειρισμένα. Στην πρώτη περίπτωση, ορισμένοι, κάνοντας χρήση των κινήτρων που τους είχαν δοθεί προ κρίσης, απέκτησαν αυτοκίνητο μεγάλου κυβισμού, αλλά μικρής αξίας, με αποτέλεσμα να καλούνται να πληρώσουν φόρο πολυτελούς διαβίωσης. Στη δεύτερη περίπτωση, η ηλικία ενός αυτοκινήτου καθορίζεται -λανθασμέναε από την ημερομηνία πρώτης κυκλοφορίας στην Ελλάδα. Ετσι, ένα εισαγόμενο αυτοκίνητο που κυκλοφορούσε 10 χρόνια σε άλλη χώρα, με το που έρθει στην Ελλάδα καταγράφεται ως καινούργιο και άρα υπάγεται σε φόρο πολυτελούς διαβίωσης.

Εκείνα που φαίνεται να χάνουν έδαφος, είναι τα σενάρια για πληρωμή τελών κυκλοφορίας με το μήνα ή ανάλογα με τα χιλιόμετρα που διανύει κάθε αυτοκίνητο.

Σε κάθε περίπτωση, το ζήτημα πλέον για τη σημερινή, αλλά και για κάθε κυβέρνηση, δεν είναι οι αλλαγές στις οποίες θα καταλήξει, αλλά στο πώς θα περάσει το μήνυμα στον κόσμο ότι αντιμετωπίζει το ζήτημα της φορολόγησης με σοβαρότητα και όχι αποκλειστικά με εισπρακτική διάθεση. Γιατί όσο συμβαίνει το τελευταίο, το βέβαιο είναι πως οι πινακίδες θα εξακολουθούν να στοιβάζονται στις ΔΟΥ.

Τα σχόλια έχουν κλείσει για αυτό το άρθρο

Κανένα σχόλιο

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας 0

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Ελλάδα
Με λέξεις-κλειδιά
Αυτοκινητοβιομηχανία και εμπόριο αυτοκινήτων
Εφορία και φορολογική πολιτική
Άλλα θέματα στην κατηγορία Ελλάδα της έντυπης έκδοσης
Αυτοκινητοβιομηχανία
Αλλάζει και πάλι η φορολόγηση των Ι.Χ.
Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο
Μόνος και έρημος στη ΓΑΔΑ
Σεισμοί
Οι «ξεριζωμένοι» της Παλικής
Υπουργείο Υγείας
Ολα τα λεφτά στους ιδιώτες
ΔΣΑ
Δικηγόροι σε εκλογές εν μέσω κρίσης
Επενδύσεις
Στήριγμα η Κίνα για την Ελλάδα
Μέσα & Media
Οσα με ρώτησε η TV
3 Ερωτήσεις
Μέσα και παραμέσα
Ιντερνετ γιοκ στην Τουρκία