Έντυπη Έκδοση

ΑΓΝΩΣΤΗ Η ΕΝΑΡΞΗ ΤΩΝ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΩΝ ΝΕΑΣ ΥΟΡΚΗΣ- ΑΘΗΝΑΣ **ΜΟΛΙΣ ΣΤΟ 1 ΕΚΑΤ. ΤΟ ΜΕΤΟΧΙΚΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ

Πάει πίσω η απογείωση της SkyGreece

Η ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ Αεροπορία μπορεί να έκλεισε, αλλά ο μύθος της έχει συνεπάρει πολλούς. Ακόμα μία αεροπορική εταιρεία διατείνεται ότι θα επαναδρομολογήσει απευθείας τακτικές πτήσεις μεταξύ Ελλάδας και Βορείου Αμερικής (ΗΠΑ και Καναδά).

Μετά το κλείσιμο της Ολυμπιακής (2009), αρκετοί θέλησαν να καλύψουν το αεροπορικό κενό που δημιουργήθηκε στα δρομολόγια μακρινών αποστάσεων, με ανεπιτυχή αποτελέσματα.

Το πιο τρανταχτό παράδειγμα αποτελεί η Hellenic Imperial, η οποία, παρά τις εξαγγελίες του 2011, δεν κατάφερε να διεξάγει τακτικές πτήσεις προς τις ΗΠΑ, με αποτέλεσμα τα αεροσκάφη της να βρίσκονται παρκαρισμένα στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος».

Αντιστοίχως και η Qatar Airways, παρά τις σχετικές δηλώσεις του διευθύνοντος συμβούλου Akbar Al Baker και μάλιστα επί αθηναϊκού εδάφους (τέλη του 2012), δεν «τόλμησε» να δρομολογήσει την πτήση Ντόχα - Αθήνα - Νέα Υόρκη.

Το μεγάλο βήμα, δηλαδή τα υπερατλαντικά ταξίδια, αποφεύγει και η μεγαλύτερη ελληνική αεροπορική εταιρεία, η Aegean Airlines, χαρακτηρίζοντάς τα «υψηλού ρίσκου».

Τώρα, εμφανίστηκε η Sky Greece, με επικεφαλής έναν κληρικό της Ελληνικής Ορθόδοξης Εκκλησίας του Καναδά, τον πατέρα Νικόλαο Αλεξανδρή. Ο κ. Αλεξανδρής, ο οποίος είχε εμπλακεί και στο ανεπιτυχές εγχείρημα της Hellenic Imperial, συνεπικουρείται από τους Βασίλη Αλεφάντη και Παναγιώτη Χειλάκο, τουριστικούς πράκτορες της Βορείου Αμερικής.

Η εταιρεία «SkyGreece Αερογραμμές» ιδρύθηκε στα τέλη του 2012. Στα μέσα Μαΐου 2013 κατεβλήθη το αρχικό μετοχικό κεφάλαιο, ύψους 60.000 ευρώ, το οποίο, στα τέλη του 2013, αυξήθηκε στα 1,03 εκατ. ευρώ.

Ο πρόεδρός της SkyGreece, πατήρ Νικόλαος Αλεξανδρής, είχε εμπλακεί στο ανεπιτυχές εγχείρημα της Hellenic Imperial Ο πρόεδρός της SkyGreece, πατήρ Νικόλαος Αλεξανδρής, είχε εμπλακεί στο ανεπιτυχές εγχείρημα της Hellenic Imperial Μικρό το μετοχικό

Το εν λόγω ποσό, σύμφωνα με αεροπορικούς αναλυτές, θεωρείται αρκετά μικρό για μια αεροπορική εταιρεία, η οποία φιλοδοξεί να δρομολογήσει πτήσεις μακρινών αποστάσεων.

Η εταιρεία έχει απευθύνει κάλεσμα για οικονομική στήριξη στην ομογένεια, αλλά και σε επενδυτές. Αρκετοί ανταποκρίθηκαν, καταβάλλοντας ποικίλα χρηματικά ποσά, με αποτέλεσμα στελέχη της Sky Greece να διατείνονται ότι «η συνολική επένδυση ανέρχεται σε δεκάδες εκατ. ευρώ». Εκπρόσωποι της εταιρείας έχουν συναντηθεί με αρκετά στελέχη της ελληνικής κυβέρνησης, ακόμα και με τον πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά, ο οποίος φημολογείται ότι έχει προσκληθεί, όταν γίνουν τα εγκαίνια.

Ωστόσο, όπως επισημαίνουν αναλυτές της αεροπορικής αγοράς, «μια αεροπορική εταιρεία, πόσω μάλλον μακρινών αποστάσεων, οφείλει να έχει συγκεντρώσει ένα υψηλό κεφάλαιο κίνησης, διότι οι αερομεταφορές είναι ένα ακριβό σπορ».

Μάλιστα, δεν λείπουν και οι πιο δύσπιστοι, οι οποίοι επισημαίνουν ότι «φαντάζει δύσκολο να καταφέρει η SkyGreece ό,τι δεν κατάφεραν η Delta και η Qatar», σημειώνοντας ότι εξίσου μεγάλες προσδοκίες είχαν καλλιεργήσει τόσο η Hellenic Imperial (είχε ως βασικό μέτοχο έναν Ιορδανό επιχειρηματία) όσο και η Hellas Airlines, η οποία (υποτίθεται ότι) θα ήταν μια low cost εταιρεία στο εσωτερικό δίκτυο, με βάση το Βόλο.

Με ανάρτησή της σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η Sky Greece ανακοίνωσε ότι αγόρασε ένα Boeing 767 - 300, 274 θέσεων, το οποίο ονομάστηκε «Ταξιάρχης» προς εκπλήρωση τάματος του Πατήρ Νικόλαου. Μάλιστα, ο «Ταξιάρχης» έχει σταθμεύσει στο «Ελ. Βενιζέλος», πλάι στα παλιά Airbus Α340 της κρατικής Ολυμπιακής.

Καθυστερήσεις στην άδεια

Αρχική επιδίωξη αποτελούσε η έναρξη πτήσεων, από Αθήνα προς Νέα Υόρκη, τον Μάρτιο, με δύο πτήσεις την εβδομάδα. Το χρονοδιάγραμμα μετατέθηκε για το καλοκαίρι, όπως πληροφορεί η επίσημη ιστοσελίδα της εταιρείας, πιθανότατα εξαιτίας καθυστερήσεων στην αδειοδότηση.

Η SkyGreece οφείλει να λάβει εγκρίσεις τόσο από την ελληνική όσο και από την αμερικανική πολιτική αεροπορία, η οποία διεξάγει ενδελεχείς ελέγχους.

Από την ελληνική ΥΠΑ επισημαίνουν ότι «η Sky Greece έλαβε την τεχνική άδεια και απομένει η εμπορική», αν και στελέχη της παραδέχονται ότι «υπήρξαν δυσκολίες στο φάκελο, εξαιτίας αλλαγής αεροσκάφους».

Εάν όλα πάνε καλά και αντληθούν τα απαραίτητα κεφάλαια, η SkyGreece θα προμηθευτεί και δεύτερο αεροσκάφος, με στόχο πτήσεις προς Τορόντο και Μόντρεαλ και ίσως στο Σικάγο. Εάν συμβεί αυτό, το Σικάγο θα ενωθεί πρώτη φορά με την Ελλάδα.

Συγκεκριμένα, προβλέπονται, μεταξύ Αθήνας - Νέα Υόρκης, πέντε πτήσεις την εβδομάδα τη θερινή περίοδο και δύο τη χειμερινή και αντίστοιχα, τρεις πτήσεις την εβδομάδα για Μόντρεαλ και Τορόντο.

Οπως έχει επισημάνει ο πατέρας Νικόλαος, σε διάφορες τοποθετήσεις του, «οι Ελληνες του Καναδά και της Αμερικής θα προτιμήσουν να μετακινούνται με μια αμιγώς ελληνική αεροπορική εταιρεία, παρά με κάποια πολυεθνική».

Παράλληλα, πρόκειται να αναπτυχθεί σχέδιο για θρησκευτικό τουρισμό και ήδη έχει προβλεφθεί προσφορά ολοκληρωμένων πακέτων διακοπών σε ξενοδοχεία και κρουαζιερόπλοια από τις θυγατρικές εταιρείες SkyGreece Holidays USA και SkyGreece Holidays Canada.

Η SkyGreece, όπως διατείνονται στελέχη της, προσλαμβάνει Ελληνες για τη στελέχωση των γραφείων της και μάλιστα, υπολογίζεται ότι θα δημιουργήσει περισσότερες από 450 θέσεις εργασίας.

**

Ενίσχυση πτήσεων στο «Ελ. Βενιζέλος»

ΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ «Ελ. Βενιζέλος» ασφαλώς και τάσσεται υπέρ του εγχειρήματος της Sky Greece, αλλά επί του παρόντος «κρατά μικρό καλάθι». Οπως ανακοίνωσε το αεροδρόμιο της Αθήνας, την εφετινή θερινή περίοδο αναμένει 150 νέες εβδομαδιαίες πτήσεις, στις οποίες δεν υπάρχει αναφορά στη SkyGreece.

Η διοίκηση του αεροδρομίου διακρίνει ενθαρρυντικά μηνύματα για το 2014, με βασικά χαρακτηριστικά την αύξηση της χωρητικότητας, κυρίως, από την Aegean (περίπου 500.000 θέσεις), αλλά και από άλλες εταιρείες, φτάνοντας στις 1,2 εκατ. επιπρόσθετες θέσεις στην αγορά εξωτερικού. Παράλληλα, η Ryanair εκτιμάται ότι θα δημιουργήσει 800.000 - 900.000 πρόσθετες θέσεις για την καλοκαιρινή περίοδο, εκ των οποίων το 75% αφορά την αγορά εσωτερικού.

Ετσι, υπολογίζεται η προσθήκη 2 εκατ. αεροπορικών θέσεων, οι οποίες θα φτάσουν αθροιστικά, σε συνολική χωρητικότητα, τα 16 εκατ. τη θερινή περίοδο.

Αξιο αναφοράς είναι ότι, μετά το 2007, οπότε διαπιστώθηκε η τελευταία αύξηση επιβατικής κίνησης, δηλαδή έπειτα από έξι χρόνια συνεχούς πτώσης, το αεροδρόμιο της Αθήνας εκτιμά ότι εφέτος θα σημειώσει αύξηση επιβατών.

Τα σχόλια έχουν κλείσει για αυτό το άρθρο

1 σχόλιο

1 Ο/Η JOHN PIZANIS έγραψε: (πριν 6 έτη)
ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΣΤΗΝ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ SKY GREECE!!!
Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας 1

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Οικονομία
Με λέξεις-κλειδιά
Αερομεταφορές και ασφάλεια πτήσεων
Ολυμπιακή Αεροπορία (Ο.Α.)
Αεροπορικές Εταιρείες
Άλλα θέματα στην κατηγορία Οικονομία της έντυπης έκδοσης
Κοιτάσματα/Εξορύξεις
Με Κυπριακό το παζλ εξαγωγής του ισραηλινού αερίου στην Ε.Ε.
ΤΑΙΠΕΔ
Κάτι σάπιο υπάρχει στο βασίλειο... του Ελληνικού
Αεροπορικές Εταιρείες
Πάει πίσω η απογείωση της SkyGreece
ΔΕΗ
«Αφαίμαξη χωρίς τέλος και έλεος»
Επιχειρηματικότητα
Μια πίτα με μπόλικο επιχειρηματικό γύρο
Νέες δουλειές από εταιρείες με εξωστρέφεια
Αφεντικό του εαυτού μου...
Αγροτική πολιτική
Ξύλο και χημικά στα μπλόκα της οργής
ΟΠΑΠ
Ο ΟΠΑΠ στηρίζει την ψηφιοποίηση
Βιβλίο
Δραχμή, η απάντηση στην ευρω-κατοχή
Διεθνείς αγορές
Οι Κινέζοι το πάνω χέρι στο εξωτερικό εμπόριο