Έντυπη Έκδοση

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΓΕΡΟΝΙΚΟΛΟΥ

«Δεν είναι πια μύθος η σόου μπιζ, σιγά!»

Αν και είχε καλλιτεχνικές ανησυχίες από μικρή, ακολούθησε τις συμβουλές της οικογένειάς της και σπούδασε. Κάπου στο τελευταίο έτος της Νομικής παρακολούθησε μαθήματα σε σχολή δημοσιογραφίας και ακολούθησε η δραματική σχολή από την οποία αποφοίτησε μόλις πριν από ένα μήνα. Η Κατερίνα Γερονικολού, η τηλεοπτική «Αννα» από τη σειρά του Mega «Λάκης ο Γλυκούλης», δείχνει αρκετά προσγειωμένη, δεν θεωρεί ότι η επιτυχία της σειράς είναι δική της ενώ δεν σκέφτεται να ξανασχοληθεί με τη δημοσιογραφία για τα επόμενα δέκα χρόνια τουλάχιστον, παρά την εμπειρία που αποκόμισε δουλεύοντας ως συντάκτρια στην εκπομπή «Εμείς οι γυναίκες» στη ΝΕΤ.

Τι έγινε και άφησες τη δημοσιογραφία; Απογοητεύτηκες;

«Είδα πόσο δύσκολο είναι για μια νέα γυναίκα που θέλει να γίνει δημοσιογράφος να μπει στο χώρο. Δεν υπονοώ κάτι πονηρό και βρόμικο. Υπονοώ ότι είναι κλειστές οι πόρτες λόγω προκατάληψης στους νέους ανθρώπους γενικά και στις γυναίκες ιδιαίτερα. Οι άντρες στο συγκεκριμένο επάγγελμα είναι πιο ευνοημένοι».

Ως ηθοποιός βρήκες τις πόρτες ανοιχτές;

«Παραδόξως, και μιλώντας μόνο για τη δική μου περίπτωση που το κυνήγησα πολύ και ενδιαφέρθηκα να ψάξω για δουλειά, βρήκα ορθάνοιχτες τις πόρτες για την τηλεόραση. Το θέατρο είναι αλλιώς. Είναι κλειστό και πάει με τις γνωριμίες. Με το να σε συστήνει ο ένας στον άλλον. Βέβαια, για κάποιο λόγο θα είναι έτσι. Ισως γιατί είναι δαπανηρό και χρονοβόρο το να ψάχνεις σε ανοιχτές οντισιόν ηθοποιούς. Οπότε κάποιος που είναι θεατρικός παραγωγός απευθύνεται σε ανθρώπους του χώρου και αναζητά πρόσωπα για ρόλους».

Για τους νέους ηθοποιούς είναι προϋπόθεση μια επιτυχία στην τηλεόραση για να μπορέσουν να ανέβουν στο σανίδι;

«Ναι, συμβαίνει αυτό. Το έχω ακούσει και από παλιούς ηθοποιούς ότι οι όροι έχουν αντιστραφεί. Παλιά από το θέατρο πήγαινες στην τηλεόραση, τώρα ισχύει το αντίστροφο. Είναι μια νέα τάξη πραγμάτων. Εδώ έχει μερίδιο ευθύνης και το κοινό, που όταν πάει να δει μια παράσταση δεν ρωτάει ποιανού είναι το έργο ή η σκηνοθεσία, αλλά ποιος παίζει».

Προτιμάς το θέατρο ή την TV;

«Η καριέρα ενός ηθοποιού χτίζεται από το θέατρο, λέγανε οι παλιοί. Στο θέατρο καταξιώνεσαι. Δυσκολίες και απαιτήσεις, ωστόσο, έχουν και τα δύο. Είναι λάθος αυτό που λέγεται ότι η τηλεόραση είναι εύκολη και το θέατρο δύσκολο. Καμία σχέση. Απλώς είναι διαφορετικά πράγματα. Ιδανικά θα 'θελα να συνδυάσω και τα δύο».

Είχες παίξει σε άλλο σίριαλ πριν από τον «Λάκη το Γλυκούλη»;

«Είχα παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο σε ένα αυτοτελές επεισόδιο στο "Σε είδα" του Alpha».

Αμέσως μετά, λοιπόν, βρίσκεσαι στον «Λάκη» όπου τα νούμερα τηλεθέασης χτυπάνε κόκκινο και αρχίζουν τα εξώφυλλα και οι εμφανίσεις σε εκπομπές. Απολαμβάνεις αυτή τη δημοσιότητα;

«Κατ' αρχάς επιτυχία έκανε η σειρά, όχι εγώ προσωπικά. Για μένα υπήρξε απλώς μια άνοδος, ένα βήμα μπροστά. Απλώς ανέβηκα ένα σκαλοπάτι. Απολαμβάνω, μπορώ να πω, την όποια δημοσιότητα κέρδισα από τη σειρά, γιατί νιώθω ότι εξυπηρετεί τη συνέχεια της δουλειάς μου».

Εχεις παραδείγματα από συναδέλφους σου που η απότομη δημοσιότητα τους έβλαψε; Παραδείγματα προς αποφυγήν, που λέμε;

«Σίγουρα με τη δημοσιότητα είναι εύκολο να την ψωνίσεις. Κακώς κατά τη γνώμη μου, γιατί στο δικό μας το επάγγελμα όλων η θέση είναι επισφαλής. Υπάρχουν πρωταγωνιστές που μπορεί να μείνουν και 5 χρόνια χωρίς δουλειά. Στο συγκεκριμένο επάγγελμα κανείς δεν είναι τίποτα και όλοι είναι τα πάντα, ανάλογα τις σεζόν, τις τάσεις και τις συγκυρίες. Μπορεί τη μια χρονιά να είσαι ιν και την άλλη άουτ. Γι' αυτό το λόγο και δεν με αφορά έτσι στενά η επιτυχία. Δεν θέλω να ίπταμαι στα σύννεφα».

Το ψώνιο έπεται της δημοσιότητας ή προϋπάρχει και βρίσκει τις κατάλληλες συνθήκες να αναπτυχθεί;

«Μερικοί άνθρωποι πράγματι δεν χρειάζονται καν δημοσιότητα για να την ψωνίσουν. Εχω δει παιδιά μέσα από τις δραματικές σχολές, σπουδαστές, που δεν έχουν κάνει ακόμη τίποτε, ούτε καν έχουν αρχίσει να δουλεύουν, αλλά έχουν πολύ μεγάλη ιδέα για τον εαυτό τους. Χρειάζεται εν μέρει σε αυτή τη δουλειά να νιώθεις ότι είσαι ένα άτομο άξιο θέασης, που μπορείς να τραβήξεις τα βλέμματα και να ενδιαφέρεις τον κόσμο, αλλά η έπαρση είναι η παγίδα. Βλέπω τους νέους ηθοποιούς να έχουν πολύ εγωισμό γιατί δεν έχουν φάει τις σφαλιάρες της δουλειάς».

Θεωρείς ότι οι δουλειές στο χώρο σου μοιράζονται αξιοκρατικά;

«Ακόμη κι αν γίνονται πράγματα που δεν είναι αξιοκρατικά, δεν παραπονιέμαι, γιατί όταν κερδίζεις χωρίς να το αξίζεις, καταρρέεις».

Πόσο πιστεύεις στην τύχη;

«Παίζει καταλυτικό ρόλο στο δικό μας επάγγελμα. Χρειάζεται οπωσδήποτε ή τύχη ή μια καλή εμφάνιση ή ένας καλός λόγος από κάποιον που σε ξέρει, ή μια ώθηση, ένα πουσάρισμα που λέμε. Οσο για μένα, παραδέχομαι ότι ήμουν πολύ τυχερή».

Εσύ κάνεις δημόσιες σχέσεις;

«Θέλω να πηγαίνω σε μέρη όπου μπορεί να γνωρίσω ανθρώπους με τους οποίους θα συζητήσουμε και, γιατί όχι, ίσως να προκύψει κάτι. Ισως ακούγεται κάπως αρνητικό όταν μιλάμε για δημόσιες σχέσεις , αλλά προσωπικά το βρίσκω γοητευτικό να γνωρίζεις ανθρώπους από τη δουλειά σου και να μιλάς μαζί τους».

Θεωρείς υποχρέωσή σου να πηγαίνεις σε όλες τις τηλεοπτικές εκπομπές που σε καλούν, στο πλαίσιο του προμόσιον του σίριαλ;

«Πηγαίνω μόνο μία φορά σε μια εκπομπή και μόνο όταν έχω πραγματικά κάτι να πω για τη δουλειά μου και όχι επί παντός του επιστητού. Νιώθω ότι είναι εκτός των ορίων μου όταν καλούμαι να σχολιάσω το οτιδήποτε είναι το θέμα μιας εκπομπής. Εχει συμβεί, και αισθάνθηκα άσχημα και εκτεθειμένη. Να είμαι σε κάποια εκπομπή, να τρέχει ένα άσχετο θέμα και να ερωτώμαι. Δεν ήθελα να απαντήσω, όχι από αγένεια ή από δυσαρέσκεια, αλλά γιατί δεν με αφορούσε. Γιατί έπρεπε να είχα φύγει».

Ποιος άνθρωπος του χώρου θεωρείς ότι σε βοήθησε πάρα πολύ;

«Σε πολλούς χρωστάω. Εχω γράψει σε ένα χαρτάκι ποιοι άνθρωποι με έχουν βοηθήσει. Καθοριστικά με βοήθησε ο Βλαδίμηρος Κυριακίδης».

Ποιος είναι ο καλύτερος ρόλος;

«Το καλύτερο για έναν ηθοποιό είναι αυτό που λέμε κόντρα ρόλος, άμα μπορείς να τον υποστηρίξεις».

Εκπλήξεις περιμένουμε από το ρόλο σου την επόμενη σεζόν;

«Απ' όσο ξέρω η Αννα που ξεκίνησε ως πιο συνεσταλμένη και άπειρη, τώρα πια ωριμάζει και τη βλέπουμε την επόμενη σεζόν στο πρώτο επεισόδιο να το σκάει από το σπίτι της».

Εχει τύχει να νιώσεις ότι κάποιοι σε κάνουν παρέα επειδή παίζεις στην τηλεόραση και αυτό τους γοητεύει;

«Οι φίλοι μου είναι όλοι παλιοί οπότε δεν υπάρχει κάτι τέτοιο. Ούτε με τα αγόρια, αν αυτό εννοείς, γιατί τον τελευταίο χρόνο δεν έχει χρειαστεί, ευτυχώς θεούλη μου, να κάνω άλλες γνωριμίες. Προς το παρόν έχω τη ασφάλεια του ό,τι ξέραμε ξέρουμε και είμαστε εντάξει».

Οι φίλες σου σού λένε ότι είσαι τυχερή που γνωρίζεις κάποιους από κοντά ή σου ζητούν να τους γνωρίσεις κάποιον;

«Μπα, αφενός αυτές είναι πολύ προσγειωμένες, αφετέρου δεν είναι πια μύθος η σόου μπιζ. Σιγά».

Γιατί δεν είναι;

«Γιατί δεν γίνεται να είναι μύθοι 2.000 ηθοποιοί».

who is who

* Μεγάλωσε και μένει ακόμη στην Αγία Παρασκευή.

* Αλλαξε τρία σχολεία, δύο ιδιωτικά και ένα δημόσιο.

* Δεν παίζει πια τένις γιατί δεν έχει παρτενέρ.

* Γυμνάζεται και παρακολουθεί μαθήματα φωνητικής.

* Για καφέ πηγαίνει στην περιοχή της γιατί είναι, λέει, τεμπέλα με τις μετακινήσεις.

* Διακοπές θα πάει στα Χανιά.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Media
Με λέξεις-κλειδιά
Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης (ΜΜΕ)
Άλλα θέματα στην κατηγορία Media της έντυπης έκδοσης
Συνεντευξη: Κατερίνα Γερονικολού
«Δεν είναι πια μύθος η σόου μπιζ, σιγά!»
Ντοκιμαντέρ
Μοντάροντας τη μεταπολεμική ιστορία
Συνέντευξη: Τάσος Ψαρράς
«Αλλάξαμε τη γνώμη του κόσμου για τον Καρυωτάκη»
Αθεϊστές
Δεν έχουν... το Θεό τους