Έντυπη Έκδοση

«Δεν στηρίζουμε τον πολιτισμό που δημιουργούμε»

Συνέντευξη με τον ΠΑΡΙ ΜΕΞΗ

Με πολύπλευρη καλλιτεχνική δράση και παρουσία σε πολλούς διαφορετικούς τομείς, μέλος της δημιουργικής ομάδας Beetroot, διδάσκει στον ΑΚΤΟ, σκηνοθετεί video και είναι παραγωγός στον amagi radio.

«Η ανθρώπινη δημιουργία είναι μία. Το θέμα είναι να διαθέτει κανείς την ασφάλεια της έκφρασης στο στίβο τον οποίο επιλέγει» Π.Μ. «Η ανθρώπινη δημιουργία είναι μία. Το θέμα είναι να διαθέτει κανείς την ασφάλεια της έκφρασης στο στίβο τον οποίο επιλέγει» Π.Μ. Ο Πάρις Μέξης γεννήθηκε στην Αθήνα και σπούδασε σκηνογραφία στο Λονδίνο. Εχει σκηνογραφήσει και σκηνοθετήσει παραγωγές για το θέατρο, την όπερα, το χορό, τον κινηματογράφο και την τηλεόραση, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, ενώ παράλληλα εργάζεται ως διακοσμητής, δημιουργός εκθέσεων και production designer. Στην Ελλάδα εργάζεται συχνά σε μεγάλες σκηνές, συνεργαζόμενος με μεγάλους πολιτιστικούς φορείς, όπως το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και η Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών.

- Ποιο προτιμάτε;

«Κάθε φορά που αναλαμβάνω ή προκαλώ ένα έργο, σκέφτομαι σε ποια "θέση" μπορώ να συνεισφέρω καλύτερα, γιατί το θέαμα είναι πάντα συνεργατικό, και εργάζομαι χρησιμοποιώντας όλες μου τις δυνάμεις. Από εκεί και πέρα, θεμελιωδώς, σκέφτομαι σκηνογραφικά: με ενδιαφέρει εξαιρετικά το πλαίσιο μιας διήγησης, αλλά αυτή είναι μια τοποθέτηση που μπορεί να εφαρμοστεί σχεδόν παντού».

- Καλός σε όλα;

«Αγαπώ τα έργα, όχι τις "ταμπέλες". Αν για να πραγματοποιήσω ένα έργο πρέπει να εργαστώ με κάποιο συγκεκριμένο τρόπο και κρίνω πως μπορώ, απλά το κάνω. Από εκεί και πέρα την αυτοκριτική μου την κάνω ως προς την αποτελεσματικότητα του εκάστοτε έργου και όχι ως προς την πορεία μου στο ένα ή στο άλλο επάγγελμα. Υπογράφω κάθε έργο ή παραγωγή μου με το όνομά μου και κρίνομαι για το αποτέλεσμα. Χάνω, κερδίζω και συνεχίζω».

- Επιδιώκετε να δουλεύετε στη «μεγάλη κλίμακα»;

«Νομίζω πως οι επαγγελματικές μου αξιώσεις με οδήγησαν στη συνεργασία με πιο "σταθερούς" φορείς, αλλά οι χώροι δεν ήταν ποτέ αυτοσκοπός. Τα έργα ήταν. Γενικά πιστεύω πως η κλίμακα ενός θεατρικού χώρου πρέπει να είναι ανάλογη της φύσης του εκάστοτε έργου που πρόκειται να υποδεχτεί».

- Οι διεθνείς πρωτιές στις οποίες συμμετείχατε;

«Φαντάζει παράλογο πως η πολιτική εξουσία, η κοινωνία αλλά και οι ίδιοι οι πολίτες δεν είναι καν σε θέση να αναγνωρίσουν πως έχουμε ισχυρά πολιτιστικά προϊόντα, αν μη τι άλλο, για εμπορική εκμετάλλευση. Μέσα στην Ελλάδα της κρίσης, ο "Alessandro" μας είναι, σύμφωνα με το Mezzo, η "όπερα της χρονιάς", ο Γιώργος Πέτρου και η Καμεράτα κατέκτησαν το Diapason d'Or για τις ηχογραφήσεις τους, η Beetroot νωρίτερα στέφθηκε "red dot Agency of the Year", ο Λεωνίδας Καβάκος ήταν υποψήφιος για Grammy και ο "Κυνόδοντας" του Γιώργου Λάνθιμου για Οσκαρ. Αυτές είναι μόνο μερικές από τις πολλές διακρίσεις του ελληνικού πολιτισμού σε διεθνές επίπεδο. Και όμως, ενώ επιμένουμε να προσκαλούμε τους ξένους για τον πολιτισμό που διαχειριζόμαστε, και καλά κάνουμε, ούτε εμείς οι ίδιοι δεν στηρίζουμε τον πολιτισμό που δημιουργούμε».

- Η Beetroot;

«Είμαι βασικός υπεύθυνος για ό,τι αφορά το γραπτό λόγο και παράλληλα έχω συμβουλευτικό ρόλο σε θέματα βασικού σχεδιασμού και σύλληψης και εφαρμογών στο χώρο. Με τον Βαγγέλη, τον Γιάννη και τον Αλέξη, που την ίδρυσαν, γνωριστήκαμε με αφορμή ένα έργο που δεν έγινε ποτέ και "κολλήσαμε" μέσα από το κοινό μας πάθος για το design».

- Τι ετοιμάζετε;

«Αυτή τη στιγμή σχεδιάζω τα σκηνικά και τα κουστούμια της νέας μεγάλης παραγωγής της όπερας του Κιέλου, "Atys", του Jean-Baptiste Lully, σε σκηνοθεσία της Lucinda Childs».

- Με τι θα θέλατε μελλοντικά να ασχοληθείτε;

«Με τα videogames. Θεωρώ ότι είναι το πλέον αναπτυσσόμενο είδος ψυχαγωγίας αυτή τη στιγμή παγκοσμίως».

Τα σχόλια έχουν κλείσει για αυτό το άρθρο

Κανένα σχόλιο

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας 0

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Ελλάδα
Με λέξεις-κλειδιά
Συνεντεύξεις
Θέατρο
Ανθρώπινα
Τεχνολογία/Εφαρμογές
Σχετικά θέματα: Ανθρώπινα
Λεόντειο Λύκειο
Άλλα θέματα στην κατηγορία Ελλάδα της έντυπης έκδοσης
Συνήγορος του Πολίτη
Φρένο στις κατασχέσεις από το Συνήγορο του Πολίτη
Ναυπηγεία
Διαλυτήριο πλοίων στην αρχαία Σαλαμίνα!
Αστυνομικό ρεπορτάζ
Εκαναν τη 15χρονη πρεζόνι και βαποράκι
Ρεπορτάζ
Περίπατος στην αντιναζιστική Αθήνα
Τρομοκρατία
«Στα θύματα τα λεφτά του βιβλίου του Κουφοντίνα»
Εβραϊκή κοινότητα
Οι Γερμανοί φταίνε, αλλά οι ίδιοι θα δικάσουν
Ληξιπρόθεσμες οφειλές
Αυτοκτόνησαν δύο για χρέη στο Ηράκλειο
Σκουριές
Πάει να τσουβαλιάσει Σκουριές και Λάκκο Καρατζά η ανακρίτρια
Περιβάλλον
Μεσόγειος, η Φουκοσίμα της διπλανής μας πόρτας
Βροντερό κρητικό «όχι» στα χημικά της Συρίας
Εμπόριο φαρμάκων
Ρολά στα φαρμακεία σήμερα και αύριο και... βλέπουμε
Εργασία & Ασφάλιση
Στο κόκκινο βρίσκονται 60.000 μηχανικοί
Δουλειά για νέους στο εξωτερικό
Οι πλημμύρες στη Ρόδο κόστισαν 3,5 εκατ.
Πρόγραμμα Υγείας για την περιφέρεια
Ασφαλώς κατοικείν και επιχειρείν
Εξοδος με 25 έτη
Ποιους συμφέρει η μειωμένη σύνταξη
Βολευτείτε έστω με τα λίγα
Διαγωνισμοί για μόνιμους και εποχικούς
Μέχρι το Πάσχα 3.000 διορισμοί σε Στρατό - Σώματα Ασφαλείας
Πότε παίρνω σύνταξη
Ανθρώπινα
«Δεν στηρίζουμε τον πολιτισμό που δημιουργούμε»
Λεόντειο Λύκειο
Αγροτικά θέματα
Με οδηγό το Κιλελέρ
Μπήκαν στην Πειραιώς οι ενισχύσεις για το βαμβάκι
Διατροφικό σκάνδαλο
Η ολική άλεση περιλάμβανε και... έντομα
ΕΥΑΘ,
Φύλλο και φτερό κάνουν την ΕΥΑΘ
Ρομά
Κι άλλο βρέφος «Ρομά»
Σχολεία
Κινδυνεύει με απέλαση Αλβανός μαθητής