Έντυπη Έκδοση

Καταιγιστικές αλλαγές

PEUGEOT RCZ

Τα λάθη και οι παραλείψεις των ακριβοπληρωμένων στελεχών των γαλλικών αυτοκινητοβιομηχανιών λίγο έλειψε να θέσουν στο περιθώριο τη γαλλική κουλτούρα για το αυτοκίνητο.

Οι εταιρείες που προσέφεραν τόσα πολλά νέα στοιχεία στην αυτοκινητοβιομηχανία και έθεσαν τη βάση για τη δημιουργία ασφαλών οχημάτων, επλήγησαν τις προηγούμενες δεκαετίες. Μεγάλος αριθμός μοντέλων και των τριών γαλλικών εταίρων δεν ανταποκρινόταν στις προσδοκίες των υποψήφιων αγοραστών.

Η προσπάθεια για αναβάθμιση της εικόνας των γαλλικών αυτοκινήτων που κατασκευάζει ο όμιλος PSA (Peugeot Citroen) ξεκίνησε με το εντυπωσιακό Citroen DS3. Το δεύτερο βήμα είναι ένα μοντέλο που δείχνει πόσο έχουν αλλάξει οι ισορροπίες στον γαλλικό όμιλο. Ο λόγος για το Peugeot RCZ, για πολλούς το ομορφότερο μοντέλο που παρουσίασε ποτέ η γαλλική φίρμα.

Η έλευση του σπορ κουπέ σηματοδοτεί και την έναρξη μιας νέας εποχής για τη γαλλική φίρμα. Μιας εποχής που θα κρίνει το μέλλον του ομίλου. Αν όλα πάνε καλά, ο όμιλος σε λίγα χρόνια θα μπορεί να σταθεί δίπλα στις γερμανικές εταιρείες και να διεκδικήσει μεγαλύτερο ποσοστό πωλήσεων.

Οι αλλαγές είναι καταιγιστικές. Το λιοντάρι,το σήμα της μάρκας, επανασχεδιάστηκε. Η ονομασία του νέου αυτοκινήτου δεν ακολουθεί την οδό που γνωρίζαμε. Είναι το πρώτο μέλος της γκάμας, το οποίο απαρνήθηκε τη μακροχρόνια τακτική της εταιρείας και δεν διαθέτει ούτε ένα 0 στην ονομασία του.

Η εμπορική καριέρα του RCZ ξεκίνησε πολύ καλά και ήδη οι πωλήσεις στις ευρωπαϊκές αγορές έχουν ξεπεράσει τους αρχικούς στόχους.

Το σημαντικότερο όπλο του είναι ότι σε κερδίζει με την πρώτη ματιά. Κάθε τμήμα έχει δημιουργηθεί από την αρχή. Σε κάθε σημείο ανακαλύπτεις και μια λεπτομέρεια. Είναι ένα από τα ελάχιστα καινούργια μοντέλα που δεν μοιάζει με κάποιο άλλο και σε πείθει για τη μοναδικότητά του. Σημείο αναφοράς, ο διπλός θόλος της οροφής και του πίσω παραθύρου.

Ο σπορ χαρακτήρας του εσωτερικού χώρου ταιριάζει με το ύφος του αυτοκινήτου. Τα περισσότερα υλικά είναι πρώτης ποιότητας και αναβαθμίζουν την εικόνα του σαλονιού. Οι μπροστινοί επιβάτες κάθονται άνετα αλλά ο χώρος στις πίσω θέσεις είναι περιορισμένος. Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ ανέρχεται στα 384 λίτρα και με την αναδίπλωση των πλατών των πίσω καθισμάτων αυξάνεται σε 760 λίτρα.

Οι κινητήρες είναι νέας γενιάς και η παλέτα των βενζινοκίνητων μοτέρ απαρτίζεται από δύο υπερτροφοδοτούμενα σύνολα 1.600 κ.εκ.ΤΗΡ. Η πρώτη επιλογή αποδίδει 156 ίππους και συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων (εκπομπές CO2 μόλις 155 γραμ./χλμ.) είτε καινούργιο εξάρι αυτόματο (εκπομπές CO2 168 γραμ./χλμ.). Νέος είναι και ο ισχυρότερος κινητήρας που αποδίδει 200 ίππους και θα προσφέρεται μόνο με χειροκίνητο κιβώτιο (εκπομπές CO2 μόλις 159 γραμ./χλμ.).

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει και την παραγωγή υβριδικής έκδοσης η οποία θα χρησιμοποιεί τη μονάδα παραγωγής ενέργειας που διαθέτει και το Hybrid4 3008. Απαρτίζεται από έναν κινητήρα ντίζελ 2.000 κ.εκ. HDI FAP ισχύος 163 ίππων, οποίος κινεί τους μπροστινούς τροχούς και έναν ηλεκτρικό κινητήρα 37 ίππων για τους πίσω τροχούς. Το Hybrid4 3008 αναμένεται την άνοιξη του 2011 και μετά θα ακολουθήσει η υβριδική έκδοση του σπορ κουπέ RCZ.

Ο τιμοκατάλογος περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις. Η βασική με κινητήρα 1,6 156 ίππων κοστίζει 29.880 ευρώ και θα είναι διαθέσιμη σύντομα. Τώρα είναι ετοιμοπαράδοτη η πλουσιότερη έκδοση Yearling με τιμή 33.880 ευρώ. Στα μέσα του Αυγούστου αναμένεται και η ισχυρότερη των 200 ίππων με αρχική τιμή 34.880 ευρώ.

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης γιορτάστηκαν τα 200 χρόνια της μάρκας και τα 22 χρόνια παρουσίας της ελληνικής αντιπροσωπείας. *

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Αυτοκίνητο
Άλλα θέματα στην κατηγορία Αυτοκίνητο της έντυπης έκδοσης
Άλλες ειδήσεις
Καταιγιστικές αλλαγές
Μικρές ειδήσεις