Έντυπη Έκδοση

Hollywood

Ο Ερωτευμένος Ντίκενς

Από την ταινία η «Αόρατη γυναίκα» Από την ταινία η «Αόρατη γυναίκα» «ΠΟΙΟΣ ήταν ο Κάρολος Ντίκενς;» ρωτάει ο γνωστός Βρετανός ηθοποιός και σκηνοθέτης Ρέιφ Φάινς, με αφορμή την ταινία «The Invisible Woman» («Η αόρατη γυναίκα»), που σκηνοθέτησε και στην οποία πρωταγωνιστεί (θα κλείσει και το φετινό 26ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου στις 27 Νοεμβρίου).

«Εξακολουθεί να με προβληματίζει ως πρόσωπο», αναφέρει ο Φάινς, «η ψυχολογία του εξακολουθεί να με γοητεύει». Το ερώτημα ποιος πραγματικά είναι ο διάσημος αυτός Βρετανός συγγραφέας είναι και στο επίκεντρο της ταινίας.

Σ' αυτήν, ο Φάινς ερμηνεύει τον Ντίκενς, ο οποίος, κάποια στιγμή στην καριέρα του, όταν είχε ήδη γίνει διάσημος, ερωτεύεται μια νεαρή ηθοποιό, την Ελέν Τέρναν (που την ερμηνεύει η Φελίσιτι Τζόουνς), 30 χρόνια μικρότερή του. Ενας όλο πάθος έρωτας που τον κάνει να χωρίσει τη γυναίκα του, Κάθριν (Τζοάνα Σκάνλαν), με την οποία είχε αποκτήσει 10 παιδιά. Παρόλο που πήρε διαζύγιο, κρατούσε τον έρωτά του με την Ελέν κρυφό για να μη σκανδαλίσει τη βικτοριανή κοινωνία. «Οταν χώρισε την Κάθριν, χρειαζόταν να δικαιώσει τον εαυτό του στον κόσμο, γι' αυτό και κράτησε κρυφό τον έρωτά του», προσθέτει ο Φάινς.

Πάντως, για τον Φάινς ο λόγος που γύρισε την ταινία δεν ήταν ο Ντίκενς, αλλά η «Νέλι», το όνομα με το οποίο ήταν γνωστή η Ελέν. «Με συγκίνησε όλο αυτό το οποίο ήταν υποχρεωμένη να περνά», αναφέρει. «Αυτή ήταν η αιτία που γύρισα την ταινία. Δεν ήθελα να φτιάξω μια βιογραφία, γιατί με τις ζωές των διασημοτήτων είναι καλύτερα να παρουσιάζονται μέσα από άλλα πρόσωπα, όπως έγινε με τον Ναπολέοντα στο "Πόλεμος και ειρήνη"».

Βέβαια, ένα τρόπος για να μάθει κανείς για την προσωπικότητα ενός συγγραφέα είναι μέσα από το ίδιο το έργο του. Αυτό προσπάθησε να κάνει στη νέα βερσιόν του έργου «Μεγάλες προσδοκίες» ο Βρετανός σκηνοθέτης Μάικ Νιούελ και στην οποία ο ίδιος ο Φάινς ερμηνεύει τον μυστηριώδη κατάδικο Εϊμπελ Μάγκγουιτς. Τη φορά αυτή, την προσωπική, ιδιωτική «φωνή» του Ντίκενς, ο Νιούελ προσπαθεί να τη δώσει μέσα από το ίδιο το έργο. Για τον Νιούελ, ο χαρακτήρας του Ντίκενς βγαίνει μέσα από το πρόσωπο του Πιπ (Τζέρεμι Ερβιν), το μικρό ήρωα του βιβλίου. Για τον Νιούελ, ο Πιπ είναι «εντελώς φοβερό πρόσωπο: δεν είναι πιστός, είναι εγωιστής, έχει επιδιώξεις, είναι φρικτός σ' αυτούς που τον αγαπούν και δεν βλέπει τα δικά του σφάλματα. Γιατί, λοιπόν, γίνεται το επίκεντρο αυτής της ιστορίας; Αρχίζεις να κάνεις αυτή την ερώτηση και παίρνεις αντιδράσεις που, πιστεύω, σε οδηγούν πίσω στον ίδιο τον Ντίκενς».

Αξίζει να σημειώσω πως το μυθιστόρημα γράφτηκε το 1861, περίοδο όπου ο έρωτας του Ντίκενς για τη Νέλι βρισκόταν στο απόγειό του και το βιβλίο, εκτός από τα γνωστά «ντικενσικά» θέματα (μελόδραμα, κοινωνική κριτική και κωμικές καρικατούρες), περιέχει και μια ισχυρή δόση ερωτισμού, στοιχείο που έλειπε από την κλασική μεταφορά του βιβλίου το 1946 από τον Ντέιβιντ Λιν. «Υπάρχει ένα είδος σεξουαλικότητας», σημειώνει ο Νιούελ, «που αισθάνεσαι να διαπερνά κάτω από την επιφάνεια και την οποία ο Ντίκενς, κατ' ανάγκη, δεν επικροτεί. Υπάρχει σχεδόν ένας τόνος αυτο-κατηγορίας».

Τα έργα του Ντίκενς έχουν συχνά χρησιμοποιηθεί από τον κινηματογράφο χάρη στον πλούτο των χαρακτήρων του αλλά και των ελκυστικών, πολύπλοκων ιστοριών του - μερικές από αυτές έχουν ήδη πάρει τη θέση τους στην ιστορία του κινηματογράφου. Ανάμεσά τους και οι «Μεγάλες προσδοκίες» και ο «Ολιβερ Τουίστ» (1948), και οι δυο του Ντέιβιντ Λιν, ο «Δαβίδ Κόπερφιλντ» (1935) του Τζορτζ Κιούκορ και η «Ιστορία δύο πόλεων» (1935) του Τζακ Κόνγουεϊ, δύο ταινίες που γύρισε το Χόλιγουντ, χωρίς να ξεχνάμε την πιο πρόσφατη βερσιόν του «Ολιβερ Τουίστ» (2005) που γύρισε ο Ρόμαν Πολάνσκι.

Η δασκάλα και το ρομπότ

Η ΜΑΡΙΖΑ Τομέι αποφάσισε τελικά να πρωταγωνιστήσει στην ταινία «La vida robot» που τα γυρίσματά της αρχίζουν αυτή την εποχή στο Νέο Μεξικό και την οποία θα σκηνοθετήσει ο Σον ΜακΝαμάρα. Συμπρωταγωνιστής της είναι ο Τζορτζ Λόπεζ («Τα μπαλάκια της οργής», «Στρουμφάκια 2») που είναι και παραγωγός της ταινίας. Η ταινία βασίζεται πάνω σε μια αληθινή ιστορία γύρω από τέσσερις Μεξικανοαμερικανούς νεαρούς από το Φίνιξ της Αριζόνας, που ενώνουν τις δυνάμεις τους για να φτιάξουν ένα υποβρύχιο ρομπότ που κερδίζει στον εθνικό διαγωνισμό ρομπότ. Η Τομέι θα ερμηνεύει τη δασκάλα που πιστεύει στους νεαρούς και τους βοηθά να υλοποιήσουν το όνειρό τους και να κερδίσουν στο διαγωνισμό.

Στροφή στις ταινές  «Indie»

ΑΦΟΥ έπαιξε σε μια σειρά ταινίες εμπορικές του παραδοσιακού Χόλιγουντ (όπως στο «Α Time to Kill» και «The Wedding Planner»), τα τελευταία χρόνια, ο Τεξανός ηθοποιός Μάθιου ΜακΚόναχι στράφηκε σε ρόλους στον «indie», όπως ονομάζεται, κινηματογράφο, σε ταινίες δηλαδή του ανεξάρτητου αμερικανικού σινεμά, ξεκινώντας μια νέα, πιο σημαντική καριέρα: «Μπέρνι» του Ρίτσαρντ Λίνκλεϊτερ, «Magic Mike» του Στίβεν Σόντερμπεργκ, «Killer Joe» του Γουίλιαμ Φρίντκιν και «Mud» του Τζεφ Νίκολς. Ο πιο πρόσφατος ρόλος του είναι στην ταινία «Dallas Byuers Club» του Ζαν-Μαρκ Βαλέ, ρόλο για τον οποίο πιστεύεται πως θα του χαρίσει υποψηφιότητα στα φετινά Οσκαρ. Στην ταινία, ο ΜακΚόναχι ερμηνεύει τον Ρον Γούντρουφ, ένα φανατικό ομοφοβικό ηλεκτρολόγο από το Τέξας που κολλά τον ιό του AIDS από τη χρήση ναρκωτικών και μετατρέπεται σε σωτήρα της κοινότητας των γκέι όταν αναλαμβάνει να εισαγάγει παράνομα στις ΗΠΑ μη εγκεκριμένα φάρμακα από το Μεξικό για τη θεραπεία του (εισαγωγή που του αποφέρει και αρκετά χρήματα).

Τα σχόλια έχουν κλείσει για αυτό το άρθρο

Κανένα σχόλιο

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας 0

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Τέχνες & Πολιτισμός
Με λέξεις-κλειδιά
Σινεμά
Κινηματογράφος
Ταινίες/Σήριαλ/Παραγωγές
Hollywood
Άλλα θέματα στην κατηγορία Τέχνες & Πολιτισμός της έντυπης έκδοσης
Hollywood
Hollywood
Εθνική Λυρική Σκηνή
Θρίαμβος του έρωτα
Εικαστικά
Εικαστικά
Θέατρο
Στου θεάτρου το ουζερί
Θέατρο
Μουσική
Αιχμάλωτοι της αισιοδοξίας
Μουσική
Σινεμά
Σινεμά
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΡΑΝΤΖΑΣ θεατρικός σκηνοθέτης
Συνεντεύξεις
«Η βία της ανεργίας και οι νεωκόροι της αγοράς»
Φωτογραφία
Παγκοσμιοποίηση της δυστυχίας