Έντυπη Έκδοση

Η συνάντηση

Πήγε τα πήρε κι αυτός, πολλά ακούγονταν. Διαμόρφωσε ειδική κρύπτη στο υπόγειο του σπιτιού. Αφαίρεσε μια πέτρα από τον τοίχο και την αντικατέστησε με άλλη μικρότερη, στο κενό, που άφησε πίσω της, τα έβαλε. Ζήτησε να του δώσουν χαρτονομίσματα όλων των αξιών, εβδομήντα χιλιάδες ευρώ το σύνολο.

Ποτέ δεν κάθισε να κοιτάξει εκείνα τα κτίσματα, που εικονίζονταν στις δυο τους πλευρές, γέφυρες στη μία, αψίδες και προσόψεις κτηρίων στην άλλη, αρχιτεκτονική ιστορία είκοσι αιώνων. Αυτόν τον ενδιέφεραν τα νούμερα και τα χρώματα, μια βεντάλια, που ξεκινούσε από το γκρι της στάχτης, για να καταλήξει στο πορφυρό της ώριμης πυράς. Αρχιτεκτονικοί ρυθμοί και, κατ' επέκτασιν, ιστορικές περίοδοι εικονίζονταν πάνω στα τραπεζογραμμάτια, ένα χάρτινο πανόραμα του ευρωπαϊκού πολιτισμού. Βέβαια, τα επιτεύγματά του μόνο, οι πόλεμοι και οι καταστροφές, τα σκοτάδια τού έλειπαν. Ο αυστηρός ρυθμός της κλασικής εποχής σε χρώμα γκρίζο στο τραπεζογραμμάτιο των 5 ευρώ, η ρωμαϊκή περίοδος στο τραπεζογραμμάτιο των 10 ευρώ σε χρώμα κόκκινο. Η Γοτθική σε χρώμα μπλε σ' αυτό των 20 ευρώ. Η εποχή της Αναγέννησης, πορτοκαλιά στο πενηντάρι. Το Μπαρόκ, πράσινο στο κατοστάρικο. Η Αρ Νουβώ, κίτρινη στο τραπεζογραμμάτιο των 200 ευρώ. Και η σύγχρονη, μοντέρνα εποχή, στο μοβ, στο εκθαμβωτικό, πεντακοσάρικο.

Τον νέο τους κάτοχο η μυρωδιά τους τον είλκυσε, η επιθυμία του να συναντηθεί με το φίνο νήμα βαμβακιού ατσάλωσε τα πόδια του, το σμάλτο των δοντιών του, καθότι 5,5 φορές ισχυρότερο από το δυνατότερο των μετάλλων, δεν θα αντιμετώπιζε πρόβλημα μήτε με τη σκληρή πέτρα, πόσω μάλλον με τον εύθρυπτο αρμό, που την αγκάλιαζε, ίσα ίσα θα ενέτεινε αυτό την απόλαυσή του, όταν θ' ακουμπούσαν αυτά στη μαλακιά σάρκα του υδρόφιλου φυτού για να την κάνουν κρόσσια. Θα 'λεγες πως αυτός ήταν ο πιο άξιος δικαιούχος, καθώς μια μνήμη χιλιάδων χρόνων τον οδήγησε εκεί, προπάτορές του διέσχισαν αυτές τις γέφυρες, στάθηκαν, κοιτώντας με περιέργεια, αλλά και με δέος, τις θεόρατες αυτές προσόψεις, που ύψωσε ο άνθρωπος στις εισόδους των κτηρίων, περπάτησαν στα περβάζια και καθρεφτίστηκαν στα όμορφα ποικιλμένα γυαλιά των μεγαλοπρεπών γοτθικών παραθύρων ξαφνιασμένοι από το είδωλό τους. Οσμίστηκε όλη τη βεντάλια των αισθημάτων, που πότισαν το χαρτί, φθόνο και χαρά, ευδαιμονία και άκρα δυστυχία της απώλειας, πάνω στη μαλακιά υφή του βαμβακιού οι εκκρίσεις του ανθρώπινου δέρματος, ζυμωμένη με τα αρχαία χώματα που το κάρπισαν, με τους αγέρηδες που το λίκνισαν, με το φως και το νερό που το έλουσαν και το θέριεψαν εκεί που καλλιεργείται, ανάμεσα στον 32ο νότιο γεωγραφικό παράλληλο και τον 37ο βόρειο, από την Ασία ώς την Αμερική, από την Αφρική ώς τις Ινδίες. Παμπάλαια, άλλωστε, η πρακτική, το χτίσιμο ενός πολιτισμού πάνω στα ερείπια του παλαιότερου δηλαδή, πόσω μάλλον σ' αυτήν εδώ την περίπτωση, που επρόκειτο για κάποιον ισόχρονο, ίσως και προτερόχρονο του ανθρώπινου, που ένας σκοπός ιερός, όπως το πλάσιμο βρεφικού λίκνου, εντέλλεται.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Βιβλίο
Άλλα θέματα στην κατηγορία Βιβλίο της έντυπης έκδοσης
Από τις 4:00 στις 6:00
Πείνα για διάκριση στο τραγούδι, οδηγεί σε έμπνευση
Η λαμπερή πλευρά της μουσικής
Εικαστικά
Μαντάμ Χίτλερ
Κινηματογράφος
Η λογοτεχνία στα 35 m.m.
Λογοτεχνία
Η γυναίκα με τα μαύρα
Αφιέρωμα στον ποιητή Γιάννη Βαρβέρη
Μια νέα, επίκαιρη, ανάγνωση του Θουκυδίδη
Παλιοί λογαριασμοί
Ο Δημήτρης Μητρόπουλος και το Ωδείο Αθηνών
Δύο ατμοσφαιρικές ιστορίες μυστηρίου και αυτογνωσίας
Πάνος Κουτρουμπούσης, ο μυθογράφος
Το άκαρπο ειδίκευμα
Ο υιός του Χρήστου και της Μερόπης Αρχοντώνη
Θωπεύοντας τη φαινομενολογική σκέψη στον 21ο αιώνα
Η ώρα του παιδιού
Ο μύθος της υπόγειας σπηλιάς
Συνέντευξη:Διαμαντής Καράβολας
Το νέο βήμα των εκδόσεων Φαρφουλάς
Άλλες ειδήσεις
Η συνάντηση
Χιλιάδες νότες βαθέος Νότου