Έντυπη Έκδοση

Η νέα ταινία του Ελληνα σκηνοθέτη

Ο «Αστακός» του Λάνθιμου

ΟΓιώργος Λάνθιμος ήταν πάντα φειδωλός στις πληροφορίες που έδινε για τις νέες ταινίες του. Ελάχιστα πράγματα γνωρίζαμε για το νέο πρότζεκτ «The lobster» («Ο αστακός») του νεαρού Ελληνα σκηνοθέτη, που με τον «Κυνόδοντά» του έφτασε μέχρι τα Οσκαρ, αποσπώντας σημαντικές διακρίσεις στο εξωτερικό (βλ. Κάννες).

Ευτυχώς λοιπόν που υπάρχουν και τα φεστιβάλ, όπως τώρα αυτό του Ρότερνταμ (23/1-3/2), και μαθαίνουμε τι θα δούμε από τον νούμερο ένα εξαγώγιμο Ελληνα δημιουργό, που σήμερα ζει στο Λοδίνο - άλλο ένα παράδειγμα καλλιτέχνη μας που αναγκάζεται να ξενιτευτεί, μη βρίσκοντας στήριξη από τη χώρα του... Ο Λάνθιμος συμμετέχει στο πρόγραμμα CineMart, αναζητώντας συμπαραγωγούς αλλά και πιθανές τοποθεσίες για γυρίσματα.

Σύμφωνα με τη σύνοψη που έχει καταθέσει, πρόκειται για μια ανορθόδοξη ερωτική ιστορία, με πολύ πιο ευδιάκριτα τα στοιχεία της (επιστημονικής) φαντασίας σε σχέση με τις προηγούμενες ταινίες του:

Σε μια απροσδιόριστη τοπικά και χρονικά πόλη, τα ζευγάρια συνάπτουν σχέσεις, με την προϋπόθεση πως έχουν τουλάχιστον ένα κοινό χαρακτηριστικό, όπως είναι τα ξανθά μάλλια ή ένα ψεύδισμα... Οταν ένας άντρας εγκαταλείπεται από τη σύντροφό του, δύο άντρες τον μεταφέρουν σε ένα απομονωμένο ξενοδοχείο. Ο άντρας είναι τώρα υποχρεωμένος να βρει μια ταιριαστή σύντροφο μέσα σε ένα περιορισμένο χρονικό διάστημα. Αν τα καταφέρει, θα μπορέσει να επιστρέψει στην πόλη. Αν αποτύχει, θα μεταμορφωθεί σε ένα ζώο της επιλογής του, όπως κι όλοι οι ένοικοι του ξενοδοχείου που δεν τα έχουν καταφέρει...

Η τέταρτη ταινία

Ο χρόνος του άντρα τελειώνει, και τελικά το σκάει στο δάσος, όπου ζουν οι μοναχικοί άντρες και γυναίκες που δεν κατάφεραν να βρουν ταίρι. Εκεί, κάθε είδους σχέση, φιλική, ρομαντική ή σεξουαλική, απαγορεύεται. Ομως ο άντρας ερωτεύεται...

Πρόκειται για την τέταρτη ταινία του Γιώργου Λάνθιμου, μετά την «Κινέτα», τον «Κυνόδοντα» και τις «Αλπεις», και την τρίτη συνεργασία του στο σενάριο με τον Ευθύμη Φιλίππου, που οδήγησε το ελληνικό σενάριο σε πολύ διαφορετικούς και παράξενους δρόμους.

Στο σκεπτικό του, ο σκηνοθέτης γράφει πως η ταινία του είναι μια αντισυμβατική ερωτική ιστορία «για τα τρομακτικά αποτελέσματα της μοναξιάς, του φόβου να πεθάνεις μόνος, του φόβου ότι θα ζήσεις μόνος και, πάνω απ' όλα, του φόβου ότι θα ζήσεις με κάποιον άλλο. Το να πιέζουμε τον εαυτό μας να αγαπήσει κάποιον είναι ένα είδος βασανιστηρίου. Το να ψάχνουμε να βρούμε κάποιον να αγαπήσουμε είναι ένα διαφορετικό είδος βασανιστηρίου. Το "The lobster" προσπαθεί να ανακαλύψει συνώνυμα για την αγάπη σε λέξεις όπως φόβος, κανόνες, διορίες, ταίριασμα, αφέλεια, ευημερία, ψέματα».

Η ταινία, εξηγεί ο Λάνθιμος, έχει τη δομή μιας ερωτικής ιστορίας μέσα σε ένα δράμα φυλακής και μαζί στοιχεία επιστημονικής φαντασίας. Στο «The lobster», «οι άνθρωποι που αποτυγχάνουν να ζήσουν σε ζευγάρια έχουν αποτύχει να ζήσουν σύμφωνα με τους κανόνες της κοινωνίας τους. Οπότε γίνονται ζώα. Χάνουν το δικαίωμά τους να είναι άνθρωποι.

Συμπαραγωγή

»Χιούμορ, στοιχεία του παραλόγου και στιγμές βίας, όλα πράγματα που είναι παρόντα και στις προηγούμενες ταινίες μου, αποτελούν σημαντικά στοιχεία αυτής της προσέγγισης. Και συνδέουν τον κόσμο του φιλμ με τις "νορμάλ", καθημερινές μας στιγμές».

Πρόκειται για μια συμπαραγωγή της Ιρλανδίας, της Μεγάλης Βρετανίας και της Ελλάδας, με μπάτζετ 1.900.000 ευρώ. Συμπαραγωγός η νεοσύστατη εταιρεία παραγωγής Limp films του Λάνθιμου, που ήδη ετοιμάζει και μια μικρού μήκους με τίτλο «W.F.J.».

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Τέχνες & Πολιτισμός
Με λέξεις-κλειδιά
Κινηματογράφος
Άλλα θέματα στην κατηγορία Τέχνες & Πολιτισμός της έντυπης έκδοσης
Άλλες ειδήσεις
Φαβορί ο Λίνκολν
Ο «Αστακός» του Λάνθιμου
Η Πόλη πριν από 8.500 χρόνια
Η ΕΡΤ (θ)Ελλη Στάη
Κύμα βρετανικής ασχημίας στον Κάβο
Κολοσσαίο τεχνικολόρ
Στα ίχνη μιας νέας Πομπηίας