Έντυπη Έκδοση

Τι απέγινε το αεροσκάφος;

Τα πιθανά σενάρια που οδήγησαν στην εξαφάνιση του Boeing 777 της Malaysia Airlines εξετάζουν διεθνείς ομάδες ειδικών, που προς το παρόν δηλώνουν με βεβαιότητα ότι «δεν γνωρίζουν» τα αίτια, υποστηρίζοντας πάντως πως ό,τι συνέβη ήταν «εξαιρετικά ξαφνικό και γρήγορο», γι' αυτό και οι πιλότοι δεν είχαν χρόνο να αντιδράσουν.

1 Αποπροσανατολισμός του πιλότου. Ειδικοί εκτιμούν ότι ενδεχομένως οι πιλότοι απενεργοποίησαν κατά λάθος τον αυτόματο πιλότο, βγήκαν εκτός πορείας και διαπίστωσαν το λάθος τους όταν ήταν πλέον πολύ αργά. Υποστηρίζεται ότι το αεροσκάφος μπορεί να πέταξε άλλες έξι περίπου ώρες, διανύοντας απόσταση περίπου 4.800 χλμ., από το σημείο που εντοπίστηκε τελευταία φορά από τα ραντάρ, προτού εξαφανιστεί. Οι ειδικοί υποστηρίζουν ότι κάποιο ραντάρ θα έπρεπε να είχε εντοπίσει το αεροσκάφος, αλλά δεν αποκλείουν αυτή την πιθανότητα.

2 Βλάβη και στις δύο μηχανές. Τον Ιανουάριο του 2008, αεροσκάφος της British Airways προσέκρουσε από ύψος 300 μέτρων στο διάδρομο προσγείωσης του Χίθροου λόγω βλάβης και στις δύο μηχανές, που προκλήθηκε από συγκέντρωση πάγου στο σύστημα τροφοδοσίας των καυσίμων. Ειδικοί δεν αποκλείουν αυτό το σενάριο για το αεροσκάφος της Malaysia, σημειώνουν όμως ότι οι πιλότοι θα είχαν στη διάθεσή τους τουλάχιστον 20 λεπτά για να εκπέμψουν σήμα κινδύνου.

3 Βόμβα. Σενάριο που δεν αποκλείεται. Η πτώση αρκετών αεροσκαφών οφείλεται σε έκρηξη βόμβας, όπως συνέβη στην πτήση 103 της Pan Am (Λονδίνο-Νέα Υόρκη) το Δεκέμβριο του 1988, στην πτήση της Air India (Λονδίνο- Μόντρεαλ) τον Ιούνιο του 1985 και σε αεροσκάφος της γαλλικής εταιρείας Union des Transports Αεριενς, που εξερράγη πάνω από τη Σαχάρα.

4 Κακές καιρικές συνθήκες. Η κακοκαιρία (πάγος που είχε καλύψει τα όργανα), σε συνδυασμό με κακές αποφάσεις των πιλότων, οδήγησε σε συντριβή (Ιούνιος 2009) στον Ατλαντικό αεροσκάφος της Air France, που εκτελούσε την πτήση Ρίο- Παρίσι, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν και οι 228 επιβαίνοντες. Σε εκείνο το δυστύχημα οι πιλότοι δεν είχαν προλάβει να εκπέμψουν σήμα κινδύνου γιατί «διάβαζαν λάθος μετρήσεις» και δεν είχαν αντιληφθεί τον κίνδυνο. Ωστόσο, την ώρα που χάθηκαν τα ίχνη του αεροσκάφους των Μαλαισιανών Αερογραμμών οι καιρικές συνθήκες ήταν καλές.

5 «Κατάρριψη κατά λάθος». Ανάμεσα στις περιπτώσεις αναφέρονται αυτή του αεροσκάφους της Korean Air, που καταρρίρθηκε το Σεπτέμβριο του 1983 από ρωσικό μαχητικό και αυτή του αεροσκάφους της Iran Air, που καταρρίφθηκε από πύραυλο του αμερικανικού ναυτικού τον Ιούλιο του 1988.

6 Αεροπειρατεία. Οι ειδικοί εκτιμούν ότι εάν είχε γίνει αεροπειρατεία, τότε το αεροσκάφος θα είχε προσγειωθεί σε κάποιο αεροδρόμιο και οι αεροπειρατές θα είχαν ανακοινώσει τις απαιτήσεις τους.

7 Αυτοκτονία του πιλότου. Τη δεκαετία του '90 οι ερευνητές απέδωσαν τη συντριβή αεροσκαφών της SilkAir και της EgyptAir σε απόφαση των πιλότων να βάλουν τέρμα στη ζωή τους.

(Πηγές: Associated Press, AFP, www.news.com.au)

Τα σχόλια έχουν κλείσει για αυτό το άρθρο

Κανένα σχόλιο

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας 0

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Διεθνή
Με λέξεις-κλειδιά
Αεροπορικά ατυχήματα
Αερομεταφορές και ασφάλεια πτήσεων
Μαλαισία
Ερευνες & μελέτες
Κύριο θέμα
«Ανοιξε η γη και το κατάπιε»
Σχετικά θέματα: Αεροπορικά ατυχήματα
«Ανοιξε η γη και το κατάπιε»
Άλλα θέματα στην κατηγορία Διεθνή της έντυπης έκδοσης
Αεροπορικά ατυχήματα
«Ανοιξε η γη και το κατάπιε»
Τι απέγινε το αεροσκάφος;
Τουρκία
Γρουσούζικο το 13ο!
Ουκρανία
«Μαζέψτε τους ακροδεξιούς»
ΗΠΑ: Καλέσαμε τον Γιατσένιουκ, άρα είναι νόμιμος
UNICEF
Πεθαίνουν από την πείνα στους καταυλισμούς προσφύγων
Ματιές στον κόσμο
Νικήτρια η αποχή (60%) στις βουλευτικές της Κολομβίας
Η Ισπανία θυμάται τους νεκρούς των επιθέσεων στα τρένα
Εμετοί και λυγμοί από τον Πιστόριους στη δίκη του
Κατέλαβαν το δεξαμενόπλοιο οι λιβυκές αρχές
«Πυρηνική ενέργεια; Οχι, ευχαριστώ!»