Έντυπη Έκδοση

|Τ|Υ|Π|Ο|Γ|Ρ|Α|Φ|Ε|Ι|Ο|

«Απόκεντρο Κέντρο»
** Αρθρο του Δημήτρη Σεβαστάκη στο «Εθνος» (10.3.2014)

Του Πάνου Μαραγκού στο «Εθνος» (7.3.2014) Του Πάνου Μαραγκού στο «Εθνος» (7.3.2014) «Κεντρώο εγχείρημα με καμένες ταξικές αναφορές και πόρους, χωρίς κοινωνικά στρώματα-φορείς, δηλαδή χωρίς αιτία, μεταπίπτει σε κεντρώο "στυλ", σε ανενεργό πολιτικό ύφος. Το περιπετειώδες και σε μεγάλο βαθμό αδύναμο -νέο- κεντρώο διάβημα βασίζεται περισσότερο σε πολιτισμικά και πολιτικά στερεότυπα. Κάποιοι εννοούν τον εαυτό τους ως ανήκοντα στον μεσαίο χώρο από απέχθεια προς την "αριστερά" και περιφρόνηση στον υποπολιτισμό και την απαιδευσιά της "δεξιάς".

Εσωτερικεύουν, κατοπτρικά, τα χαρακτηριστικά της υπόλοιπης πολιτικής σκηνής -αυτής από την οποία, υποτίθεται, αποκλίνουν. Η απέχθεια δεν συστήνει διαφορά. Οι ποικίλες μορφές, οι ομάδες και τα θρύψαλα που αυτοεννοούνται ως μεσαία πολιτική ζώνη, αιτούνται μια ακόμα εκδοχή μεταρρύθμισης, εκσυγχρονισμού, ανασυγκρότησης του κράτους και με αυτά ως ιδεολογικά οχήματα προσπαθούν να επανεγκατασταθούν, να ανανομιμοποιηθούν ή απλώς να μη σβήσουν. Ζητούν αυτόν που -όντως- εκκρεμεί και ματαιώνεται (διαρκώς, αφού το δια-σύστημα ανασχέσεων είναι ανίκητο). Προσπαθούν να εκφέρουν ως αίτημα αυτό που δεν έκαναν ως εξουσία. Μοιραία οι ομάδες και τα θρύψαλα του Κέντρου στραγγίζουν, καταλήγουν σε ηθικισμούς, σε μια μεταφυσική αοριστία, μα πιο πολύ βγάζουν μια κούραση. Κι όχι μόνο γιατί τα φυσικά πρόσωπα είναι φθαρμένα και συναρτημένα με τον νεοφιλελευθερισμό και την αποικοδόμηση.

Το κεντρώο εγχείρημα μ' αυτή την έννοια καταντάει λαϊκιστικό επειδή είναι μη αναλυτικό (δεν προτείνει μια καινοτόμο ανάλυση της πραγματικότητας) και μη επιχειρησιακό (δεν αντιτάσσει ένα καινοτόμο πρόταγμα εξουσίας). Ενας ξεπερασμένος καθοδηγητισμός προσπαθεί να αντικαταστήσει τον δαιμονοποιημένο λαϊκισμό. Η μεταφυσική μιας νεφελώδους προόδου, μεταρρύθμισης κ.λπ. προσπαθεί να αντιπαρατεθεί στη μεταφυσική της εξίσου νεφελώδους έννοιας "λαός" και στο απολίτικο (και συχνά αντιδραστικό) δίκιο τους.

"Το αντικείμενο (σ.σ. και η έννοια είναι αντικείμενο) γίνεται αντικαταστατό στο πεδίο των συνδηλώσεων όπου αποκτά αξία σημείου (...) Στη λογική των σημείων καθώς και στη λογική των συμβόλων τα αντικείμενα δεν συνδέονται πια καθόλου με μια λειτουργία ή με μια ορισμένη ανάγκη (...) Τηρουμένων των αναλογιών τα αντικείμενα και οι ανάγκες μπορούν εδώ να αντικατασταθούν όπως τα συμπτώματα της υστερικής ή ψυχοσωματικής μεταστροφής. Υπακούουν στην ίδια λογική της ολίσθησης, της μεταβίβασης, της απεριόριστης μετατρεψιμότητας".

Για την καταναλωτική δημοκρατία μιλάει ο Μπωντριγιάρ... (Ζαν Μπωντριγιάρ "Η καταναλωτική κοινωνία" εκδ. Νησίδες, σελ. 82)».

Τα σχόλια έχουν κλείσει για αυτό το άρθρο

Κανένα σχόλιο

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας 0

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Ελλάδα
Στη στήλη
Αντί-παρά-Θέσεις
Άλλα θέματα στην κατηγορία Ελλάδα της έντυπης έκδοσης
Τοπική Αυτοδιοίκηση
Σαξώνης: Μαζί τα φάγαμε
Χαρίζουν κλήσεις που γράφτηκαν στο... πόδι
Σωφρονιστικό σύστημα
Κοντεύει να χρονίσει η κατεπείγουσα έρευνα
Στη φυλακή-φρούριο του Δομοκού
Πολιτικά σκάνδαλα
900 κακουργήματα μπήκαν στο αρχείο επί Βενιζέλου
Αστυνομικό ρεπορτάζ
Μαζιώτης και Ρούπα μιλάνε για... όλα
ΤΑΙΠΕΔ
Το ΤΑΙΠΕΔ απειλεί τα φλαμίνγκο
ΕΥΑΘ
Αυξάνεται η διεθνής υποστήριξη στο δημοψήφισμα για το νερό
Καύσιμα/Ενέργεια
Καθαρά καύσιμα από ηλιακή ενέργεια
Ομιλος Μυτιληναίος
Επεισόδια στο «Μακεδονία» με επενδυτές και υπαλλήλους
Οινοπαραγωγοί
Ο οινοχόος της χρονιάς
Κλάδος τροφίμων και ποτών
Μπίρα του σήμερα με νερό 3.000 ετών και φίλτρο του 1600 π.Χ.
Κτηνοτροφία
«Τρελές αγελάδες» στη Φθιώτιδα
Ανθρώπινα
Στέγη Μελέτης Πολιτισμού στη Μύκονο
«Παραμιλητά»