Έντυπη Έκδοση

ΣΤΟ ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ ΤΟΥ ΡΕΠΕΡΤΟΡΙΟΥ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΔΙΕΤΙΑ

Η Ελλάδα πρωταγωνίστρια

Από την πολυαναμενόμενη «Οδύσσεια» του Μπομπ Γουίλσον, μέχρι το «Ζ» του Βασίλη Βασιλικού, από τη Μικρασιατική Καταστροφή («Μικρά Ασία» του Νίκου Μαστοράκη) ώς τις μαρτυρίες σημερινών μεταναστών στις «Πατρίδες» των Ρέππα-Παπαθανασίου.

Από τον Μολιερικό «Αμφιτρύωνα» έως την εμβληματική «Αυλή των θαυμάτων» του Ιάκωβου Καμπανέλλη. Η Ελλάδα είναι πάντοτε στο επίκεντρο στο ρεπερτορίο του Εθνικού Θεάτρου για την επόμενη διετία.

Μια εποχή, που όλες οι προβλέψεις θέλουν τη χώρα μας σε δυσμενέστατη θέση, είναι ευκαιρία να αναρωτηθούμε «Τι είναι (πια) η χώρα μας;». Το πλούσιο, πλην όμως συγκρατημένο (δεν θα ξεπεράσει τα 8,1 εκατ. ευρώ) πρόγραμμα, που ανακοίνωσε ο Γιάννης Χουβαρδάς, πλαισιωμένος από σημαντικούς Ελληνες σκηνοθέτες -Σπύρο Ευαγγελάτο, Λευτέρη Βογιατζή, Βασίλη Παπαβασιλείου, Δημήτρη Μαυρίκιο- αλλά και τον διεθνούς ακτινοβολίας Μπομπ Γουίλσον, αναδεικνύει όλο το φάσμα της ελληνικής πνευματικής παράδοσης από την αρχαιότητα μέχρι τις μέρες μας.

«Ασχολούμαστε αποκλειστικά με την Ελλάδα, αλλά όχι με αποκλειστικό τρόπο». Ετσι, πέρα από σημαντικά ελληνικά έργα, θέση βρίσκουν και ορισμένα εμβληματικά έργα ξένων συγγραφέων, που εμπνέονται από την Ελλάδα, αλλά και διασκευές λογοτεχνικών κειμένων πλάι σε αναθέσεις για τα σύγχρονα φλέγοντα ζητήματα.

Οσο για τη σεζόν που έκλεισε; «Πήγε πιο καλά απ' όσο μπορούσαμε να φανταστούμε. Καταφέραμε να σταθούμε στα πόδια μας χάρη στις καίριες επιλογές μας», δήλωσε περιχαρής ο Γ. Χουβαρδάς. Η πληρότητα ήταν πάνω από 90%. Παρ' όλο που το εισιτήριο μειώθηκε κατά 10%, υπήρξε αύξηση των εσόδων 6% με το σύνολο των εισπράξεων να ξεπερνά τα 2 εκατομμύρια ευρώ.

2011-12

Κεντρική Σκηνή: «Ο Βασιλικός» του Αντ. Μάτεσι σε σκηνοθεσία Σπύρου Ευαγγελάτου, «Περικλής» του Σέξπιρ σε σκηνοθεσία Γ. Χουβαρδά, «Αμφιτρύων» του Μολιέρου σε σκηνοθεσία Λ. Βογιατζή, «Του Κουτρούλη ο γάμος» του Αλ. Ρίζου-Ραγκαβή σε σκηνοθεσία Βασίλη Παπαβασιλείου και «Τρωίλος και Χρυσηίδα» σε σκηνοθεσία Ν. Χατζόπουλου.

Νέα Σκηνή: Η Ρούλα Πατεράκη θα διασκευάσει και σκηνοθετήσει τον «Κόκκινο βράχο» του Γρ. Ξενόπουλου, ο Βίκτωρ Αρδίττης θα ανεβάσει τη «Νίκη» της Λούλας Αναγνωστάκη και οι Μιχάλης Ρέππας-Θανάσης Παπαθανασίου θα ανεβάσουν τις δικές τους «Πατρίδες», ένα έργο για τη μετανάστευση, που γράφεται αυτή τη στιγμή.

Και δύο νέοι θεσμοί: «Επί Σκηνής» θα βρεθούν θεατές και ηθοποιοί στην παράσταση «Πυρκαγιές» του Ουαζντί Μουαουάντ σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Αρβανιτάκη.

Οι τριτοετείς φοιτητές της Δραματικής Σχολής του Εθνικού θα δοκιμαστούν στον «Γενικό Γραμματέα» του Καπετανάκη (σκηνοθεσία Γιάννη Μαργαρίτη).

Η παιδική σκηνή θα επαναλάβει το «Παραμύθι χωρίς όνομα». Ο Τάκης Τζαμαργιάς θα σκηνοθετήσει και τον «Μεγάλο περίπατο του Πέτρου» της Αλκης Ζέη. Η εφηβική σκηνή θα συνεχίσει να περιοδεύει στα σχολεία την περσινή «Αντιγόνη». Για τα νήπια οι Μαρία Παπαλέξη και Βαλεντίνα Παπαδημητρακάκη ετοιμάζουν το «Μπουμπούκι τριαντάφυλλο».

Η μεγάλη επιτυχία της «Ιλιάδας» δίνει τη θέση της στους «Πλατωνικούς Διαλόγους», όχι με ηθοποιούς αλλά με εξέχουσες προσωπικότητες του πολιτισμού (επιμέλεια Θανάση Νιάρχου), ενώ θα ακολουθήσει το 2012-13 ο Πελοποννησιακός Πόλεμος του Θουκυδίδη από ομάδες σχολείων (επιμέλεια Μάρθας Φριντζήλα).

Εμφαση στην ακρόαση δίνει και ο νέος κύκλος «Γλώσσα ελληνική» με μια ιδιαίτερη σκηνική εκδοχή της «Ερωφίλης» του Γ. Χορτάτση από τον Δήμο Αβδελιώδη. Τη σεζόν 2012-13 θα συνεχίσει ο Δημήτρης Λιγνάδης με το έπος του Διγενή Ακρίτα.

Αφιέρωμα στον Δημήτρη Ροντήρη, οι «Αναγνώσεις» νέων ελληνικών έργων, οι εικαστικές εκδηλώσεις της «Κοινής Θέας», μαζί με τον «Κύκλο Εκδρομών», αλλά και τους νέους «Διαλόγους» συμπληρώνουν τον κύκλο των παράλληλων δράσεων οι οποίες γίνονται με ελάχιστο κόστος.

2012-13

Η μεγάλη παραγωγή της «Οδύσσειας» σε σκηνοθεσία, σκηνικό σχεδιασμό και φωτισμούς του Μπομπ Γουίλσον θα είναι η κορωνίδα της. Αυτές τις μέρες ο Γουίλσον, όπως εξήγησε, ολοκληρώνει το αισθητικό σύμπαν της παράστασης το οποίο θα «κουμπώσει» πάνω στο ακουστικό στον επόμενο κύκλο εργασιών του. Στην Κεντρική Σκηνή θα τον διαδεχθεί ένα πρότζεκτ του Νίκου Μαστοράκη με τίτλο «Μικρά Ασία» και θέμα τη Μικρασιατική Καταστροφή του '22.

Ρεξ-Κοτοπούλη: «Ονειρο καλοκαιρινής νύχτας» σε σκηνοθεσία Δημήτρη Μαυρίκιου, «Αυλή των θαυμάτων» σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα, τα «Κόκκινα φανάρια» του Αλέκου Γαλανού σε σκηνοθεσία-χορογραφία Κωνσταντίνου Ρήγου. Ο Γιάννης Χουβαρδάς θα σκηνοθετήσει «Το πένθος ταιριάζει στην Ηλέκτρα» του Ευγένιου Ο'Νιλ και ο Νίκος Καραθάνος την «Γκόλφω» του Σπ. Περεσιάδου.

Νέα Σκηνή: Το «Vitrioli» του Γιάννη Μαυριτσάκη σε σκηνοθεσία Ολιβιέ Πι (πρώην διευθυντής του Θεάτρου Οντεόν, διευθυντής του Φεστιβάλ της Αβινιόν από το 2014), το «Ζ» του Βασιλικού σε σκηνοθεσία Εφης Θεοδώρου, ο «Ορφέας στον Αδη» του Τενεσί Ουίλιαμς από την 36χρονη Ελβετίδα Μπάρμπαρα Βέμπερ. *

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Τέχνες & Πολιτισμός
Με λέξεις-κλειδιά
Θέατρο
Άλλα θέματα στην κατηγορία Τέχνες & Πολιτισμός της έντυπης έκδοσης
Θέατρο
Η Ελλάδα πρωταγωνίστρια
Τεχνόπολις Δήμου Αθηναίων
Γκάζι για νέους δημιουργούς
64ο Φεστιβάλ Κανών
Πρεμιέρα με Γούντι Αλεν, Μπερτολούτσι
34η Γιορτή Βιβλίου
34η Γιορτή Βιβλίου στο Ζάππειο με φόντο τη Λέρο και τους Λειψούς
Νέες ταινίες
Αγώνες για ανεξαρτησία
Εικαστικά
Γιάννης Μόραλης, ο ευπατρίδης
Μουσική
Μπάντμιντον, σαν αναψυκτήριο
ΜΜΕ
Βολές και προσβολές
ΠΟΣΠΕΡΤ: Να σταματήσει η κλοπή
Στον τελικό η ελληνική συμμετοχή