Έντυπη Έκδοση

Νταβατζής φιλόσοφος

Για την πηγή δεν βάζω το χέρι μου στη φωτιά, αλλά θυμάμαι τη φράση σαν να τη διάβασα χθες το βράδυ. «Το αστυνομικό ρεπορτάζ, αν γίνεται όπως πρέπει, είναι το πιο βαθύ κοινωνικό ρεπορτάζ. Παρακολουθώντας το, ξέρεις κάθε στιγμή τι χρειάζεται και τι πετάει στα σκουπίδια της η κοινωνία...»

Ο Τζόρτζιο Φαλέτι, ως άνθρωπος των μίντια, φαίνεται να το κατέχει. Και μάλιστα στην πιο νουάρ εκδοχή που μπορεί να το έχει ένας τύπος που γεννήθηκε το 1950 στο Αστι της Ιταλίας, έχει ξεκινήσει την καριέρα του ως κωμικός και έχει περάσει από ένα σωρό μιντιακές εμπειρίες, συμπεριλαμβανομένης και της μεσημεριανής εκδοχής της, παρέα με τη Ραφαέλα Καρά.

Οι «Σημειώσεις ενός πλασιέ γυναικών» είναι ένα νουάρ όπου δεν πρωταγωνιστεί μπάτσος. Ναι... Ακόμη μία ενδιαφέρουσα πτυχή. Ενας τύπος είναι, που τον λένε Μπράβο. Ψαγμένος νταβατζής, κοντά στα σαράντα, κινείται παντού, πουλάει γυναίκες, αλλά μέχρι εκεί. Ξέρει τι θέλει και μέχρι πού θέλει να πατήσει. Δεν κουβαλάει ποτέ όπλο, δεν δέρνει, κάνει ασκήσεις προσωπικού πολιτισμού, φιλοσοφεί για τη ζωή και τα σκατά που σου φυλάει ακόμα και στην καμπίνα ενός ασανσέρ. Για κάποιες σελίδες δεν σου χαρίζει ιδιαίτερη πλοκή, αλλά δεν τσιγκουνεύεται να σε μαθαίνει πως οι κακοί μπορεί να μην είναι τόσο κακοί όσο τους δείχνουν στα δελτία ειδήσεων, αλλά ότι μπορούν να ξεδιπλώνουν το μυαλό τους σαν πρωταγωνιστές σε ένα εκρηκτικό κι εξομολογητικό hangover.

Ο Μπράβο ως κακοποιός έχει τους δικούς του κώδικες για να στέκεται στο χώρο του οργανωμένου εγκλήματος. Και στο χώρο της πολιτικής και της αστυνομικής διαφθοράς, που αναγκαστικά πρέπει να τον προστατεύει για να μπορεί να λειτουργεί. Αλλά μέχρι εκεί. Ούτε και πήγαινε το μυαλό του ότι θα βρισκόταν μπροστά στην κάννη των Ερυθρών Ταξιαρχιών σ' ένα μυστηριώδες κουβάρι, ένα δύσβατο σύμπλεγμα μεταξύ οργανωμένου εγκλήματος, κρατικής διαφθοράς και τρομοκρατίας. Στοιχεία του σύμπαντος κάθε συστήματος, θα πει κανείς. Και ο Φαλέτι συμφωνεί, καθώς έχει μελετήσει το «σύνδρομο του αεροπλάνου»: «Οι θέσεις είναι ίδιες, οι επιβάτες αλλάζουν».

Είναι προσγειωμένος, πατάει γερά στα πόδια του, μπορεί να έχει τη χλιδάτη ζωή του νταβατζή, αλλά μένει σε ένα μικρό διαμέρισμα, οδηγεί ένα παλιό «Μίνι», τρώει όπου βρει, αλλά ξέρει: «Οποιο και αν είναι το ύφασμα των σεντονιών όπου κοιμάσαι, το ξύλο των καθισμάτων όταν αναπαύεσαι, το κόστος της σαμπάνιας που πίνεις, η τιμή της γυναίκας που καλείς, ένα δωμάτιο ξενοδοχείου είναι, ένα δωμάτιο ξενοδοχείου».

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Τέχνες & Πολιτισμός
Με λέξεις-κλειδιά
Βιβλίο
Σχετικά θέματα: Βιβλίο
Εγκλημα αλά ιταλικά
Το Μιλάνο τη νύχτα έχει τελείως νουάρ
Ο Ρενουάρ στον Ακράγαντα
Η κρίση φέρνει... χωρισμό
Μαφίες Σέρβων και Κοσοβάρων
Άλλα θέματα στην κατηγορία Τέχνες & Πολιτισμός της έντυπης έκδοσης
Καλλιτεχνικό ρεπορτάζ
Αισθάνομαι εξόριστη Ρωμιά
Μουσική
Καταλυτικός ροκ θόρυβος
ΚΘΒΕ
«Αισθάνομαι τη Σάρα Κέιν σαν αδελφή μου»
Οπερα
Ενας μαέστρος -μάνατζερ
Μυθιστορήματα
Αριστουργηματικός «Πότης»
Βιβλίο
Εγκλημα αλά ιταλικά
Νταβατζής φιλόσοφος
Το Μιλάνο τη νύχτα έχει τελείως νουάρ
Ο Ρενουάρ στον Ακράγαντα
Η κρίση φέρνει... χωρισμό
Μαφίες Σέρβων και Κοσοβάρων
Υγεία & Διατροφή
Οταν και η επιστήμη κάνει λάθη!
Μειωμένη σεξουαλική απόλαυση λόγω... περιτομής!
Πόσο σεξ είναι φυσιολογικό;
Το μέγεθος μετράει και στη διατροφή
Καρύδια εναντίον διαβήτη 2