Έντυπη Έκδοση

ΚΙΑ SPORTAGE

Κομψό, γοητευτικό και νεανικό SUV

Σχεδιασμένο, εξελιγμένο και κατασκευασμένο στην Ευρώπη, το μοντέλο της κορεάτικης φίρμας εκπέμπει δυναμισμό με την πρώτη κιόλας ματιά

Πρόοδος και ευρωπαϊκός αέρας χαρακτηρίζουν τις σύγχρονες επιλογές στην γκάμα της Kia και το νεότερο μέλος δεν θα μπορούσε να ξεφύγει από τον κανόνα.

Εργονομικά, λειτουργικά και χωροταξικά το Sportage σε εμπνέει να διανύσεις πολλά ξεκούραστα χιλιόμετρα. Εργονομικά, λειτουργικά και χωροταξικά το Sportage σε εμπνέει να διανύσεις πολλά ξεκούραστα χιλιόμετρα. Οι φωτογραφίες από τις θεματικές εκθέσεις και παρουσιάσεις δημιούργησαν προσμονή, μιας και το μοντέλο της κορεάτικης φίρμας κερδίζει τις εντυπώσεις από το χαρτί με την ελκυστική του σχεδίαση. Οι εντυπώσεις επιβεβαιώθηκαν στο πρώτο ραντεβού με το αυτοκίνητο επί ελληνικού εδάφους.

Η πορεία του Sportage ξεκίνησε εντυπωσιακά από τη γένεσή του, στα μέσα της δεκαετίας του '90. Με δυνατότητες οι οποίες ανταποκρίνονταν πλήρως στην κατηγορία 4x4, τεχνολογία δανεισμένη από τη Mazda, βοηθητικό κιβώτιο συνδυαζόμενο με τα πολιτισμένα χαρακτηριστικά του, έκανε λαμπρή εμπορική πορεία και έχτιζε το μέλλον του.

Μία δεκαετία αργότερα οι πιστοί του Sportage απολάμβαναν ένα μοντέλο προσαρμοσμένο στα SUV πρότυπα, με τον σκληρό και πολύπλευρο χαρακτήρα του προγόνου του. Σήμερα οι προτεραιότητες έχουν και πάλι αλλάξει, αλλά το Sportage δείχνει ότι δεν έχει απολύτως κανένα πρόβλημα να προσαρμοστεί στην εποχή των crossover, με δικίνητες εκδόσεις και μικρότερης χωρητικότητας κινητήρες με οικολογικό προσανατολισμό.

Σχεδιασμένο, εξελιγμένο και κατασκευασμένο στην Ευρώπη, το μοντέλο της κορεάτικης φίρμας εκπέμπει δυναμισμό με την πρώτη ματιά, ενώ ξεφεύγει από τον ανταγωνισμό που, σε μεγάλο βαθμό, επιμένει στον συντηρητισμό. Το επιβλητικό και κομψό παρουσιαστικό του προσφέρει νεανικό στιλ και γοητευτική εμφάνιση που προκύπτει από τις τολμηρές γραμμές που «τρέχουν» στο αμάξωμα, την πληθωρική μάσκα και τα μακρόστενα φώτα εμπρός και πίσω. Ξεχωρίζει, με το ψηλό σώμα, τα χαμηλά παράθυρα και τη φαρδιά πίσω κολόνα, που μοιάζει σαν να καταργεί το τρίτο πλευρικό παράθυρο. Ο συνδυασμός καμπυλών και ακμών και το κουπέ τελείωμα της οροφής αποδεικνύουν τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία.

Παρά τον αυξημένο όγκο του (μήκος 4.440 mm, πλάτος 1.855 mm, ύψος 1.635 mm), το νέο Sportage καταφέρνει να τον κρύβει με περισσή μαεστρία. Περνώντας στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, η ριζοσπαστική σχεδιαστική γραμμή δεν ακολουθείται τόσο έντονα. Είναι όμως σύγχρονο, τα υλικά είναι προσεγμένα, καθώς επίσης και το φινίρισμα. Ο πίνακας οργάνων και οι μεγάλοι, τετράγωνοι διακόπτες του κλιματισμού βοηθούν στην πολύ καλή εργονομία.

Το πλήρες ηχοσύστημα (το σύστημα πλοήγησης με τη μεγάλη οθόνη προσφέρεται στην ακριβότερη έκδοση Orbit) όπως και το μεγάλο ντουλαπάκι στο κεντρικό υποβραχιόνιο κερδίζουν τις εντυπώσεις. Τα καθίσματα έχουν πολύ καλή στήριξη, ενώ σε ό,τι αφορά τη θέση οδήγησης πρέπει να σημειώσουμε ότι κάθεσαι αρκετά ψηλά.

Ολες οι πληροφορίες μεταφέρονται αστραπιαία και χωρίς κούραση στα μάτια του οδηγού, ενώ ο φωτεινός διάκοσμος και ο πλούσιος εξοπλισμός σε κάνουν να αισθάνεσαι ότι βρίσκεσαι σε ανώτερης κατηγορίας αυτοκίνητο. Το ίδιο ισχύει και για τους χώρους, που έχουν ξεφύγει από τα δεδομένα της κατηγορίας του. Σε αυτό σημαντικό ρόλο παίζει το μεταξόνιο των 2.640 mm. Τόσο οι εμπρός όσο και οι πίσω επιβάτες θα απολαύσουν τον διαθέσιμο χώρο σε πόδια και κεφάλι, ενώ αρκετοί είναι και οι χώροι για τα καθημερινά τους αντικείμενα. Εργονομικά, λειτουργικά και χωροταξικά το Sportage σε εμπνέει να διανύσεις πολλά ξεκούραστα χιλιόμετρα. Το ίδιο συμβαίνει και με τον χώρο για τις αποσκευές, που φτάνει τα 465 λίτρα.

Ακολουθώντας τις τάσεις της εποχής, κάτω από το καπό συναντάμε το ολοκαίνουριο σύνολο της γενιάς Gamma, με άμεσο ψεκασμό και διπλό μεταβλητό χρονισμό. Ο νέος ατμοσφαιρικός κινητήρας 1.6 λίτρων τεχνολογίας GDI (Gasoline Direct Injection) εξασφαλίζει 135 ίππους στις 6.300 σ.α.λ. και 164 Nm ροπής στις 4.200 σ.α.λ.

Το «τράβηγμα» από χαμηλά είναι αισθητό και χωρίς κομπιάσματα, ενώ διακρίνεται για την πολιτισμένη και ήσυχη λειτουργία. Η ευστροφία και η ελαστικότητα θεωρούνται πλεονέκτημα για την κίνησή του στους πηγμένους δρόμους της πόλης. Παρά τον σχεδόν ενάμιση τόνο του αυτοκινήτου, προσφέρει αξιοπρεπείς επιδόσεις( 0-100 km/h σε 11,1''), ενώ αναπτύσσει τελική ταχύτητα 178 km/h. Αξιοσημείωτη είναι και η λογική κατανάλωση που ανακοινώνει ο κατασκευαστής, με 6,8 lt/100 km μεικτής χρήσης, ενώ εκτός από οικονομία και σβέλτη μετακίνηση προσφέρει και χαμηλές εκπομπές CO2 (158 gr/km). Η ανάρτηση βασίζεται σε γόνατα McPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, ενώ η μετάδοση της κίνησης περνάει μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων, αποκλειστικά στον εμπρός άξονα.

Η πολύ καλή ποιότητα κύλισης προσφέρει ιδανικές συνθήκες για ταξίδι, ενώ διατηρεί τη φιλικότητά του και στην καθημερινή χρήση με την αμφιθεατρική θέση οδήγησης. Συνολικά εμπνέει με ασφάλεια τον οδηγό που έχει με το μέρος του τα αποτελεσματικά φρένα και το στάνταρ ESP. Μέσα στις δυνατότητές του φυσικά είναι και οι βατές χωμάτινες διαδρομές, με σύμμαχο τα 170 mm απόστασης από το έδαφος.

Με 20.190 ευρώ αποκτά κανείς την έκδοση Instyle, η οποία διαθέτει σχεδόν τα πάντα, όπως ESP, 6 αερόσακους, HAC (Σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε κεκλιμένο οδόστρωμα), ηλεκτρικά παράθυρα και ηλεκτρικούς καθρέπτες, air condition, ηχοσύστημα με 4 ηχεία, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, σύστημα Bluetooth και cruise control. Στα πολύ θετικά, βέβαια, είναι και η επταετής εγγύηση της Kia.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Αυτοκίνητο
Με λέξεις-κλειδιά
Αυτοκινητοβιομηχανία και εμπόριο αυτοκινήτων
Άλλα θέματα στην κατηγορία Αυτοκίνητο της έντυπης έκδοσης
Άλλες ειδήσεις
Κομψό, γοητευτικό και νεανικό SUV
Μικρές ειδήσεις
Οικογενειακό και πολυμορφικό