Έντυπη Έκδοση

Οικογενειακό και πολυμορφικό

Η τρίτη γενιά του Renault Grand Scenic προσφέρει άνεση, ασφάλεια και τεράστιους αποθηκευτικούς χώρους

Εικόνες της καθημερινότητας μιας μέσης οικογένειας δεν είναι απλώς και μόνο η θαλπωρή της εστίας ή τα μεγάλα κυριακάτικα φαγοπότια.

Οι εκδρομές και περιηγήσεις στην εξοχή, οι χαλαρές βόλτες, αλλά και οι μετακινήσεις στην πνιγμένη πόλη, είναι ξεκάθαρα αυτό που είχε στο μυαλό της η Renault όταν έδωσε το βάπτισμα του πυρός στην κατηγορία των πολυμορφικών πριν σχεδόν από 30 χρόνια. Το ρεύμα των MPV ώθησε τη γαλλική φίρμα να εξελίσσει συνεχώς τα δικά της μοντέλα, με αποτέλεσμα να γεννηθεί η τρίτη γενιά Grand Scenic.

Σχεδιαστικά έχει σαφώς πιο ρευστές γραμμές από τα προηγούμενα Scenic, είναι κομψό και επίκαιρο, ενώ μπροστά ξεχωρίζουν τα εντυπωσιακά φώτα και η μάσκα που πρωτοπαρουσιάστηκαν στα τρίθυρα και πεντάθυρα Megane.

Πίσω, τα φώτα με μορφή μπούμερανγκ τονίζουν το χαρακτήρα του, ενώ εντύπωση προκαλεί η γραμμή της οροφής που κατεβαίνει προς τα πίσω δίνοντας στο αυτοκίνητο την αίσθηση της κίνησης ακόμα και όταν αυτό παραμένει ακίνητο. Χαρακτηριστικό επίσης, του γαλλικού αυτοκινήτου, είναι οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες που προσδίδουν μια νότα ελευθερίας και βελτιώνουν την ορατότητα των επιβατών.

Η πρακτικότητα του γαλλικού πολυμορφικού επιτάσσει μεγάλο μήκος, το οποίο όμως κρύβεται από το μεγάλο πλαϊνό -κατά μήκος- νεύρο του και δείχνει έτσι πιο κόμπακτ και σαφώς λιγότερο ογκώδες. Το μήκος του αμαξώματός του ανέρχεται στα 4,56 m, αυξημένο κατά 70 mm από το προηγούμενο μοντέλο. Αυξημένο είναι και το μεταξόνιό του κατά 34 mm, φτάνοντας πλέον στα 2,77 m. Η αύξηση αυτή στις διαστάσεις του αυτοκινήτου έχει επιφέρει και ανάλογη αύξηση στο χώρο του εσωτερικού, στο οποίο εστιάζεται και το μεγαλύτερο ενδιαφέρον, όπως και σε κάθε αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας.

Οι τρεις ανεξάρτητες πίσω θέσεις διαθέτουν σωρεία ρυθμίσεων. Παράλληλα σύρονται εμπρός πίσω, διαμορφώνοντας ανάλογα και το χώρο αποσκευών του. Τα ντουλαπάκια, τα συρτάρια και οι θήκες για τα μικροαντικείμενα στο εσωτερικό φτάνουν συνολικά τα 92 λίτρα. Οι επιβάτες της 3ης σειράς (στο επταθέσιο μοντέλο που είχαμε στα χέρια μας) θα φιλοξενηθούν άνετα στα ανακλινόμενα καθίσματα. Ο χώρος αποσκευών διαμορφώνεται από τα 208 έως τα 702 λίτρα, ενώ μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 2.063 (!) στην περίπτωση που έχουν αφαιρεθεί και τα καθίσματα της 2ης σειράς.

Το μίνιμαλ ταμπλό του Grand Scenic εστιάζει σε ένα κεντρικά τοποθετημένο καντράν, με τον πίνακα οργάνων να είναι μια ευκρινέστατη έγχρωμη ψηφιακή οθόνη, ενώ πιο χαμηλά βρίσκονται τα συστήματα ήχου και κλιματισμού. Πλήθος ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ακόμα και στη βασική έκδοση διευκολύνουν οδηγό και επιβάτες, παρ' όλα ταύτα η λειτουργία τους απαιτεί αρκετή εξοικείωση.

Ενα από τα «must» του επταθέσιου πολυμορφικού είναι ο κινητήρας του. Ο νέος υπερτροφοδοτούμενος TCe 1,4 λίτρων, που αποδίδει 130 ίππους, κινεί με άνεση και ευκολία το Grand Scenic παρά τα 1.460 κιλά του. Συνδυάζεται με εξάρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ τα αποθέματα ροπής είναι μεγάλα από τις χαμηλές στροφές (190 Nm στις 2.250 σ.α.λ.). Χάρη και στο μεταβλητό χρονισμό, εξασφαλίζει καλές επιδόσεις στο μεγάλο Scenic. Ετσι, τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 11,5'' και η τελική φτάνει τα 190 χλμ./ώρα. Αναμενόμενα στις υψηλές στροφές το μοτέρ θορυβεί και δείχνει λιγότερο δυνατό. Στα συν η χαμηλή κατανάλωση (7,2 lt/100 km μεικτός κύκλος) και οι ανάλογες εκπομπές CO2 (170g/km).

Στον αυτοκινητόδρομο η ποιότητα κύλισης και η οδική συμπεριφορά του γαλλικού MPV ανεβάζουν κατά πολύ τον πήχη του ανταγωνισμού και αυτό γιατί συναντάμε χαρακτηριστικά που αγγίζουν την κορυφή της κατηγορίας. Το Grand Scenic στρίβει ουδέτερα, με υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, στις δύσκολες όμως στροφές του Παρνασσού και έπειτα από πίεση εμφάνισε κάποιες κλίσεις, κυρίως λόγω του υψηλού κέντρου βάρους.

Πλούσιο σε συστήματα ασφάλειας (φημίζεται άλλωστε γι' αυτό) ακόμα και στη βασική έκδοση με ABS - AFU και ESP δυναμικός έλεγχος οδήγησης, με το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης ASR και UCL και πλήθος αερόσακων. Με τιμή για την αρχική έκδοση Expression με τον TCe κινητήρα στα 21.550 ευρώ, δείχνει τα «δόντια» του στους ανταγωνιστές του.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Αυτοκίνητο
Με λέξεις-κλειδιά
Αυτοκινητοβιομηχανία και εμπόριο αυτοκινήτων
Άλλα θέματα στην κατηγορία Αυτοκίνητο της έντυπης έκδοσης
Άλλες ειδήσεις
Κομψό, γοητευτικό και νεανικό SUV
Μικρές ειδήσεις
Οικογενειακό και πολυμορφικό