Έντυπη Έκδοση

ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΤΑΞΙ

Η «κίτρινη φυλή» στο... μονοπάτι του πολέμου

«Οχι σε όλα» λένε οι ιδιοκτήτες ταξί στο νομοσχέδιο του Γ. Ραγκούση για απελευθέρωση του επαγγέλματός τους, που έχει τεθεί σε διαβούλευση ώς τις 14 του μηνός και ακονίζουν τα «ξίφη» τους για μετωπική σύγκρουση με την κυβέρνηση.

Ξεκίνησαν ήδη τις πρώτες 24ωρες απεργίες, αρνούμενοι να προσέλθουν στο διάλογο και ζητούν την απόσυρση του σχεδίου, επιμένοντας στις προτάσεις που έχουν καταθέσει από τον Ιούλιο στο υπουργείο. Σε κάθε περίπτωση, διεκδικούν τριετή αναστολή των όποιων ρυθμίσεων, επικαλούμενοι την κρίση.

Σημείο τριβής αποτελεί ο μέγιστος αριθμός των αδειών ταξί που θα δοθούν σε κάθε καλλικρατικό δήμο. Επιμένουν στα πληθυσμιακά κριτήρια, σε συνδυασμό με άλλες παραμέτρους (όπως ο βαθμός εξυπηρέτησης από το συγκοινωνιακό δίκτυο, ο τουρισμός, κ.λπ.) αλλά και εισοδηματικά κριτήρια, ενώ ζητούν να γίνεται αναθεώρηση των αδειών ανά πενταετία.

Οι αυτοκινητιστές επικαλούνται τα ευρωπαϊκά δεδομένα και υποστηρίζουν ότι κατά μέσο όρο αντιστοιχεί ένα ταξί για κάθε 1.000 κατοίκους. Το υπουργείο έχει διαφορετικά στοιχεία, σύμφωνα με τα οποία στο Βερολίνο αναλογούν 2 ταξί ανά 1.000 κατοίκους, στο Μόναχο 2,9, στη Ρώμη 2,1 και στη Λισαβόνα 1,9, ενώ σε πολλές ευρωπαϊκές πρωτεύουσες δεν υπάρχουν όρια στον αριθμό των οχημάτων.

Ως προς τις μορφές οργάνωσης, αποδέχονται τις εταιρείες που προβλέπει το νομοσχέδιο, αλλά ζητούν να έχουν δικαίωμα απόκτησης άδειας ταξί φυσικά πρόσωπα και συνεταιρισμοί. Μάλιστα, διεκδικούν να έχουν προτεραιότητα τα φυσικά πρόσωπα και εφόσον υπάρχουν διαθέσιμες άδειες, να δίνονται σε εταιρείες.

Με στόχο την αποτροπή μονοπωλίων ή και ολιγοπωλίων, ζητούν να θεσπιστεί πλαφόν στον αριθμό των αδειών που μπορεί να έχουν στην κατοχή τους φυσικά ή νομικά πρόσωπα. Προτείνουν συγκεκριμένα στην Αθήνα και Θεσσαλονίκη να τεθεί το 2% επί του αριθμού των αδειών και 5% στην υπόλοιπη χώρα.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Οικονομία
Με λέξεις-κλειδιά
Απελευθέρωση επαγγελμάτων
Σχετικά θέματα: Απελευθέρωση επαγγελμάτων
Ανοίξτε τώρα όλα τα κλειστά επαγγέλματα
Κανένας περιορισμός για τη λειτουργία εταιρειών
Νομικό κενό για άδειες και αυθαίρετα
Άλλα θέματα στην κατηγορία Οικονομία της έντυπης έκδοσης
Κρίση χρέους
Διαπραγματεύσεις με την πλάτη στον τοίχο
Χάνοντας το μέτρο με τα μέτρα!
Για φέτος και του χρόνου
Σε «καταστολή» τα ελληνικά ομόλογα
Μέγκενη πιέσεων επιβολής
Χτυπήματα σε μετοχές και ομόλογα εν μέσω τρομοσεναρίων
Χωρίς «λίπος» οι μισοί Ελληνες
Τι κερδίζει και τι χάνει η Ελλάδα
Συγκρατημένη αισιοδοξία για την ανταλλαγή ομολόγων
Ακτοπλοΐα
Ναυτιλιακό έμφραγμα με το Ρωσικό Νηογνώμονα
Τώρα τρέχουν για την πιστοποίηση
Απελευθέρωση επαγγελμάτων
Ανοίξτε τώρα όλα τα κλειστά επαγγέλματα
Κανένας περιορισμός για τη λειτουργία εταιρειών
Η «κίτρινη φυλή» στο... μονοπάτι του πολέμου
Νομικό κενό για άδειες και αυθαίρετα
Διεθνείς αγορές
Καθρέφτης του προβληματισμού ο DAX
Επενδύσεις
Με fast track η νέα γερμανική κατοχή
Επιδοτήσεις
Το ΕΣΠΑ σκοντάφτει στις τράπεζες
Η μαύρη λίστα με τις επιδοτήσεις - «φαντάσματα»
Επιχειρήσεις
Ο ζυθοποιός που εμφιάλωσε την... ομηρική παράδοση
Business μεταξύ... φίλων στη Σελόντα
Κτηματαγορά
Χαμένοι στο λαβύρινθο των ακινήτων
Ευνοϊκές ρυθμίσεις μόνο για τους έχοντες
ΟΠΑΠ
Η ηλεκτρική καρέκλα του διευθύνοντος συμβούλου του ΟΠΑΠ
Τράπεζες
Τράπεζες σε νευρική κρίση