Έντυπη Έκδοση

Η Ανατολική Γερμανία επιστρέφει στα ράφια

Νοσταλγία ή μετεξέλιξη; Είκοσι χρόνια από την πτώση του κομμουνισμού στην Ανατολική Γερμανία και την εισβολή του δυτικού καταναλωτικού προτύπου το... made in DDR επανέρχεται.

Ο λόγος, για μια σειρά από επώνυμα καταναλωτικά αγαθά της πρώην κομμουνιστικής Γερμανίας, τα οποία μετά την πτώση του Τείχους συρρικνώθηκαν και κινδύνευσαν να εξαφανιστούν εξαιτίας της εισβολής των λουσάτων δυτικών. Κάποια όχι μόνο δεν χάθηκαν, αλλά αντίθετα κατάφεραν να επιβιώσουν και σήμερα προβάλλουν με ιδιαίτερες αξιώσεις στην εγχώρια αγορά της ενωμένης Γερμανίας και στο εξωτερικό.

Στα χρόνια που ακολούθησαν μετά την επανένωση της Γερμανίας, το 1990, περισσότερες από 14.000 επιχειρήσεις της Ανατ. Γερμανίας ιδιωτικοποιήθηκαν, ενώ περί τα 4 εκατ. Ανατολικογερμανοί έχασαν τη δουλειά τους. Ακόμη και επιχειρήσεις που παρήγαγαν υψηλής ποιότητας προϊόντα δεν κατάφεραν να επιβιώσουν, αφού οι Ανατολικογερμανοί βούτηξαν στα δυτικά, αγοράζοντας προϊόντα που επί δεκαετίες έβλεπαν στην τηλεόρασή τους, αλλά δεν μπορούσαν να γευτούν.

Ομως, γύρω στα μέσα της δεκαετίας του '90, τα πράγματα άρχισαν να αλλάζουν και οι Ανατολικογερμανοί άρχισαν να ξαναανακαλύπτουν την αγάπη και τη νοσταλγία τους για τα προϊόντα με τα οποία μεγάλωσαν.

Ηταν απόρροια της συλλογικής συνειδητοποίησης ότι και τα «made in DDR» αγαθά καλύπτουν τις ίδιες ανάγκες με αυτές που εξυπηρετούν τα λουσάτα δυτικά, αλλά παράλληλα τονώνουν την τοπική οικονομία και την απασχόληση.

Ετσι, μάρκες που είχαν σχεδόν χαθεί, επέστρεψαν. Μάρκες καφέ όπως οι Rondo και Mocha Fix Gold κατάφεραν να εδραιωθούν στην τοπική αγορά και να επεκταθούν δυτικότερα, χάρη στη χαμηλή και ανταγωνιστική τους τιμή.

Συνταγή επιτυχίας

**Η κατασκευάστρια αθλητικών υποδημάτων Zeha, «η Adidas της Ανατολικής Γερμανίας», εκμεταλλεύτηκε το ρετρό σχεδιασμό των προϊόντων της και τα υψηλής ποιότητας υλικά που χρησιμοποιεί για την παραγωγή τους και κατάφερε να εξελιχθεί σε υποδηματοποιία για γεμάτα πορτοφόλια.

**Κορυφαία όλων όμως αναμφίβολα ήταν η επιτυχία της Rotkaeppchen, που σήμερα είναι η μεγαλύτερη επώνυμη μάρκα αφρώδους οίνου στη Γερμανία. Η 150χρονη οινοποιία από τη Θουριγγία μετεξελίχθηκε σε κολεκτίβα στη διάρκεια της κομμουνιστικής περιόδου, παράγοντας 15 εκατ. μπουκάλια αφρώδους οίνου ετησίως. Μετά την ενοποίηση βολόδερνε και οι πωλήσεις της βούτηξαν μόλις στα 2,9 εκατ. μπουκάλια. Η τύχη της άλλαξε, όταν τα στελέχη της έγιναν ιδιοκτήτες. Κινούμενοι γρήγορα, ακολουθώντας μια έξυπνη τακτική εξαγορών στη Γερμανία και το εξωτερικό και προωθώντας την επωνυμία Rotkaeppchen ως παν-γερμανική κατάφεραν να ελέγξουν πέρυσι το 40% της γερμανικής αγοράς αφρώδους οίνου. Οι πωλήσεις εκτοξεύθηκαν στα 140 εκατ. μπουκάλια ετησίως, ενώ τα έσοδα πάνω από τα 700 εκατ. ευρώ. ΜΠ. ΜΙΧ.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Οικονομία
Με λέξεις-κλειδιά
Γερμανία
Σχετικά θέματα: Διεθνή
Η ασιατική τίγρις εισβάλλει στο ΔΝΤ
Αγρίεψε ο χωροφύλακας
Σύννεφα στον φορολογικό παράδεισο
Οι αντάρτες απειλούν τις κινεζικές «ακρίδες»
Δεν είναι διάττων ο «Αστέρας του Νότου»
Άλλα θέματα στην κατηγορία Οικονομία της έντυπης έκδοσης
Οικονομική πολιτική
Ζητείται χρήμα τώρα
Τοπίο στην ομίχλη τα κρατικά ταμεία
Με προίκα ακινήτων οι κρατικές τράπεζες
Ρεκόρ «οικονομικής αστοχίας»
Διαπραγματεύσεις με Κομισιόν
Φάκελος Γιώργου προς Βρυξέλλες
Δίνει πίστωση χρόνου με ανταλλάγματα
Μικρομεσαίες επιχειρήσεις
Πώς η γραφειοκρατία έπνιξε τις επιδοτήσεις
Δανεισμός Δημοσίου
Του κρατικού δανεισμού ουκ έσται τέλος
Διεθνή
Η ασιατική τίγρις εισβάλλει στο ΔΝΤ
Αγρίεψε ο χωροφύλακας
Σύννεφα στον φορολογικό παράδεισο
Η Ανατολική Γερμανία επιστρέφει στα ράφια
Οι αντάρτες απειλούν τις κινεζικές «ακρίδες»
Δεν είναι διάττων ο «Αστέρας του Νότου»
Λιανικό εμπόριο
Ξεπαγώνουν επενδύσεις στο λιανεμπόριο
Νέα πολυκαταστήματα σε Ελλάδα και εξωτερικό
Πρόσωπα
Εδώ και 50 χρόνια μαθαίνει τους Ευρωπαίους να τρώνε ψάρι
Corfu Beer για «ψαγμένους» καταναλωτές
Τράπεζες
6,5% οι «μπαταχτσήδες» δανειολήπτες
Ολα σε ένα, υποθηκευμένα
Ασφαλέστερα για τις τράπεζες
Κάνουν μόδα την εξόφληση κρατών
Ασφαλιστικά Ταμεία
Τελικά ήταν 2 δισ. ευρώ
Φορολογία
Αρωμα ΠΑΣΟΚ στη νέα φορολογική κλίμακα
ΕΤΑΚ το 2009, ΦΜΑΠ το 2010
Στο κυνήγι των πολυμήχανων φοροφυγάδων
Ανάκαμψη ελληνικής οικονομίας
Υπομονή μέχρι το 2010
Οι περικοπές έγιναν νωρίς, αλλά η ανάκαμψη αργεί
Αποταμίευση
Ο γονιός είναι... αλλιώς
Τα υπέρ και τα κατά
Πειραιάς
Το λιμάνι της αγωνίας
Επιχειρήσεις
Ζυμώνονται deals Ελλάδας - Τουρκίας
Χρηματιστήριο
Ελληνοτουρκική προσέγγιση και στα ταμπλό
Χρηματιστήριο Αθηνών
Οι προφήτες της βίαιης ανόδου
Το Χ.Α. ανταμείβει τα μεγάλα ψαλίδια
Στο χορό οι μετοχές του δημόσιου τομέα
Πώς ξένοι ανεβάζουν τον δείκτη
Ανάκαμψη παγκόσμιας οικονομίας
Ανάκαμψη «φούσκα»
Πετρέλαιο & δολάριο
Το δολάριο στην πρέσα
Διεθνείς Αγορές
Η ανεργία πιέζει για ισχυρή διόρθωση
Επενδύσεις
Οι επενδυτές γυρνούν την πλάτη στα ομόλογα
Δημοσιονομικά προβλήματα
Αγώνας δρόμου για το νέο οικονομικό επιτελείο
Άλλες ειδήσεις
Οι Γερμανοί ξανάρχονται
Λιγότερες οι μετοχές