Έντυπη Έκδοση

Εδώ και 50 χρόνια μαθαίνει τους Ευρωπαίους να τρώνε ψάρι

ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ, ΣΥΝΕΧΗΣ ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ, ΔΙΕΘΝΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΚΑΙ ΕΞΥΠΝΕΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ, ΕΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΚΤΟΣ ΕΛΛΑΔΑΣ, Η ΣΥΝΤΑΓΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ ΤΟΥ ΟΜΙΛΟΥ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗ

ΕΠΕΙΤΑ από πενήντα χρόνια παρουσίας στον κλάδο των τροφίμων ο όμιλος Καλλιμάνης κατέχει την πρώτη θέση στη διάθεση κατεψυγμένων αλιευμάτων και επεκτείνεται εξαγωγικά, μαθαίνοντας τους Ευρωπαίους να τρώνε πανγκάσιο.

Η Βασιλική Καλλιμάνη, σύζυγος του ιδρυτή του ομίλου. Η Βασιλική Καλλιμάνη, σύζυγος του ιδρυτή του ομίλου. Ενα ψάρι που μοιάζει με τη γλώσσα και θεωρείται εξαιρετικής θρεπτικής αξίας. Οφείλει το εξωτικό του όνομα στους αλιείς της Βεγγάλης, ψαρεύεται κυρίως στις θάλασσες του Βιετνάμ και μέσα σε τρία χρόνια έχει γίνει από τις δημοφιλέστερες γαστρονομικές επιλογές των Δυτικοευρωπαίων.

Διαρκής ανάπτυξη

Αναζητώντας νέα προϊόντα, επενδύοντας στην τεχνολογία και σπεύδοντας να διαβεβαιώσει το προσωπικό ότι δεν θα πέσει θύμα περικοπών λόγω της κρίσης, η εταιρεία καταφέρνει στη σημερινή συγκυρία να αναπτύσσεται.

Η «Καλλιμάνης», που ιδρύθηκε από τον Γιώργο Καλλιμάνη το 1956, είχε πρώτο στόχο την παραγωγή του ούζου και λικέρ «Ηλιος», στο Αίγιο. Δύο χρόνια αργότερα πέρασε στο λιανικό εμπόριο, αναπτύσσοντας σταδιακά δίκτυο πωλήσεων κατεψυγμένων τροφίμων στην Πελοπόννησο.

Σήμερα τον όμιλο διοικούν η Βασιλική Καλλιμάνη -σύζυγος του ιδρυτή- και τα δύο παιδιά τους Ντίνα και Παναγιώτης. Αποτελείται από τρεις εταιρείες με έδρα το Αίγιο, διαθέτει δύο σύγχρονα εργοστάσια (ένα τρίτο είναι υπό ανέγερση), κέντρα διανομής, ιδιόκτητο στόλο φορτηγών, καθώς και εξειδικευμένο κατάστημα διάθεσης κατεψυγμένων τροφίμων. Συνολικά, απασχολεί περίπου 250 εργαζόμενους.

Η ανάπτυξη του ομίλου είναι σταθερή τα τελευταία χρόνια με την Γ. Καλλιμάνης Α.Ε., που είναι η βασικότερη εμπορική εταιρεία, να παρουσιάζει πέρυσι κύκλο εργασιών 65 εκατομμυρίων ευρώ και τις εξαγωγές να αποτελούν το 6%. Στόχος του ομίλου, σύμφωνα με τη Βασιλική Καλλιμάνη, είναι «η ενίσχυση της παρουσίας στις ευρωπαϊκές αγορές, η ισχυροποίηση του ονόματος με σκοπό την αύξηση των πωλήσεων στο 15% μέχρι το 2012». Η ίδια συμπληρώνει ότι «τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει σημαντικά βήματα σε χώρες κυρίως της Βόρειας Ευρώπης, με το Βέλγιο, τη Σουηδία, την Ολλανδία, κυρίως όμως τη Γερμανία, να είναι οι πρώτες αγορές, όπου παρουσιάστηκαν τα προϊόντα του ομίλου».

Οι κινήσεις που... σημάδεψαν την 50ετή και πλέον πορεία του ομίλου ήταν η προώθηση νέων κωδικών, προσαρμοσμένων στις σύγχρονες διατροφικές απαιτήσεις. Ηδη από το 2001 βάζει στα ψυγεία των αλυσίδων σουπερμάρκετ τα ημιέτοιμα «πιάτα ημέρας», τρία χρόνια αργότερα τα «αλιεύματα» και τα «μεσογειακά γεύματα».

Το εγχείρημα με το ψάρι πανγκάσιος, παντελώς άγνωστο στην ευρωπαϊκή αγορά πριν από 3-4 χρόνια, είναι ενδεικτικό του τρόπου που κινείται η αμιγώς ελληνική εταιρεία. Επενδύσεις, ενδελεχής έρευνα αγοράς για τις διατροφικές συνήθειες και ανάγκες των κατοίκων της κάθε χώρας, συνεχείς συμμετοχές σε κλαδικές εκθέσεις και προώθηση των κωδικών θεωρούνται απαραίτητες προϋποθέσεις για την ανάπτυξη, αλλά και για να σταθεί ένα προϊόν διατροφής απέναντι στον ανταγωνισμό. Ειδικά σε χώρες που θεωρούνται πολύ πιο αναπτυγμένες στον τομέα κατεψυγμένων αλιευμάτων. Η εταιρεία σε επενδύσεις εκσυγχρονισμού έχει ξοδέψει 16,3 εκατ. ευρώ την περίοδο 2001-2008, από τα οποία τρία εκατ. επενδύθηκαν πέρυσι.

Στην εγχώριο αγορά ο όμιλος Καλλιμάνη δραστηριοποιείται επίσης στον τομέα τροφοδοσίας (catering) και της επαγγελματικής εστίασης, καλύπτοντας όλο και μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς. Διαθέτει οργανωμένο τμήμα προμηθειών και διατηρεί μακροχρόνιες συνεργασίες με μεγάλα αλιευτικά σκάφη υπερπόντιας ναυτιλίας προκειμένου να καλύπτει τις ανάγκες του. Η Βασιλική Καλλιμάνη σημειώνει ότι «στόχος είναι η προμήθεια υψηλής ποιότητας πρώτων υλών σε μεγάλη ποικιλία, που επιτυγχάνεται με την εξασφάλιση και διατήρηση των υπαρχόντων πηγών προμήθειας».

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Οικονομία
Με λέξεις-κλειδιά
Αγροτικά θέματα & αγροτική πολιτική
Επιχειρήσεις
Σχετικά θέματα: Πρόσωπα
Corfu Beer για «ψαγμένους» καταναλωτές
Άλλα θέματα στην κατηγορία Οικονομία της έντυπης έκδοσης
Οικονομική πολιτική
Ζητείται χρήμα τώρα
Τοπίο στην ομίχλη τα κρατικά ταμεία
Με προίκα ακινήτων οι κρατικές τράπεζες
Ρεκόρ «οικονομικής αστοχίας»
Διαπραγματεύσεις με Κομισιόν
Φάκελος Γιώργου προς Βρυξέλλες
Δίνει πίστωση χρόνου με ανταλλάγματα
Μικρομεσαίες επιχειρήσεις
Πώς η γραφειοκρατία έπνιξε τις επιδοτήσεις
Δανεισμός Δημοσίου
Του κρατικού δανεισμού ουκ έσται τέλος
Διεθνή
Η ασιατική τίγρις εισβάλλει στο ΔΝΤ
Αγρίεψε ο χωροφύλακας
Σύννεφα στον φορολογικό παράδεισο
Η Ανατολική Γερμανία επιστρέφει στα ράφια
Οι αντάρτες απειλούν τις κινεζικές «ακρίδες»
Δεν είναι διάττων ο «Αστέρας του Νότου»
Λιανικό εμπόριο
Ξεπαγώνουν επενδύσεις στο λιανεμπόριο
Νέα πολυκαταστήματα σε Ελλάδα και εξωτερικό
Πρόσωπα
Εδώ και 50 χρόνια μαθαίνει τους Ευρωπαίους να τρώνε ψάρι
Corfu Beer για «ψαγμένους» καταναλωτές
Τράπεζες
6,5% οι «μπαταχτσήδες» δανειολήπτες
Ολα σε ένα, υποθηκευμένα
Ασφαλέστερα για τις τράπεζες
Κάνουν μόδα την εξόφληση κρατών
Ασφαλιστικά Ταμεία
Τελικά ήταν 2 δισ. ευρώ
Φορολογία
Αρωμα ΠΑΣΟΚ στη νέα φορολογική κλίμακα
ΕΤΑΚ το 2009, ΦΜΑΠ το 2010
Στο κυνήγι των πολυμήχανων φοροφυγάδων
Ανάκαμψη ελληνικής οικονομίας
Υπομονή μέχρι το 2010
Οι περικοπές έγιναν νωρίς, αλλά η ανάκαμψη αργεί
Αποταμίευση
Ο γονιός είναι... αλλιώς
Τα υπέρ και τα κατά
Πειραιάς
Το λιμάνι της αγωνίας
Επιχειρήσεις
Ζυμώνονται deals Ελλάδας - Τουρκίας
Χρηματιστήριο
Ελληνοτουρκική προσέγγιση και στα ταμπλό
Χρηματιστήριο Αθηνών
Οι προφήτες της βίαιης ανόδου
Το Χ.Α. ανταμείβει τα μεγάλα ψαλίδια
Στο χορό οι μετοχές του δημόσιου τομέα
Πώς ξένοι ανεβάζουν τον δείκτη
Ανάκαμψη παγκόσμιας οικονομίας
Ανάκαμψη «φούσκα»
Πετρέλαιο & δολάριο
Το δολάριο στην πρέσα
Διεθνείς Αγορές
Η ανεργία πιέζει για ισχυρή διόρθωση
Επενδύσεις
Οι επενδυτές γυρνούν την πλάτη στα ομόλογα
Δημοσιονομικά προβλήματα
Αγώνας δρόμου για το νέο οικονομικό επιτελείο
Άλλες ειδήσεις
Οι Γερμανοί ξανάρχονται
Λιγότερες οι μετοχές