Έντυπη Έκδοση

ΣΕ ΠΡΟΧΩΡΗΜΕΝΟ ΣΤΑΔΙΟ ΣΥΖΗΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΚΑΛΑΜΑΤΑ, ΑΓ. ΚΟΣΜΑ

Τουρκική απόβαση στις μαρίνες μας

Σε τουρκικό σίριαλ εξελίσσεται η πώληση ελληνικών μαρινών, μετά και τη δεύτερη συμφωνία του ομίλου Dogus με την εταιρεία «Κυριακούλης». Αναφερόμαστε σε σίριαλ, γιατί είχε προηγηθεί ανάλογη κίνηση με τη Lamda Development, ενώ έγκυρες πηγές κάνουν λόγο για τουλάχιστον άλλη μία ή δύο εξαγορές που κυοφορούνται.

Σύμφωνα με αυτές, σε προχωρημένο στάδιο βρίσκονται οι συζητήσεις και για τη μαρίνα της Καλαμάτας, ενώ φέρεται να έχει διερευνηθεί το έδαφος και για τη μαρίνα του Αγίου Κοσμά (ελέγχεται από την «Παρνασσός» - Παν. Πανούση), και του ΟΛΘ στη Θεσσαλονίκη.

Μέχρι τώρα ο Φερί Σαχένκ, ιδιοκτήτης της αυτοκρατορίας Dogus, με λιγότερα από 16 εκατ. ευρώ ελέγχει ήδη περίπου το 40% των θέσεων ελλιμενισμού της χώρας. Σημειωτέον πως σε επίπεδο δυναμικής, οι τέσσερις μαρίνες που διαχειρίζεται σήμερα η «Κυριακούλης» αντιστοιχούν σχεδόν στο 34% των συνολικών θέσεων, με 2.775 θέσεις ελλιμενισμού, όταν η χώρα διαθέτει 19 μαρίνες με 6.661 θέσεις.

Και αν στην ιστοσελίδα του τουρκικού ομίλου (www.dogusgrubu.com.tr) δεν γίνεται επίσημα αναφορά για τη μαρίνα της Καλαμάτας, ο δήμαρχος της μεσσηνιακής πόλης εμφανίζεται σφόδρα αντίθετος στο ενδεχόμενο πώλησής της, καθώς ο δημοτικός λιμένας «Μαρίνα» έχει παραχωρηθεί κατά χρήση από το Δημόσιο στο Δήμο Καλαμάτας, ο οποίος τον ενοικίασε ύστερα από διαγωνισμό και με συμφωνητικό για 24 χρόνια, το 1998. Επανέλαβε δε ότι η Δημοτική Αρχή είναι αντίθετη στην αλλαγή του καθεστώτος και μίλησε για πλήγμα στα συμφέροντα του δήμου, αλλά και στα συμφέροντα των επαγγελματιών και των κατοίκων της Δυτικής Παραλίας, οι οποίοι χρησιμοποιούν τους χώρους της μαρίνας είτε για την υποστήριξη των επαγγελματικών δραστηριοτήτων τους είτε για αναψυχή.

Ωστόσο, θα πρέπει να σημειωθεί πως η πρώτη «αποβατική» κίνηση του ομίλου Dogus έγινε μέσω της συμφωνίας με τη Lamda Development (συμφερόντων Σπύρου Λάτση) με τη δημιουργία μιας κοινής εταιρείας, στην οποία οι δύο εταίροι θα κατέχουν από 50% και θα ξεκινήσουν τις «επενδύσεις» σε τουριστικές μαρίνες. Στην ουσία, η εταιρεία που ανήκει στον Σπύρο Λάτση εκχωρεί τη μαρίνα Φλοίσβου στο Παλαιό Φάληρο σε αντάλλαγμα της συμμετοχής των Τούρκων στην αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας με μετρητά.

Μάλιστα, σε κοινή δήλωσή τους οι Χουσνί Αχάν και Οδυσσέας Αθανασίου, διευθύνοντες σύμβουλοι των δύο εταιρειών, βεβαίωναν πως τίθενται οι βάσεις για μακροχρόνια και επιτυχημένη επιχειρηματική συνεργασία.

Ο όμιλος Dogus δεν είναι ένας τυχαίος οργανισμός, καθώς αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες συμμετοχών - στην οποία φέρεται πως συμμετέχει και το πανίσχυρο Μετοχικό Ταμείο Στρατού της Τουρκίας) .

Δραστηριοποιείται ενεργώς στον τουρισμό, στην κτηματαγορά, στην παροχή χρηματοοικονομικών υπηρεσιών, στα αυτοκίνητα, στις κατασκευών, στα μέσα μαζικής επικοινωνίας και στα έργα εκμετάλλευσης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Διαθέτει 150 εταιρείες στις οποίες απασχολούνται περισσότεροι από τριάντα χιλιάδες εργαζόμενοι και επενδύει πάντοτε όπου η Τουρκία προωθεί στρατηγικούς αντικειμενικούς σκοπούς που αφορούν τη διείσδυση και τον έλεγχο κρατών που μπορεί να διαδραματίσουν δορυφορικό ρόλο προς αυτήν.

Αξιοπρόσεκτο είναι πως ενόσω διαδραματίζονται όλα αυτά σε έναν από τους καίριους τομείς στον κλάδο του τουρισμού, της «μεγαλύτερης βιομηχανίας της Ελλάδας» η κυβέρνηση, πολλώ δε μάλλον η καθ' ύλην αρμόδια υπουργός Ολγα Κεφαλογιάννη, δεν έχει κάνει ακόμη ούτε... μισή δήλωση. Ωστόσο, στην εφημερίδα Hurriyet είχε δώσει την πρώτη συνέντευξή της με την ανάληψη των υπουργικών καθηκόντων της, απευθύνοντας πρόσκληση στους Τούρκους για στενότερη συνεργασία.

Και αν ο εμβληματικός Μανώλης Γλέζος κάνει συχνά λόγο για νέα γερμανική «κατοχή» οικονομικού χαρακτήρα, η «απόβαση» της τουρκικής Dogus δεν μπορεί παρά να σχολιάζεται από αρκετούς ανάλογα.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Οικονομία
Με λέξεις-κλειδιά
Λιμάνια και Ναυπηγεία
Άλλα θέματα στην κατηγορία Οικονομία της έντυπης έκδοσης
Άλλες ειδήσεις
Ντράγκι: Δεν άκουσε, δεν είδε ανεργία
Χειρότερα και από χώρες τριτοκοσμικές
Στην ακριβή βενζίνη είμαστε άπιαστοι
Το φταίξιμο στους καταναλωτές λέει το υπουργείο
Φορο-Εφιάλτης
Κεραμίδα στα ακίνητα εισοδήματος
Αργησε 80 χρόνια η Αγορά Παραγωγών
Θεσμός στην Αμερική
Προϋπόθεση η τυποποίηση
ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ Α.Ε.: απάντηση με αποσιωπήσεις...
Τουρκική απόβαση στις μαρίνες μας
Ψαλίδι στο υπουργείο Οικονομικών
Αναβολή για «The Mall»
80 καταστήματα ΕΛΤΑ κατέβασαν ρολά σε δύο χρόνια
Ρεκόρ εξαγωγών σε ακτινίδια, φράουλες και ροδάκινα
Αυξήθηκαν οι Αμερικανοί που ζητούν επίδομα ανεργίας