Έντυπη Έκδοση

ΜΕ ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΟΙ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΝΕΟ VW GOLF

Διαχρονική αξία

Ομάδα που κερδίζει δεν την αλλάζεις. Με αυτό το σκεπτικό, το Golf 7ης γενιάς, εξωτερικά τουλάχιστον, δεν διαφοροποιείται δραματικά από αυτό της προηγούμενης 6ης. Αλλωστε, το ίδιο έκαναν και παλαιότερα: μικρές, διακριτικές αλλά ουσιαστικές αλλαγές και ιδού πώς το καλό γίνεται καλύτερο.

Μεγαλύτερο, ελαφρύτερο, κομψότερο, με αναβαθμισμένο εσωτερικό αλλά πάντα πιστό στο DNA της μάρκας, το νέο VW Golf Μεγαλύτερο, ελαφρύτερο, κομψότερο, με αναβαθμισμένο εσωτερικό αλλά πάντα πιστό στο DNA της μάρκας, το νέο VW Golf Μια παλιά διαφήμιση του best seller της VW, αναφερόμενη στα προσόντα ενός αυτοκινήτου του ανταγωνισμού και με στόχο να καταρρίψει οποιοδήποτε επιχείρημα υπέρ του, κατέληγε: «Ναι, αλλά δεν είναι Golf». Μέσα στις 5 αυτές λέξεις κρύβεται όλη η φιλοσοφία της επιτυχίας του γερμανικού μοντέλου, αλλά και ο λόγος για τον οποίο από γενιά σε γενιά οι όποιες σχεδιαστικές αλλαγές δεν είναι κραυγαλέες. Στο Βόλτσμπουργκ, έδρα της VW, εκείνο που προέχει είναι το DNA της μάρκας, και σωστά πράττοντας βαδίζουν με γνώμονα τη διατήρησή του. Το ίδιο έπραξαν και με το Golf 7ης γενιάς. Αποκλείεται να το δεις στο δρόμο πρώτη φορά και να το μπερδέψεις με άλλο αυτοκίνητο. Είναι Golf και το φωνάζει. Το ίδιο ισχύει και στο εσωτερικό, αφού το βασικό σχήμα ακολουθεί τις γνωστές γραμμές, αν και πλέον το ταμπλό έχει μια ελαφριά κλίση προς τον οδηγό. Ωστόσο, κάτω από τον εξωτερικό «συντηρητικό» -για πολλούς- μανδύα κρύβονται επαναστατικές αλλαγές.

Πλατφόρμα

Το νέο Golf «πατάει» πάνω στην ολοκαίνουργια πλατφόρμα του γκρουπ, την MQB, την οποία χρησιμοποιεί και το Audi Α3. Είναι μαγαλύτερο από το απερχόμενο μοντέλο, όμως παρά τις αυξημένες του διαστάσεις το συνολικό βάρος είναι σημαντικά μειωμένο με τη βασική έκδοση να ζυγίζει γύρω στα 1.150 κιλά, όσο δηλαδή και το Golf IV του 1997. Η αιτία πρέπει να αναζητηθεί στις νέες εξελιγμένες μεθόδους παραγωγής που επιτρέπουν την κατασκευή λεπτότερων μεν, ισχυρότερων δε μεταλλικών επιφανειών, στη χρήση ανθεκτικότερου ατσαλιού αλλά και στη γενικότερη εφαρμογή ελαφρύτερων υλικών. Ως άμεσο αποτέλεσμα έχουμε καλύτερες επιδόσεις με χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου. Και μια και ο λόγος για επιδόσεις, κάτω από το καπό του καινούργιου Golf συναντάμε στη βάση των βενζινοκινητήρων τον γνωστό 1.2 TSI των 85 ίππων και ακολουθεί ο νέος 1.4 TSI των 140 ίππων, που θα προσφέρεται και με σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων (ACT) και καλύπτει ήδη τις νόρμες ρύπων EURO6. Σε ό,τι αφορά στους ντίζελ κινητήρες, έχουμε τους ανανεωμένους 1.6 TDI 105 ίππων και 2.0 TDI 150 ίππων. Η πιο... green έκδοση είναι αυτή με τον 1.6 TDI BlueMotion (105 ίπποι), στην οποία οι εκπομπές C02 περιορίζονται στα 85 γρ./χλμ., με τη μέση κατανάλωση πετρελαίου να μην ξεπερνά τα 3,2 λτ/100 χλμ.! Οι αντίστοιχες τιμές για το απλό 1.6 TDI είναι 99 γρ./χλμ. και 3,8 λτ/100 χλμ.

Περνώντας στο χώρο διαβίωσης, η αύξηση των διαστάσεων του αυτοκινήτου συνεπάγεται και μεγαλύτερους συνολικά χώρους για τους επιβάτες, την ώρα που η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ φτάνει τώρα τα 380 λίτρα (+30 από την προηγούμενη έκδοση). Νέας σχεδίασης είναι και το ταμπλό, που αποτελείται από μαλακά κυρίως υλικά, έχει κλίση προς τον οδηγό και περιλαμβάνει οθόνη αφής για τα συστήματα ψυχαγωγίας αλλά και γενικότερης πληροφόρησης του οδηγού (π.χ. GPS), διάστασης 5, 6 ή 8 ιντσών, αναλόγως το επίπεδο εξοπλισμού. Σε όλες τις εκδόσεις στάνταρ έχουμε το ESP με ηλεκτρονικό έλεγχο του διαφορικού XDS, με τη λίστα εξοπλισμού ασφάλειας να περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τα συστήματα PreCrash (προετοιμάζει τα συστήματα ασφαλείας μόλις διαγνώσει κίνδυνο ατυχήματος), Adaptive Cruise Control και City Emergency Braking. Νέο είναι και το σύστημα προσαρμοζόμενου συστήματος διεύθυνσης στο προφίλ του οδηγού, με 5 ρυθμίσεις («Eco», «Sport», «Normal», «Individual» και «Comfort»), ενώ πρώτη φορά το Golf αποκτά και ηλεκτρονικό χειρόφρενο.

Γνήσιο

Αν θέλαμε με δύο λέξεις να περιγράψουμε την οδική συμπεριφορά του νέου VW θα λέγαμε απλά πως «είναι Golf», προσθέτοντας πως είναι ένα ακόμη καλύτερο Golf. Ουδέν πρόβλημα από τον τρόπο που «πατάει» στο δρόμο, που στρίβει ή φρενάρει, την ώρα που η άνεση κινείται σε πολύ καλά επίπεδα. Το Golf 7ης γενιάς διατίθεται ήδη στην ελληνική αγορά με τιμές που ξεκινούν από 15.890 ευρώ ( το πεντάθυρο με απόσυρση) για το 1,2 TSI των 85 ίππων και 19.020 ευρώ για το 1,6 TDI των 105 ίππων. Το τελευταίο δεν επιβαρύνεται και με τέλη κυκλοφορίας λόγω των πολύ χαμηλών εκπομπών CO2 (99 γρ./χλμ.).

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Τέχνες & Πολιτισμός
Με λέξεις-κλειδιά
Αυτοκινητοβιομηχανία και εμπόριο αυτοκινήτων
Άλλα θέματα στην κατηγορία Τέχνες & Πολιτισμός της έντυπης έκδοσης
Άλλες ειδήσεις
Ναζιστική τρομοκρατία απειλεί την τέχνη
Γυμνή πρόκληση
Μουσική
Τα κόκκινα φανάρια της κρίσης
Αχ, Πάβλοβα...
Τόσο μικρή, τόσο ακριβή
Ευτυχώς, μαθαίνω ακόμη
Η Τέχνη εξευγενίζει την ανθρωπότητα
Ο άγνωστος Γύζης -οι χαμένες επιστολές του
«Με πονάει που τα παιδιά μας εκπατρίζονται»
Και δύο ταινίες για τη Χρυσή Αυγή
Ανασκαφή στη Σελλάδα της Θήρας
Αστεγοι πέντε αστέρων
Ενα σάουντρακ για τη διαρκή εγκατάλειψη
Από το γκέτο του Κόμπτον ξανά
Ο πολιτισμός της κουζίνας
ΜΠΟΡΟΥΜΕ με απλά βήματα να εξοικονομήσουμε φαγητό
Διαχρονική αξία
Τα 8.500 χιλιόμετρα του απόλυτου αγώνα