Έντυπη Έκδοση

Τα 8.500 χιλιόμετρα του απόλυτου αγώνα

Για να κερδίσεις πρέπει πρώτα να τερματίσεις και αυτό είναι εξαιρετικά δύσκολο! Αυτή είναι η ουσία του Ράλι Ντακάρ που εμπνεύστηκε το 1977 ο Τιερί Σαμπίν, όταν συμμετέχοντας στον αγώνα Αμπιτζάν-Νις χάθηκε στην έρημο της Λιβύης.

Ο Στεφάν Πετερχανσέλ με ΜΙΝΙ ALL 4 Racing προσπαθεί  να επαναλάβει την περυσινή του επιτυχία στο Ράλι Ντακάρ Ο Στεφάν Πετερχανσέλ με ΜΙΝΙ ALL 4 Racing προσπαθεί να επαναλάβει την περυσινή του επιτυχία στο Ράλι Ντακάρ Κάπως έτσι, στις 26 Δεκεμβρίου 1978 ξεκίνησε το πρώτο Ράλι Παρίσι-Ντακάρ με 170 συμμετοχές που διήνυσαν 10.000 χλμ. διασχίζοντας έρημες εκτάσεις σε Αλγερία, Νιγηρία, Μάλι, Σενεγάλη. Από τότε και επί 35 χρόνια αυτή η ξεχωριστή «παρέα» οδηγών όλων των ειδών των τροχοφόρων μπαίνει στη λογική της απόλυτης περιπέτειας για να ξεκινήσει την αγωνιστική ημερολογιακή χρονιά. Λόγοι ασφαλείας ανάγκασαν την οργανωτική επιτροπή τα τελευταία 5 χρόνια να... μετακομίσει τον αγώνα στη Λατινική Αμερική, διατηρώντας όμως το όνομα «Ράλι Ντακάρ».

Ετσι, το Σάββατο 5 Ιανουαρίου πάνω από 1 εκατ. άνθρωποι συγκεντρώθηκαν στη Λίμα του Περού για να χειροκροτήσουν τις 745 συμμετοχές (συμπεριλαμβανομένων και των οχημάτων υποστήριξης) από 53 διαφορετικές εθνικότητες (αριθμός ρεκόρ). Μέχρι τις 20 του μήνα, που το πρώτο αυτοκίνητο (ή μοτοσικλέτα) θα φτάσει στο Σαντιάγο για τον τερματισμό, οι αγωνιζόμενοι θα έχουν περάσει από το Περού στη Χιλή και από εκεί στην Αργεντινή για να επιστρέψουν στη Χιλή, έχοντας διανύσει συνολικά πάνω από 8.500 χλμ. σε εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες, οι οποίες παλαιότερα είχαν δυστυχώς σηματοδοτηθεί και από δυστυχήματα που κόστισαν τη ζωή αγωνιζομένων. Σε ό,τι αφορά την εξέλιξη του φετινού αγώνα, η εμπειρία φαίνεται να παίζει το σημαντικότερο ρόλο, αφού ο πολυνίκης Στεφάν Πετερχανσέλ με το ΜΙΝΙ All4 Racing δείχνει (μέχρι στιγμής) να κερδίζει τη μάχη απέναντι στα buggy των Κάρλος Σάινθ και Νάσερ Αλ Ατίγια. Ο Ισπανός είχε πολλά προβλήματα με το GPS του αυτοκινήτου του αλλά και το ηλεκτρικό σύστημα. Στις μοτοσικλέτες, ο Ντεσπρέ με ΚΤΜ 450 Rally δίνει μάχη με τον Λόπεζ που οδηγεί μια ίδια μοτοσικλέτα, ενώ πίσω τους σε απόσταση αναπνοής κινείται ο Νορβηγός Ουλεβαλσέτερ επίσης με ΚΤΜ. Τέλος, στα quads, ο νικητής του 2010 Μάρκο Πατρονέλι με Yamaha Raptor 700 οδηγεί την κούρσα, ενώ στα φορτηγά ο περσινός νικητής Ντε Ρόι προηγείται με IVECO Powerstar.

Σε κάθε περίπτωση ο αγώνας είναι τόσο σκληρός και απρόβλεπτος που τα αποτελέσματα διαφοροποιούνται χιλιόμετρο-χιλιόμετρο και ουδείς μπορεί να διακινδυνεύσει έστω και μια απλή πρόβλεψη του αποτελέσματος.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Τέχνες & Πολιτισμός
Με λέξεις-κλειδιά
Ράλι Ντακάρ
Άλλα θέματα στην κατηγορία Τέχνες & Πολιτισμός της έντυπης έκδοσης
Άλλες ειδήσεις
Ναζιστική τρομοκρατία απειλεί την τέχνη
Γυμνή πρόκληση
Μουσική
Τα κόκκινα φανάρια της κρίσης
Αχ, Πάβλοβα...
Τόσο μικρή, τόσο ακριβή
Ευτυχώς, μαθαίνω ακόμη
Η Τέχνη εξευγενίζει την ανθρωπότητα
Ο άγνωστος Γύζης -οι χαμένες επιστολές του
«Με πονάει που τα παιδιά μας εκπατρίζονται»
Και δύο ταινίες για τη Χρυσή Αυγή
Ανασκαφή στη Σελλάδα της Θήρας
Αστεγοι πέντε αστέρων
Ενα σάουντρακ για τη διαρκή εγκατάλειψη
Από το γκέτο του Κόμπτον ξανά
Ο πολιτισμός της κουζίνας
ΜΠΟΡΟΥΜΕ με απλά βήματα να εξοικονομήσουμε φαγητό
Διαχρονική αξία
Τα 8.500 χιλιόμετρα του απόλυτου αγώνα