Έντυπη Έκδοση

«Φίλα με» Γιόχαν

Ολίγον με το αριστερό μπήκε το 2014 για τη στήλη, αφού στο προηγούμενο άρθρο μας για την «Κόρη της Καταιγίδος» από παραδρομή δεν αναφερθήκαμε στη μουσική εταιρεία «Οπερες των Ζητιάνων», όπως ήταν το σωστό, αλλά στην «Οπερα των Ζητιάνων», δηλαδή τη γνωστή όπερα-μπαλάντα των Τζον Γκέι και Γιόχαν Πέπους του 1728, από την οποία υποθέτουμε ότι εμπνεύστηκε και η εταιρεία το όνομά της.

Η Μίνα Πολυχρόνου με την ΚΟΑ Η Μίνα Πολυχρόνου με την ΚΟΑ Εξέπεσαν επίσης οι ευχαριστίες προς τον Στέφανο Κυριακόπουλο, ο οποίος ευγενικά παραχώρησε τις φωτογραφίες από την παράσταση. Το 2013 όμως τελείωσε πραγματικά θριαμβευτικά για τη μουσική ζωή με τη σύμπραξη των ακμαιότερων Ελλήνων τραγουδιστών στις δύο εορταστικές συναυλίες της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής, στις 23 και 30 Δεκεμβρίου αντίστοιχα.

* Η προ-χριστουγεννιάτικη συναυλία αφιερώθηκε σε έργα θρησκευτικής κυρίως μουσικής της οικογένειας Μπαχ. Ξεκίνησε με το πρώτο Βρανδεμβούργιο Κοντσέρτο BWV 1046 του Γιόχαν Σεμπάστιαν, ακολούθησε το μοτέτο για σοπράνο και ορχήστρα Si nocte tenebrosa [Εάν νύχτα ερεβώδης] CW F4a του νεότερου υιού του προηγούμενου, του Γιόχαν Κρίστιαν, επονομαζόμενου και Μπαχ του Λονδίνου, και τελείωσε με το λαμπρό Magnificat [Μεγαλύνει η ψυχή μου τον Κύριο] Wq 215 του διαπρεπέστερου των υιών Μπαχ, Καρλ Φίλιπ Εμάνουελ.

Η υψίφωνος Ελπινίκη Ζερβού, που επωμίστηκε και το σόλο μοτέτο, απέδωσε το μέρος της με εξαιρετική δεξιοτεχνία μολονότι η ελαφριά φωνή της δεν είναι η πιο ενδεδειγμένη για τα συγκεκριμένα έργα. Με επιτυχία απέδωσε τη δύσκολη δεξιοτεχνική γραφή του μέρους του ο τενόρος Βασίλης Καβάγιας αν και μεγαλύτερη ομοιογένεια στη ροή του μουσικού λόγου θα ήταν ευπρόσδεκτη. Πιο αβίαστη η συμμετοχή του βαρύτονου Κωνσταντίνου Μαυρογένη και της πραγματικά εξαιρετικής άλτο Θεοδώρας Μπάκα, με άρτια τεχνική, ομαλά περάσματα, άρθρωση, αίσθηση του ύφους και εκφραστικότητα. Πάνω από όλα όμως τη συναυλία φώτισε η παιδική Χορωδία Rosarte. Οι ανδρικές φωνές βέβαια υποεκπροσωπήθηκαν, είναι όμως πάντοτε απόλαυση να ακούς μια χορωδία από ανάλαφρες νεανικές φωνές. Στο μεσαίο χορωδιακό τα μέρη γραμμένα για σοπράνο και άλτο αποδόθηκαν όχι από το σύνολο αλλά από δύο παιδιά σολίστ, επιτείνοντας την αντίθεση της γραφής προς τα μέρη για τέσσερις φωνές. Συγχαρητήρια αξίζουν στα παιδιά και τη διδάσκαλό τους, Ρόζη Μαστροσάββα, για τον επαγγελματισμό και τη μουσικότητα που έχουν καλλιεργήσει ήδη από νεαρή ηλικία.

Ο αρχιμουσικός Μάρκελλος Χρυσικόπουλος στάθηκε προστατευτικός συνοδός των τραγουδιστών και ανέδειξε τα υποσύνολα των ξύλινων πνευστών, αλλά ως σύνολο η ορχήστρα δεν ήταν πάντα συντονισμένη, ειδικά στο εναρκτήριο πρώτο Βρανδεμβούργιο Κοντσέρτο, ούτε είχε τον λαμπρό ήχο που αρμόζει στα εξωστρεφή αυτά κομμάτια.

* Τη Δευτέρα 30 Δεκεμβρίου η κρατική ορχήστρα επανέκαμψε με κοσμικό εορταστικό πρόγραμμα για τη βραδιά οπερέτας «Φίλα με!» με ορχηστρικά και τραγουδιστικά αποσπάσματα από οπερέτες των Γιόχαν Στράους υιού, Φραντς Λέχαρ, Ζακ Οφενμπαχ και Θεόφραστου Σακελλαρίδη. Στο πόδιο αυτή τη φορά ανέβηκε ο Γιώργος Πέτρου ο οποίος εκμαίευσε έναν πραγματικά βελούδινο ήχο και έπλασε τις ωραίες μαλακές φράσεις που απαιτεί το ρομαντικό ρεπερτόριο.

Τραγούδησαν οι υψίφωνοι Χριστίνα Πουλίτση και Μίνα Πολυχρόνου, η μεσόφωνος Ειρήνη Καράγιαννη και οι τενόροι Αντώνης Κορωναίος και Γιάννης Χριστόπουλος, όλοι τους με γιορτινή διάθεση και συγκινητικό πνεύμα συναδελφικότητας και όλοι δίνοντας τον καλύτερό τους εαυτό. Η βραδιά έκλεισε με επαναλήψεις από τον Βαφτιστικό του Σακελλαρίδη και φυσικά με τα κάλαντα της Πρωτοχρονιάς. Και του χρόνου.

INFO: Η φωτογραφία είναι του Χάρη Ακριβιάδη.

Τα σχόλια έχουν κλείσει για αυτό το άρθρο

Κανένα σχόλιο

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας 0

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Τέχνες & Πολιτισμός
Με λέξεις-κλειδιά
Κρατική Ορχήστρα Αθηνών (ΚΟΑ)
Παραστάσεις
Οπερα
Μέγαρο Μουσικής
Άλλα θέματα στην κατηγορία Τέχνες & Πολιτισμός της έντυπης έκδοσης
Hollywood
Hollywood
Οπερα
Ενας ιππότης στη Ν. Υόρκη
ΚΟΑ
«Φίλα με» Γιόχαν
Αρχαιολογία
Περιπατώντας σε νεκροταφείο
Μουσική
Μουσική
Σινεμά
Σινεμά
ΑΛΕΞΗΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣ συγγραφέας
Θέατρο
θέατρο
Εικαστικά
Εικαστικά
Σχολές
«Η επαναλειτουργία της Χάλκης είναι θέμα δικαιοσύνης»