Έντυπη Έκδοση

Hollywood

ΟΣΚΑΡΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Οι Pussy Riot Οι Pussy Riot Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ φαίνεται να επηρεάζει ορισμένες φορές και τις επιλογές των Οσκαρ, ιδιαίτερα σ' ό,τι αφορά το ντοκιμαντέρ, όπως δείχνει το short list των 15 ντοκιμαντέρ που προτείνει φέτος η Αμερικανική Ακαδημία Κινηματογράφου.

Πρώτο στη λίστα, το ρώσικο ντοκιμαντέρ που προκάλεσε τόσα προβλήματα στο Κρεμλίνο, «Pussy Riot: a punk prayer» των Μάξιμ Ποζντορόβσκι και Μάικ Λέρνερ. Ενα επίμαχο φιλμ που αναφέρεται στη δράση της φεμινιστικής ομάδας πανκ ροκ γυναικών, που γυμνές διοργάνωσαν παραστάσεις ενάντια στην πολιτική του Πούτιν (μία απ' αυτές σε ορθόδοξη εκκλησία), με αποτέλεσμα να συλληφθούν και να καταδικαστούν ως «χούλιγκαν».

Λίγο πριν από τα Χριστούγεννα, οι Ρώσοι έδωσαν αμνηστία στη Ναντέζντα Τολοκονίκοβα και τη Μαρία Αλιοκίνα, τις δύο γυναίκες του κινήματος, οι οποίες, ύστερα από φυλάκιση 21 μηνών, αφέθηκαν ελεύθερες, χάρη βασικά στις παρεμβάσεις της Διεθνούς Αμνηστίας και άλλων δυτικών οργανώσεων για τα πολιτικά δικαιώματα. Παρά την αποφυλάκιση των δύο γυναικών, η προβολή της ταινίας, που είχε διοργανωθεί στο Κέντρο Γκόγκολ, απαγορεύτηκε από τις Αρχές με το δικαιολογητικό ότι η ταινία δεν είχε καμιά καλλιτεχνική αξία!

Ενα άλλο πολιτικό ντοκιμαντέρ της λίστας είναι «Η πλατεία» της Αιγυπτίας Τζεχάν Νουτζάιμ, που αναφέρεται στις διαδηλώσεις στην πλατεία Ταχρίρ του Καΐρου, ντοκιμαντέρ που άρχισε να γυρίζεται το 2011 και στο οποίο η σκηνοθέτρια δεν έπαψε από τότε να προσθέτει και άλλα γεγονότα που καλύπτουν κατοπινές διαδηλώσεις μέχρι και το 2013. Η ταινία κέρδισε ήδη βραβεία σε διάφορα φεστιβάλ, ανάμεσά τους και στο πρόσφατο φεστιβάλ του Ντουμπάι, παρά τα προβλήματα που αντιμετώπισε κι εξακολουθεί να αντιμετωπίζει σε διάφορες χώρες της Μέσης Ανατολής, μαζί και την Αίγυπτο, όπου η λογοκρισία απαγόρευσε την προβολή της - από το φεστιβάλ του Καΐρου, όπου επρόκειτο να προβληθεί, η ταινία αποσύρθηκε την τελευταία στιγμή.

Ενα μάλιστα από τα πρόσωπα που εμφανίζονται στην ταινία της Νουτζάιμ, μαθαίνοντας πως η ταινία συμμετέχει στο short list των Οσκαρ, ενθουσιάστηκε τόσο που άρχισε να φωνάζει: «Θέλω να βγω στο δρόμο και ν' αρχίσω να φωνάζω. Δεν ξέρω τι να κάνω, αλλά η απόφαση αυτή σημαίνει πως την ιστορία μας, αυτά για τα οποία αγωνιζόμαστε, δεν θα μπορέσουν να τα καταστείλουν ή να τα εξαφανίσουν».

Απαγορευμένο στη χώρα του είναι το επίσης πολυβραβευμένο ντοκιμαντέρ «The act of killing», του Ινδονήσιου σκηνοθέτη Τζόζουα Οπενχάιμερ, ακόμη μία ταινία της οσκαρικής λίστας, που πρωτοείδαμε στο φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Η ταινία παρουσιάζει πρώην μέλη των ομάδων θανάτου, υπεύθυνων για μαζικές δολοφονίες, να αναπαριστούν ικανοποιημένοι (!) τα απεχθή τους εγκλήματα. Η ταινία γυρίστηκε με τη συνεργασία περισσότερων από 60 ανώνυμων Ινδονησίων, όπως ανέφερε ο ίδιος ο σκηνοθέτης, οι οποίοι «ήθελαν να μάθουν την αληθινή ιστορία της Ινδονησίας και να καταλάβουν πώς η ατιμωρησία για τις θηριωδίες του παρελθόντος υποστηρίζεται από το σημερινό καθεστώς της διαφθοράς, του εκφοβισμού και της τρομοκρατίας».

Στη λίστα περιλαμβάνονται και επίμαχα ντοκιμαντέρ από την ίδια την Αμερική, όπως το «Blackfish», της Γκαμπριέλα Κάιπερθγουεϊτ, γύρω από τους κινδύνους της αιχμαλωσίας και χρήσης δολοφόνων φαλαινών σε πάρκα διασκέδασης, γεγονός που προκάλεσε τις αντιδράσεις της εταιρείας Sea World, ιδιοκτήτριας ενός τέτοιου πάρκου, όπου το 2010 η περιβόητη δολοφόνος φάλαινα Τίλικουμ σκότωσε τρία άτομα, ανάμεσά τους και τον εκπαιδευτή του πάρκου.

Αξίζει να αναφέρω πως πέρσι το Οσκαρ καλύτερου ντοκιμαντέρ κέρδισε η ταινία «The cove» («Ο όρμος»), γύρω από το παράνομο κυνήγι δελφινιών στην Ιαπωνία. Τώρα θα περιμένουμε ώς τις 16 του Γενάρη, όταν, μαζί με τις υπόλοιπες υποψηφιότητες, θα αναγγελθούν τα 5 υποψήφια ντοκιμαντέρ που θα διαγωνιστούν για το Οσκαρ καλύτερου ντοκιμαντέρ.

ΜΙΟΥΖΙΚΑΛ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΛΙΝΤ ΙΣΤΓΟΥΝΤ

ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ έρχεται και πάλι στον κινηματογράφο. Τη φορά αυτή με το γνωστό μιούζικαλ του Μπρόντγουεϊ «Jersey boys», που αποφάσισε να μεταφέρει στη μεγάλη οθόνη ο διάσημος σκηνοθέτης/ηθοποιός Κλιντ Ιστγουντ. Η ταινία αφηγείται την ιστορία του τραγουδιστή Φράνκι Βάλι και της ομάδας του, τους Four Seasons, με επίκεντρο τον ίδιο τον Βάλι και τη σχέση του με την αποξενωμένη κόρη του, Φρανσίν. Για το ρόλο του Βάλι ο Ιστγουντ επέλεξε έναν ηθοποιό του θεάτρου, τον βραβευμένο με το «Τόνι» του 2006, Τζον Λόιντ Γιανγκ, ο οποίος είχε ερμηνεύσει τον Βάλι στη σκηνή σε 1.300 παραστάσεις!

ΤΑ ΜΠΛΟΚΜΠΑΣΤΕΡ ΓΕΜΙΖΟΥΝ ΤΑ ΤΑΜΕΙΑ

ΤΑ ΣΙΚΟΥΕΛ των μπλοκμπάστερ αποδείχτηκαν ιδιαίτερα προσοδοφόρα για το Χόλιγουντ, όπως δείχνει το μποξ όφις του 2013, που φέτος ξεπέρασε εκείνο του 2012. Ανάμεσα στις πιο εμπορικές ταινίες το «The hunger game: catching fire» και το «Iron man 3». Αποτέλεσμα: το 2014 να προμηνύει μια σειρά από σίκουελ, πολλά από αυτά φαντασίας ή επιστημονικής φαντασίας. Από τα πιο αναμενόμενα: «Star wars: Episode VII», «The avengers: Age of Ultron», «The hunger games», «Mockingjay», «The Hobbit: There and back again», «Jurassic world», «Batman vs Superman», «Captain America: The winter soldier», «The amazing Spider Man 2», «Χ-Men: Days of future past», «How to train your dragon 2», «Transformers: Age of Extinction». Στις ταινίες και το σίκουελ στους «300 του Λεωνίδα», με τον τίτλο, «300: Rise of an Empire» («300: η άνοδος της αυτοκρατορίας»), με σκηνοθέτη τον Νόαμ Μούνρο και σεναριογράφο (και συμπαραγωγό) τον Ζακ Σνάιντερ (που είχε σκηνοθετήσει τους «300»). Πρόκειται για την ιστορία του Θεμιστοκλή και της μάχης της Σαλαμίνας, όπως βέβαια τη φαντάστηκαν οι σεναριογράφοι της, μαζί και ο γνωστός κομίστας Φρανκ Μίλερ, που σημαίνει πως θα δούμε ακόμη μία βερσιόν των «300».

Τα σχόλια έχουν κλείσει για αυτό το άρθρο

Κανένα σχόλιο

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας 0

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Τέχνες & Πολιτισμός
Με λέξεις-κλειδιά
Hollywood
Ταινίες/Σήριαλ/Παραγωγές
Κινηματογράφος
Σινεμά
Βραβεία/Απονομές
Άλλα θέματα στην κατηγορία Τέχνες & Πολιτισμός της έντυπης έκδοσης
Hollywood
Hollywood
Οπερα
Ενας ιππότης στη Ν. Υόρκη
ΚΟΑ
«Φίλα με» Γιόχαν
Αρχαιολογία
Περιπατώντας σε νεκροταφείο
Μουσική
Μουσική
Σινεμά
Σινεμά
ΑΛΕΞΗΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣ συγγραφέας
Θέατρο
θέατρο
Εικαστικά
Εικαστικά
Σχολές
«Η επαναλειτουργία της Χάλκης είναι θέμα δικαιοσύνης»