Έντυπη Έκδοση

Αμερικανική σανίδα σωτηρίας για τη Fiat

Η αλλαγή του χρόνου έφερε τη Fiat στη θέση του απόλυτου αφεντικού της Chrysler, καθώς η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία, με μια κίνηση που θεωρήθηκε ως προσωπική νίκη του διευθύνοντος συμβούλου της Σέρτζιο Μαρκιόνε, απέκτησε έναντι 4,35 δισ. δολαρίων και το υπόλοιπο 41,5% που κατείχε το Αμερικανικό Συνδικάτο Εργαζομένων στον κλάδο του αυτοκινήτου.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Fiat Σέρτζιο Μαρκιόνε Ο διευθύνων σύμβουλος της Fiat Σέρτζιο Μαρκιόνε Σε άλλες εποχές, μια τέτοια κίνηση θα μεταφραζόταν ως ένδειξη ισχύος και πιθανότατα θα άλλαζε τις ισορροπίες στο χάρτη της παγκόσμιας αγοράς αυτοκινήτου. Στη σημερινή συγκυρία, όμως, η κίνηση της Fiat φαντάζει περισσότερο ως το τελευταίο χαρτί στην προσπάθεια για ανάκαμψη.

Και μπορεί ο Σέρτζιο Μαρκιόνε να έφτασε στην υλοποίηση ενός στόχου, κάνοντας λόγο για μια εξέλιξη «που θα μείνει στην ιστορία», όμως έμπειροι αναλυτές της αγοράς επιλέγουν να κρατήσουν χαμηλούς τόνους. Οπως για παράδειγμα ο Φέρντιναντ Ντούντενχεφερ, οικονομολόγος εξειδικευμένος σε θέματα αυτοκινήτου, που σπεύδει να θυμίσει την περίπτωση της Daimler, η οποία το 1998 αγόρασε την Chrysler με στόχο την επέκταση και την απόκτηση συγκριτικού πλεονεκτήματος έναντι του ανταγωνισμού.

Το αποτέλεσμα ήταν μέσα σε λιγότερο από μία δεκαετία η Daimler να προσπαθεί να διώξει από πάνω της ένα βαρίδι που της στοίχισε δισεκατομμύρια δολάρια. Το κατάφερε το 2007, όταν η Cerberus, μια επενδυτική εταιρεία, αγόρασε την Chrysler, για να ακολουθήσει η χρεοκοπία μόλις δύο χρόνια αργότερα, το 2009. Τα υπόλοιπα είναι ήδη ιστορία, ως μέρος του έργου της οικονομικής κρίσης που ξεκίνησε στις ΗΠΑ και εξαπλώθηκε σε ολόκληρη την υφήλιο, περιλαμβάνοντας ενδιάμεσα και ένα πακέτο διάσωσης των τριών του Ντιτρόιτ (GM, Chrysler, Ford) από την αμερικανική κυβέρνηση. Αντίστοιχα επιφυλακτικός εμφανίζεται και ο Σεζάρ Πότσι, καθηγητής Οικονομικών στο Πανεπιστήμιο της Ρώμης. Αν και εκφράζει την άποψη πως μια τέτοια συμφωνία θα μπορούσε να αλλάξει τα δεδομένα, στέκεται περισσότερο στο γεγονός ότι τόσο η Fiat όσο και η Chrysler χρειάζονται επειγόντως αλλαγές αν θέλουν να επιβιώσουν. Ο Ολιβερ Ροθ, υπεύθυνος πωλήσεων της Close Brothers Seydler Bank AG, είναι ακόμη πιο δηκτικός, καθώς, όπως αναφέρει, «όταν το τίποτα προστίθεται στο τίποτα, δε νομίζω πως υπάρχει κέρδος για κανέναν». Παράλληλα, επισημαίνει την ανάγκη δημιουργίας νέων προϊόντων από τις δύο εταιρείες.

Εκεί ακριβώς εντοπίζεται το πρόβλημα, καθώς η ευρωπαϊκή αγορά, όπου κυρίως απευθύνεται η Fiat, δεν περνάει και τις καλύτερες μέρες της, ενώ και στην αγορά της Λατινικής Αμερικής, που είναι εξίσου σημαντική για την ιταλική εταιρεία, οι πωλήσεις δεν είναι ικανοποιητικές. Στον αντίποδα η Chrysler τα καταφέρνει αρκετά καλά, έχοντας καταγράψει σημαντική άνοδο των πωλήσεων το 2013, αλλά μόνο στην αγορά των ΗΠΑ. Εκτός αυτής, η Chrysler παραμένει στην αφάνεια.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα και για τις δύο φαίνεται πως είναι η ανυπαρξία τους στην κινεζική αγορά, η οποία τα τελευταία χρόνια έχει εξελιχθεί σε ζωτικής σημασίας για τη βιωσιμότητα αρκετών εταιρειών. Εκεί βρίσκεται το μέλλον όσον αφορά στις πωλήσεις, όμως η Fiat αυτή τη χρονική στιγμή διαθέτει ξεπερασμένα προϊόντα. Αυτό είναι κατά τους αναλυτές το επόμενο μεγάλο στοίχημα για τον Μαρκιόνε. Η δημιουργία ενός σύγχρονου και ανταγωνιστικού portfolio, ώστε να διεκδικήσει με αξιώσεις μέρος από την πίτα των πωλήσεων. Το βέβαιο, όμως, είναι πως ο δρόμος για την κατάκτηση της χώρας του μεταξιού δεν είναι σπαρμένος με ροδοπέταλα.

Τα σχόλια έχουν κλείσει για αυτό το άρθρο

Κανένα σχόλιο

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας 0

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Ελλάδα
Με λέξεις-κλειδιά
Αυτοκινητοβιομηχανία και εμπόριο αυτοκινήτων
Κ.Ε. Plus
Σχετικά θέματα: Αυτοκινητοβιομηχανία
Γαλλική φινέτσα
Περί αυτοκινήτου
Άλλα θέματα στην κατηγορία Ελλάδα της έντυπης έκδοσης
ΕΣΔΥ
Το 40% των Ελλήνων τρώνε λιγότερο, για να αγοράσουν φάρμακα
ΕΣΥ
Η Υγεία στο απόσπασμα
Γιατροί του κόσμου
Οι Γιατροί του Κόσμου
ΣΔΟΕ
Στα αζήτητα 12 εκατ. ευρώ του Δημοσίου
Σωφρονιστικό σύστημα
Η τρομοϋστερία ως πρόσχημα
«Οχι επιστροφή στα μπουντρούμια του Μεσαίωνα»
«Απαράδεκτη η απόπειρα εκφοβισμού των δικαστών»
«Ο Σάββας είναι σχεδόν τυφλός. Τι φοβούνται; Οτι θα φύγει;»
Μέσα & Media
«Τα λέμε, Μπερλινγκουέρ»
3 ερωρήσεις
Μέσα και παραμέσα
Σχεδιάστρια
Το κορίτσι της βιτρίνας του Calvin Klein
Υγεία
Οι «ανόητες αγάπες» ως άλλοθι
Ο μηχανισμός του στρες στη σύγχρονη κοινωνία
Αυτοκινητοβιομηχανία
Αμερικανική σανίδα σωτηρίας για τη Fiat
Γαλλική φινέτσα
Περί αυτοκινήτου