Έντυπη Έκδοση

Αλλαγές στον ΚΟΚ με τσουχτερά πρόστιμα

Αυξημένα πρόστιμα, αλλά και ποινή φυλάκισης από έναν έως δώδεκα μήνες προβλέπει ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας που κατατέθηκε στη Βουλή.

Και ποινή φυλάκισης προβλέπει ο νέος ΚΟΚ Και ποινή φυλάκισης προβλέπει ο νέος ΚΟΚ Συγκεκριμένα επανέρχεται παλαιά διάταξη του ΚΟΚ, σύμφωνα με την οποία προβλέπεται ότι αυτός που οδηγεί χωρίς δίπλωμα τιμωρείται με ποινή φυλάκισης από έναν έως δώδεκα μήνες και με διοικητικό πρόστιμο 200 ευρώ, λόγω της σοβαρότητας της παράβασης.

Επίσης, σε όλες τις παραπάνω περιπτώσεις προβλέπεται και αφαίρεση, για 30 ημέρες, της κατεχόμενης άδειας οδήγησης.

Επίσης, διπλασιάζεται, από 200 ευρώ σε 400 ευρώ, το διοικητικό πρόστιμο που επιβάλλεται σε επαγγελματία οδηγό, όταν οδηγεί αυτοκίνητο φορτηγό ή λεωφορείο χωρίς να κατέχει το κατάλληλο «πιστοποιητικό επαγγελματικής ικανότητας» και αφαιρείται η άδεια οδήγησής του, εφ' όσον υπάρχει, για 30 ημέρες.

Ακόμα, ορίζεται ότι το κόστος, μόνο για την εξέταση του υποψηφίου οδηγού, θα ανέρχεται στα 90 ευρώ, αν και το συνολικό κόστος είναι πιο αυξημένο, λόγω της υποχρέωσης παρακολούθησης περισσότερων ωρών μαθημάτων. Επιπλέον, προβλέπεται χρέωση 30 ευρώ για την εκτύπωση οποιασδήποτε κατηγορίας άδειας οδήγησης.

Ωστόσο, υπάρχουν και καλά νέα, αφού μειώνονται τα χρηματικά ποσά για την αρχική χορήγηση (από 110 ευρώ σε 90 ευρώ), ανανέωση (από 90 ευρώ σε 70 ευρώ) και έκδοση αντιγράφου άδειας οδήγησης, καθώς και για τη χορήγηση «πιστοποιητικού επαγγελματικής ικανότητας» (από 70 ευρώ σε 40 ευρώ).

Επίσης, με σκοπό τη μείωση γραφειοκρατικών διαδικασιών, ορίζεται ότι η αμοιβή για την πρωτοβάθμια ιατρική εξέταση καταβάλλεται από τους πολίτες απ' ευθείας στους γιατρούς και όχι μέσω των υπηρεσιών «μεταφορών και επικοινωνιών» των περιφερειών, όπως ισχύει σήμερα.

Συνοπτικά, τα νέα διπλώματα θα ανανεώνονται πλέον κάθε 15 χρόνια έως την ηλικία των 65 χρόνων και μετά τα 65 κάθε τρία χρόνια. Οι κάτοχοί τους πρέπει να υποβάλλονται εκ νέου σε ιατρικές εξετάσεις.

Εάν εντοπίζεται πρόβλημα, θα παραπέμπονται σε δευτεροβάθμιες επιτροπές. Ωστόσο, δεν θα υποβάλλονται ξανά σε θεωρητικές ή πρακτικές εξετάσεις.

Τέλος, δημιουργούνται νέες κατηγορίες αδειών οδήγησης, οι οποίες δεν υπήρχαν, προσαρμόζοντας τις άδειες στην τεχνολογία και τις προδιαγραφές των οχημάτων που κυκλοφορούν.

Συγκεκριμένα, θεσμοθετούνται οι κατηγορίες ΑΜ για τα μοτοποδήλατα, Γ1 (C1) για τα φορτηγά έως 7,5 τόνους και Δ1 (D1) για τα λεωφορεία έως 16 θέσεις. Το νέο δίπλωμα για τα μοτοποδήλατα ονομάζεται «ΑΜ» και θα χορηγείται από τις υπηρεσίες μεταφορών σε υποψηφίους άνω των 16 ετών.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Ελλάδα
Με λέξεις-κλειδιά
Οδικό δίκτυο και ασφάλεια
Βουλή
Σχετικά θέματα: Οδική κυκλοφορία και ασφάλεια
Τα παράλογα της Αττικής Οδού
Για το ίδιο θέμα
Ανανέωση του διπλώματος οδήγησης κάθε 15 χρόνια
Άλλα θέματα στην κατηγορία Ελλάδα της έντυπης έκδοσης
Σκουριές
Ο αυτοαποκλεισμός της Ιερισσού
Οδική κυκλοφορία και ασφάλεια
Τα παράλογα της Αττικής Οδού
Αλλαγές στον ΚΟΚ με τσουχτερά πρόστιμα
Ρατσισμός
Πέταξε από λεωφορείο Αφρικανούς
Τοπική Αυτοδιοίκηση
Πράσινο φως από το ΣτΕ για το γήπεδο των «πρασίνων»
Το ιστορικό
Ερωτήματα με «βωβές» απαντήσεις
Φάρμακα
Στύση σε βαθμό... κακουργήματος!
Δωρεάν τα ακριβά φάρμακα
Σωφρονιστικό σύστημα
Φρακάρουν κρατητήρια, κέντρα και φυλακές
Τεχνολογία και Καινοτομία
Ρομπότ βυθού, αυτοκίνητο υδρογόνου, ρεύμα από κλιματιστικά!
Διαδίκτυο
Εκοψαν το δίκτυο στο Indymedia
Υπεξαίρεση
Τρύπα 1,3 εκατ. σε λογαριασμό δικηγόρων
Ακίνητα
Γερμανοί «θηρευτές» ακινήτων τρώνε πόρτα από Κρητικούς ιδιοκτήτες
Υπουργείο Περιβάλλοντος
Μετά το πρόστιμο μπήκε το νερό στο αυλάκι
Αστυνομικό ρεπορτάζ
Πάνω από δύο οι δραπέτες των Τρικάλων στο βαν
Φοιτητικές εκλογές
Κλίμα πόλωσης από την αφίσα-σύμβολο