Έντυπη Έκδοση

Τη γλώσσα τους έδωσαν ελληνική

Μια σειρά από καταξιωμένους ή ανερχόμενους έλληνες συγγραφείς στήνει γέφυρες με το παρελθόν ή ανιχνεύει την τόσο ρευστή και μεταβατική εποχή μας

*Θανάσης Βαλτινός

«Ο τελευταίος Βαρλάμης» (Εκδόσεις Εστία)

Η ιστορία της οικογένειας του πολέμαρχου Βαρλάμη, από την Επανάσταση του '21 ώς τα πρώτα μετεμφυλιακά χρόνια, σ' ένα αφήγημα που πατά στη δημοτική παράδοση, διατρέχει τις περιπέτειες της νεοελληνικής συνείδησης και μεταδίδει ακέραιο το ρίγος της Ιστορίας.

*Θόδωρος Γρηγοριάδης

«Ο παλαιστής και ο δερβίσης», (Εκδόσεις Πατάκης)

Μια ταξιδιωτική φωτογράφος, ένας τούρκος παλαιστής, ένας καθηγητής της Βαλκανικής Ιστορίας κι ένας επίδοξος συγγραφέας δένονται σ' ένα ερωτικό γαϊτανάκι που ξετυλίγεται μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας, ορθολογισμού και μυστικισμού, λαγνείας και τρυφερότητας.

*Μάρω Δούκα

«Το δίκιο είναι ζόρικο πολύ» (Εκδόσεις Πατάκης)

Μιά φοιτήτρια στο προσκεφάλι του ετοιμοθάνατου παππού της, βάζει σε τάξη ιστορικά ντοκουμέντα γύρω από την αγγλογερμανική κατοχή του '45 στα Χανιά. Ο διχαστικός ρόλος της Βρετανίας στα εσωτερικά μας και ο πατριωτικός δωσιλογισμός κάποιων δικών μας πολιτικών, σ' ένα μυθιστόρημα που φωτίζει τη μοίρα του ανθρώπου σε συνθήκες πολέμου, τότε που τα όρια ανάμεσα στο καλό και το κακό συγχέονται διαρκώς.

*Νίκος Θέμελης

«Η συμφωνία των ονείρων» (Εκδόσεις Μεταίχμιο)

Τέσσερα κεφάλαια από τη διαδρομή μιας γιαννιώτικης οικογένειας μεταξύ 1947-1990, όπου συμπυκνώνονται οι κακοδαιμονίες της μεταπολεμικής μας κοινωνίας. Και ταυτόχρονα, μια πινακοθήκη αρνητικών ηρώων, σε αντιδιαστολή μ' εκείνους που ονειρεύονται έναν δικαιότερο κόσμο, μόρφωση και προκοπή.

*Ιωάννα Καρυστιάνη

«Τα σακιά» (Εκδόσεις Καστανιώτης)

Μια φορτωμένη μ' ενοχές γυναίκα προσπαθεί να στήσει γέφυρες επικοινωνίας με τον ισοβίτη γιο της. Ποια συσσωρευμένη οργή μετέτρεψε έναν έφηβο σ' εγκληματία; Η Καρυστιάνη κλείνει σ' ένα μικροαστικό διαμέρισμα τις σκιές της μεταπολιτευτικής μας ευφορίας και, ρίχνοντας στην πυρά την τσιγκουνιά των αισθημάτων, μας καλεί να συμμεριστούμε τη συντριβή ηρώων μη υποδειγματικών.

*Βαγγέλης Κούτας

«Μια χαραμάδα φως»(Εκδόσεις Ψυχογιός)

Η ιστορία ενός νόθου παιδιού, ανεπιθύμητου απ' τη μάνα του και μεγαλωμένου σε ίδρυμα, που πέφτει θύμα βιασμού, μ' ό,τι συνέπειες έχει αυτό στην ψυχοσύνθεσή του. Μυθιστόρημα που δείχνει πώς γεννιέται ένας «δράκος», αξιοποιώντας και σχετικές έρευνες ειδικών.

*Λένα Κιτσοπούλου

«Μεγάλοι δρόμοι» (Εκδόσεις Μεταίχμιο)

Δέκα νέες ιστορίες από τη συγγραφέα των βραβευμένων «Νυχτερίδων», οι μισές απ' τις οποίες εκτυλλίσσονται σε επαρχιακό σκηνικό. Αναπάντεχες καταστάσεις, αποενοχοποιημένη σεξουαλικότητα, ρεαλιστική γλώσσα κι ανάσες χιούμορ εν μέσω ματαιώσεων και κυνισμού.

*Πέτρος Μάρκαρης

«Ληξιπρόθεσμα δάνεια» (Εκδόσεις Γαβριηλίδης)

Ο αστυνόμος Χαρίτος αναλαμβάνει να εξιχνιάσει μια σειρά από δολοφονίες τραπεζιτών και χρηματιστών. Και η Ελλάδα του μνημονίου, των συλλαλητηρίων, των κομμένων επιδομάτων, των ενόχων, των συνενόχων και των ηθικών αυτουργών σ' αυτό το οικονομικό έγκλημα διαρκείας, παίρνει σάρκα και οστά.

*Γιάννης Μακριδάκης

«Λαγού μαλλί» (Εκδόσεις Εστία)

Στη νέα νουβέλα του ανερχόμενου χιώτη συγγραφέα, ο καπετάνιος ενός καϊκιού, λίγο πριν εγκαταλείψει τα εγκόσμια, καλείται να προσαρμοστεί στο καλούπι που θεσπίζει ο καπετάνιος της χώρας του σε συνεργασία με το ΔΝΤ. Κι οι σύντροφοί του, μάρτυρες του βίου και των λόγων του, τον συνοδεύουν στην τελευταία κατοικία του, εν μέσω κοινωνικών ταραχών.

*Νίκη Μαραγκού

«Γεζούλ» (Εκδόσεις Εστία)

Η μυθιστορηματική βιογραφία της Τερέζας Μακρή, της «κόρης των Αθηνών» που είχε ερωτευτεί ο λόρδος Μπάιρον, σε μια πολυπρόσωπη, συνειρμική αφήγηση όπου ιστορικές λεπτομέρειες από την εποχή της ίδρυσης του ελληνικού κράτους διασταυρώνονται με εικόνες του σήμερα.

* Ευάγγελος Μαυρουδής

«Ittihat ve Terakki- Ενωση και Πρόοδος» (Εκδόσεις Κέδρος)

Δεύτερος τόμος της τριλογίας «Επιστροφή στη Σμύρνη» με την υπογραφή ενός γιατρού μικρασιατικής καταγωγής. Το κίνημα των Νεότουρκων και η αρχή του τέλους της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, σ' ένα ταξίδι στο χρόνο με αληθινούς κι επινοημένους ήρωες, ερωτικές περιπέτειες, ίντριγκες κι επαναστάσεις που πνίγονται στο αίμα.

*Αμάντα Μιχαλοπούλου

«Πώς να κρυφτείς» (Εκδόσεις Καστανιώτης)

Τα υπαρξιακά σκαμπανεβάσματα ενός 35χρονου φιλολόγου -θύμα απαγωγής, στα παιδικά του χρόνια από ζεύγος γερμανών παραθεριστών εδώ- ο οποίος κινούμενος μεταξύ Αθήνας και Βερολίνου αναμετριέται με το αινιγματικό του παρελθόν και με τον πολιτισμικό του διχασμό.

*Χρήστος Οικονόμου

«Κάτι θα γίνει, θα δεις» (Εκδόσεις Πόλις)

Φέτες ζωής από τις φτωχογειτονιές του Πειραιά όπου τα «όνειρα λιώνουν σαν παγάκια», κι όπου η ανεργία ήταν πραγματικότητα πολύ πριν την άφιξη της τρόικας. Ιστορίες για ξεσπιτώματα, εργατικά ατυχήματα, απλήρωτα δάνεια και ανεκπλήρωτους πόθους, μ' έναν δυσεύρευτο στις μέρες μας ουμανισμό.

* Νίκος Παπανδρέου

«Ερωτας υπό αίρεση» (Εκδόσεις Καστανιώτης)

Διηγήματα γραμμένα την τελευταία δεκαετία, άλλα με αμερικανική σφραγίδα κι άλλα με ελληνική. Μοιρασμένος κι ο ίδιος ανάμεσα σε δυο ηπείρους, ο Παπανδρέου αντλεί από βιώματα της προσωπικής του διαδρομής, αναπαράγει γραφικές όψεις της ελληνικής επαρχίας και μιλάει για τον έρωτα σ' όλες του τις μορφές.

*Γιάννης Ξανθούλης

«Δεσποινίς Πελαγία» (Εκδόσεις Τόπος)

Πώς ξεφεύγει κανείς από τη μίζερη καθημερινότητά του; Επιθετικά, μοιάζει να λέει ο Ξανθούλης, μέσα από την ιστορία μιας αδικημένης από τη μοίρα μεγαλοκοπέλας από τον Κολωνό, την οποία προικίζει με τις απαιτούμενες αντοχές για να κυνηγήσει τα όνειρά της, έστω και με καθυστέρηση δεκαετιών.

*Μισέλ Φάις

«Πορφυρά γέλια», (Εκδόσεις Πατάκη)

Ενα θεατρικό μονόπρακτο και μια αλληλουχία μονολόγων, σε μια μεταμοντέρνα σύνθεση γύρω από την τραγωδία του εμφυλίου πολέμου, τα ταμπού της κομμουνιστικής αριστεράς και την κληρονομιά που έμελλε ν' αφήσουν στις επόμενες γενιές.

*Ευγενία Φακίνου

«Οδυσσέας και Μπλουζ», (Εκδόσεις Καστανιώτη)

Το συναπάντημα ενός ιδιόρρυθμου, ηλικιωμένου συγγραφέα και μιας νεαρής κινηματογραφίστριας σ' ένα παραδεισένιο φαινομενικά τοπίο, όπου οτιδήποτε διαφορετικό διώκεται. Μια ιστορία αγάπης, ενισχυμένη με ερωτήματα γύρω από την αγωνία της δημιουργίας, τον πειρασμό της αυτοχειρίας και την αξία της συντροφικότητας.

*Θανάσης Χειμωνάς

«Δεν την αγαπάω πια» (Εκδόσεις Πατάκη)

Μια νεαρή Γαλλίδα καταφθάνει αναπάντεχα στην Αθήνα, αναζωπυρώνοντας τον έρωτα που έτρεφε για εκείνη ένας παλιός της συμφοιτητής. Κι ο τελευταίος, αντίζηλος τώρα του καλύτερού του φίλου, θα φτάσει διεκδικώντας την ώς το έγκλημα. Μια νουβέλα για το καταθλιπτικό, αυτιστικό σύμπαν μιας μερίδας της σημερινής νεολαίας και για τα μπουκωμένα αισθήματα που οδηγούν στην αυτοκαταστροφή.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Τέχνες & Πολιτισμός
Με λέξεις-κλειδιά
Κριτική βιβλίου
Σχετικά θέματα: Αφιέρωμα
Ημουν κι εγώ εκεί
Τροφή για τη συνείδηση
Κατανοώντας την ύφεση
Η σαγήνη του νουάρ
Οι ξένες δυνάμεις
Ο λόγος της εικόνας
Άλλα θέματα στην κατηγορία Τέχνες & Πολιτισμός της έντυπης έκδοσης
Θέατρο Μπολσόι
Επιμένουν κλασικά
Συνέντευξη: Τσάρλι Χέιντεν
Τζαζ του έρωτα και της διαμαρτυρίας
Θέατρο
Η σιωπή που μιλάει
Στη φυλακή του φύλου
Συνέντευξη: Τζορτζ Ρομέρο
«Ζόμπι είναι τα ανθρώπινα λάθη»
Αφιέρωμα
Ημουν κι εγώ εκεί
Τροφή για τη συνείδηση
Κατανοώντας την ύφεση
Η σαγήνη του νουάρ
Τη γλώσσα τους έδωσαν ελληνική
Οι ξένες δυνάμεις
Ο λόγος της εικόνας
Προδημοσίευση
Καπνίζοντας στη Νέα Υόρκη