Έντυπη Έκδοση

«Τσούλησε» η μείωση του τέλους ταξινόμησης

Σημαντικά είναι τα οφέλη των καταναλωτών και των εισαγωγέων αυτοκινήτων από την ευνοϊκή ρύθμιση στη φορολογία των καινούργιων αυτοκινήτων.

Η μείωση του ειδικού τέλους ταξινόμησης κατά 50% σε όλα τα αυτοκίνητα ανεξαρτήτως κυβισμού έχει επιφέρει αύξηση των πωλήσεων και ανάλογη θετική επίδραση στα κέρδη των εισαγωγικών εταιρειών που δραστηριοποιούνται στον κλάδο του αυτοκινήτου.

«Είμαστε ευχαριστημένοι από την πορεία της αγοράς και ευελπιστούμε ότι θα επεκταθεί η ισχύς του ευνοϊκού μέτρου», μας είπε ο Χρήστος Βόντας, διευθυντής πωλήσεων της Τογιότα Ελλάς. «Η εταιρεία μας βρίσκεται σταθερά στην πρώτη θέση στον πίνακα των πωλήσεων και έχουμε πετύχει τους περισσότερους στόχους μας».

Ικανοποιημένος είναι και ο Διονύσης Μπατιστάτος, διευθυντής πωλήσεων και μάρκετινγκ της Κοσμοκάρ, εισαγωγική εταιρεία της VW. «Οι καταναλωτές έσπευσαν να επωφεληθούν από τις μειώσεις στη φορολογία και προτίμησαν μοντέλα με πλουσιότερο εξοπλισμό, μας είπε ο κ. Μπατιστάτος. Η VW καταγράφει ανοδικές τάσεις στις περισσότερες κατηγορίες αυτοκινήτων και κατέχει τη δεύτερη θέση. Αν το μέτρο συνεχιστεί έως το τέλος της χρονιάς, θα δοθεί η ευκαιρία σε μεγαλύτερο αριθμό αγοραστών να αποκτήσουν το αυτοκίνητο που τους ικανοποιεί».

Σχετικά με την κίνηση στην αγορά των αυτοκινήτων μετά την ψυχρολουσία του Απριλίου, που οι πωλήσεις έπεσαν κατά 48,7% σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα, την άνοιξη έφερε ο Μάιος. Για τον πέμπτο μήνα της χρονιάς τα επίσημα στοιχεία δείχνουν αύξηση κατά 5,1%. Είναι ο πρώτος μήνας ύστερα από μεγάλο χρονικό διάστημα με θετικό πρόσημο.

Ωστόσο, τις δύο πρώτες εβδομάδες του Ιουνίου, ο αριθμός των διελεύσεων από τις εκθέσεις παρουσιάζει σταδιακή πτώση. Αυτή την εξέλιξη τη θεωρούν φυσική τα στελέχη της αγοράς. «Είναι λογικό να ανακοπεί ο αρχικός ρυθμός», τόνισε ο κ. Βόντας. «Η οικονομική κρίση και η δυσκολία στη λήψη δανείων επηρεάζει και την αγορά των αυτοκινήτων».

Στέρεψε η δεξαμενή

Στέρεψε η δεξαμενή των αγοραστών; «Πιστεύουμε ότι οι κυριότερες αιτίες είναι η αυτοσυγκράτηση που δείχνουν οι καταναλωτές και η φημολογία για τα νέα φορολογικά μέτρα» ανέφερε ο κ. Μπατιστάτος. «Υπάρχουν όμως πολλές επιλογές και στην γκάμα της VW, οι οποίες διασφαλίζουν το χαμηλό κόστος χρήσης και δεν πέφτουν στην πιθανή παγίδα των τεκμηρίων».

Τα πρώτα στοιχεία δείχνουν ότι και τον Ιούνιο οι πωλήσεις θα σημειώσουν αύξηση, γιατί θα ταξινομηθούν τα αυτοκίνητα που πουλήθηκαν τον Απρίλιο και τον Μάιο.

Περισσότερο κερδισμένοι είναι οι εισαγωγείς των πολυτελών γερμανικών αυτοκινήτων. Η Μερσεντές υπερδιπλασίασε τις πωλήσεις της τον Μάιο (1.266 μονάδες) σε σχέση με τον Μάρτιο (588). Το ίδιο συνέβη και στην Αουντι. Οσον αφορά την BMW, είδε τις πωλήσεις της να εκτοξεύονται. Διέθεσε 1.057 μονάδες το Μάιο, ενώ τον Μάρτιο είχε ταξινομήσει μόλις 226 αυτοκίνητα. Ακόμη και οι πωλήσεις των πανάκριβων Φεράρι διπλασιάστηκαν.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Οικονομία
Με λέξεις-κλειδιά
Αυτοκινητοβιομηχανία και εμπόριο αυτοκινήτων
Άλλα θέματα στην κατηγορία Οικονομία της έντυπης έκδοσης
Πρώτο φορολογικό πακέτο
Ποιοι καλούνται να κλείσουν τις τρύπες του προϋπολογισμού
Και επί τεκμαρτών εισοδημάτων η έκτακτη εισφορά
Δημόσιο χρέος
Στο α' τρίμηνο το χρέος έπιασε την πρόβλεψη για το 2009
Τουρισμός
Τα μέτρα κάηκαν πριν ακόμη εφαρμοστούν
Δύσκολα αλλά όχι τραγικά για τον τουρισμό στη Β. Ελλάδα
Απελευθέρωση κλαδου υπηρεσιών
Φέρνουν στη Βουλή τον «Μπολκενστάιν» των υπηρεσιών
Αγορά ακινήτων
Τα στεγαστικά ζέσταναν προσωρινά την αγορά
Φορολογία ακινήτων
Περαιώνουν... ό,τι κινείται, χάριν εσόδων
Αυτοκίνητο
«Τσούλησε» η μείωση του τέλους ταξινόμησης
Γαλλία
Αρνητικός πληθωρισμός στη Γαλλία
Επανασχεδιασμός φορολογικού πακέτου
Σκόντο στους φόρους λόγω εκλογών
Άλλες ειδήσεις
Βιομηχανική κατακρήμνιση 21,6% στην ευρωζώνη
Τσεκούρωμα μισθών και συντάξεων στη Λετονία
Παραιτήσεις μελών του Δ.Σ. της ΔΕΗ, πριν τη μείωσή του
Ζητούν αντικειμενικά κριτήρια στις αποζημιώσεις