Έντυπη Έκδοση

4 μοντέλα έως 10.000 ευρώ

Οι αναπροσαρμογές του ΦΠΑ έχουν επηρεάσει και τη διαμόρφωση της τελικής τιμής των αυτοκινήτων. Η λίστα με τα φθηνότερα αυτοκίνητα της ελληνικής αγοράς μειώνεται συνεχώς.

Η οικονομική κρίση, οι υψηλές τιμές των καυσίμων και το δυσβάστακτο κόστος χρήσης, είναι οι σημαντικότεροι παράγοντες που αποτρέπουν τους υποψήφιους αγοραστές καινούργιων αυτοκινήτων. Η αγορά των αυτοκινήτων βρίσκεται σε ελεύθερη πτώση και οι έμποροι εξετάζουν όλα τα σενάρια. Τα επίσημα στοιχεία δείχνουν ότι τον Ιούλιο η πτώση των πωλήσεων ήταν 64,3%. Αν δεν παρθούν άμεσα μέτρα, το φθινόπωρο θα υπάρξουν ανακατατάξεις στην αγορά και αναμένεται να αυξηθεί ο αριθμός των εκθέσεων και κάθετων συγκροτημάτων, που θα αναστείλουν τη λειτουργία τους.

Τα πανάκριβα διαφημιστικά προγράμματα που εξαντλούνται στην προβολή των προσφορών στην τηλεόραση, πλέον δεν αποδίδουν.

Οι υποψήφιοι αγοραστές από εκεί που ήταν ανοιχτοχέρηδες, μετράνε και το ευρώ. Πηγαίνουν στις εκθέσεις ενημερωμένοι και αν δεν πάρουν την τιμή που θέλουν, αποχωρούν με ελαφρά πηδηματάκια. Ολο το παιχνίδι τώρα παίζεται στο ποσό της έκπτωσης και στα δώρα που θα πάρει ο αγοραστής. Μάλιστα, όσο ανεβαίνουν τα κυβικά εκατοστά του κινητήρα, τόσο αυξάνονται και οι απαιτήσεις των πελατών. Μερίδα αγοραστών κάνουν αντιπροτάσεις και πετυχαίνουν εκπτώσεις αρκετών χιλιάδων ευρώ.

Η στροφή των αγοραστών στα φθηνότερα αυτοκίνητα είναι μονόδρομος για τη μεγαλύτερη μερίδα των αγοραστών. Επιλέξαμε τέσσερα μοντέλα που κοστίζουν κάτω από 10.000 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του a/c.

HYUNDAI i10

(9.800 ευρώ)

Το μήκους 3.56 μ., κορεάτικο αυτοκίνητο με το μεγάλο μεταξόνιο 2.380 χιλ. φιλοξενεί τέσσερις ενήλικες και χωράει 252 λίτρα αποσκευές.

Στο τομέα των χώρων είναι από τα καλύτερα της κατηγορίας. Ενα ακόμη πλεονέκτημα, το μεγάλο άνοιγμα των θυρών, για ευκολότερη φόρτωση.

Η έκδοση με το μοτέρ 1.100 κ.εκ. 66 ίππων κινείται ικανοποιητικά στο αστικό περιβάλλον. Η μέση κατανάλωση είναι 5 λίτρα ανά 100 χλμ. Εκπομπές CO2 119 γραμ./χλμ. Η έκδοση 1.1 GL Α/Β μετά την έκπτωση κοστίζει 9.800 ευρώ.

FORD ΚΑ

(9.620 ευρώ)

Η δεύτερη γενιά του Ka είναι ένα ακόμη επιτυχημένο μοντέλο.

Οι σχεδιαστές τού έδωσαν μια σύγχρονη, μοντέρνα εμφάνιση και οι πρωτότυπες αναλογίες τού χαρίζουν ένα ξεχωριστό χαρακτήρα. Ευπρόσδεκτη η μελέτη για τον εσωτερικό χώρο. Υιοθετήθηκε μια κομψή, δυναμική αισθητική, που συνδυάζει τις έντονες αντιθέσεις με τα νέα χρώματα. Είναι ένα από τα λίγα μοντέλα της μάρκας με τόσο τολμηρή εσωτερική σχεδίαση.

Αποτελεί τμήμα της συνεργασίας των εταιρειών Fiat και Ford. Πρόκειται για ένα κοινό πρόγραμμα που έχει στόχο τη σχεδίαση, εξέλιξη και κατασκευή μικρών αυτοκινήτων. Ο πρώτος καρπός της ιταλογερμανικής συνεργασίας ήταν το επιτυχημένο Fiat 500 και το δεύτερο το Ford Ka. Τα δύο μικρά αυτοκίνητα κατασκευάζονται στο εργοστάσιο της Fiat στη Πολωνία. Η συγγένειά τους είναι στενή, γιατί χρησιμοποιούν κοινό πάτωμα και τα ίδια μηχανικά μέρη. Διαφορές δεν υπάρχουν ούτε στις διαστάσεις. Το μήκος κυμαίνεται γύρω στα 3,5 μ., πλάτος 1,6 μ. και ύψος 1,5 μ. Χρησιμοποιούνται οι ίδιες διατάξεις για τις αναρτήσεις και τα φρένα. Κινητήρας 1.250 κ.εκ. ισχύος 69 ίππων. Επιτάγχυνση 0-100 χλμ./ ώρα σε 13,1'',τελική ταχύτητα 159 χλμ./ ώρα. Μέση κατανάλωση 5,1 λίτρα/ 100 χλμ. Εκπομπές CO2 119 γραμ./ χλμ. Η έκδοση 1.25 Trend κοστίζει 9.620 ευρώ.

CHEVROLET SPARK

(9.750 ευρώ)

Είναι η μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία της εταιρείας που εξακολουθεί να έχει στενούς δεσμούς με τη Ν. Κορέα. Το Chevrolet Spark είναι το μοναδικό μοντέλο της μάρκας που κοιτάζει στα μάτια τις ανταγωνιστικές προτάσεις. Το σχήμα του παραπέμπει σε μικρό πολυμορφικό.

Τα ισχυρότερα σχεδιαστικά στοιχεία: η διαμόρφωση της κλίσης της οροφής, ο επιτυχημένος συνδυασμός ακμών και έντονων καμπυλών και οι επιτυχημένες αναλογίες των όγκων. Σημείο αναφοράς η διαμόρφωση του μπροστινού προβόλου.

Κατασκευάζεται στη Ν. Κορέα, σε μια εξελιγμένη μονάδα. Διαστάσεις μήκος 3,64 μ., πλάτος 1,59 μ. και ύψος 1,52 μ. Μεταξόνιο 2.375 χιλ.

Το σαλόνι είναι μοντέρνο. Ο πίνακας των οργάνων βρίσκεται στην κορυφή της κολόνας του τιμονιού. Το ταχύμετρο και το στροφόμετρο θυμίζουν σπορ μοτοσικλέτα. Τα πλαστικά είναι σκληρά. Τα καθίσματα προσφέρουν ικανοποιητική άνεση και πλευρική στήριξη. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι από τους μεγαλύτερους στην κατηγορία. Η χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ ανέρχεται στα 170 λίτρα, ικανοποιητική τιμή. Αυξάνεται έως 994 λίτρα, όταν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα.

Εφοδιάζεται με δύο βελτιωμένα μοτέρ 1.000 κ.εκ. και 1.200 κ.εκ. Το μικρότερο σύνολο αποδίδει 68 ίππους στις 6.400 σ.α.λ. Επιτάγχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 15,5'', τελική ταχύτητα 154 χλμ./ώρα. Μέση κατανάλωση 4,8 λίτρα/ 100 χλμ. Εκπομπές CO2 113 γραμ./χλμ.

Το μεγαλύτερο ισχύος 81 ίππων, επιτάχυνση 0-100 χλμ./ ώρα σε 12,1'', τελική 164 χλμ./ ώρα. Κατανάλωση 5,1 λίτρα και εκπομπές 119 γραμ./ χλμ. Συνδυάζονται με μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων. Η έκδοση 1.0 L με a/c κοστίζει 9.750 ευρώ.

NISSAN ΡΙΧΟ

(9.590 ευρώ)

Από τα νεότερα μέλη της οικογένειας των φθηνότερων αυτοκινήτων.

Είναι το πρώτο ευρωπαϊκό μίνι της ιαπωνικής μάρκας. Εχει μήκος 3,56 μ. και αποτελεί τμήμα του κοινού προγράμματος παραγωγής μικρών αυτοκινήτων, που υλοποιείται σε συνεργασία με τη Suzuki. Η έτερη ιαπωνική φίρμα έχει συμπεριλάβει στην γκάμα της το Alto. Τα δύο αυτοκίνητα κατασκευάζονται στο εργοστάσιο της Suzuki στην Ινδία και μοιράζονται τα ίδια μηχανικά μέρη.

Η σχεδίαση του Pixo είναι αρμονική και ικανοποιεί σε μεγάλο βαθμό τα ευρωπαϊκά πρότυπα.

Το στοιχείο όμως που είναι καθοριστικό για την επιλογή του είναι η επιτυχημένη μελέτη της διαμόρφωσης του σαλονιού. Προσφέρει ικανοποιητικούς χώρους για να μετακινηθούν τέσσερις ενήλικες. Ακόμη και εκείνοι που θα καθίσουν στη δεύτερη σειρά καθισμάτων δεν θα στριμωχτούν. Οι εσωτερικές διαστάσεις είναι από τις μεγαλύτερες στην κατηγορία. Προσφέρει σχετικά μεγάλο εσωτερικό πλάτος και ύψος, καθώς και ικανοποιητικό χώρο στη περιοχή των γονάτων. Η χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ είναι 129 λίτρα και αυξάνεται στα 367 λίτρα, αν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα. Ο κινητήρας είναι τρικύλινδρος, χωρητικότητας 1.000 κ.εκ. και έχει ισχύ 68 ίππους. Η ισχύς αποδείχθηκε ικανή για να κινήσει το αυτοκίνητο με ικανοποιητικό ρυθμό. Μέση κατανάλωση 4,4 λίτρα ανά 100 χλμ. Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ ώρα σε 14'' και τελική 155 χλμ./ ώρα. Το πεντάρι κιβώτιο είναι εύχρηστο, αλλά έχει μεγάλες διαδρομές. Εκπομπές CO2 103 γραμ./ χλμ. Το Nissan Pixo Motiva με a/c κοστίζει 9.590 ευρώ. Το Suzuki Alto GL με a/c κοστίζει 9.900 ευρώ .

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Αυτοκίνητο
Στη στήλη
Αυτοκίνητο
Με λέξεις-κλειδιά
Αυτοκινητοβιομηχανία και εμπόριο αυτοκινήτων
Άλλα θέματα στην κατηγορία Αυτοκίνητο της έντυπης έκδοσης
Άλλες ειδήσεις
4 μοντέλα έως 10.000 ευρώ