Έντυπη Έκδοση

ΜΑΡΙΝ ΒΑΧΤ:

Η ηρωίδα μου επιλέγει την πορνεία ως πρόκληση

Η νεαρή και πανέμορφη Μαρίν Βαχτ, εντυπωσιακή στον πρωταγωνιστικό ρόλο της Ιζαμπέλ στην ταινία «Νέα και όμορφη» του Φρανσουά Οζόν, που πρωτοείδαμε στις Κάνες και που αρχίζει να προβάλλεται στις αίθουσες αυτή την εβδομάδα, ξεκίνησε την καριέρα της ως μοντέλο πριν στραφεί στον κινηματογράφο.

Ο πρώτος της μάλιστα μικρός ρόλος ήταν ως μοντέλο στην ταινία «Το κομμάτι μου της τούρτας» του Σεντρίκ Κλαπίς. Υστερα από μικρούς ρόλους σε δύο ακόμη ταινίες, είχε τη μεγάλη τύχη να την επιλέξει ο Φρανσουά Οζόν για την ταινία «Νέα και όμορφη». Σ' αυτήν, η Μαρίν ερμηνεύει, πολύ πειστικά, πρέπει να τονίσω, την Ιζαμπέλ, μια 17χρονη μαθήτρια από αστική οικογένεια, η οποία, από ανία αλλά και πρόκληση παράλληλα με την περιέργεια της εξερεύνησης, αποφασίζει μετά την πρώτη της ερωτική επαφή με ένα συνομήλικό της να προσφέρει, τις απογευματινές της ώρες, σεξ σε ηλικιωμένους συνήθως άντρες με τους οποίους έρχεται σε επαφή μέσω του Διαδικτύου. Μία «ενασχόληση» μέσα από την οποία προσπαθεί να ανακαλύψει τον εαυτό της και τη σεξουαλικότητά της.

* Θα έλεγες πως η ταινία δεν εστιάζει τόσο στην πορνεία όσο στην ενηλικίωση της κοπέλας που ερμηνεύεις;

- Ναι, πράγματι. Η ηρωίδα περνάει, θα έλεγα, από μια ωμή εμπειρία. Η ίδια εκπλήσσεται από το αποτέλεσμα. Είναι ακόμη παιδί, έχει μια παιδική αθωότητα, αν και για την ηλικία της έχει και μια διαύγεια, είναι πολύ πιο ώριμη από τους άλλους γύρω της. Είναι το πορτρέτο ενός νεαρού κοριτσιού, αλλά ένα πορτρέτο ξεχωριστό. Το πορτρέτο της εφηβικής ηλικίας και το πολύ σκληρό πέρασμα στην ωριμότητα. Πέρασμα που βρίσκει το δρόμο του μέσα από την πορνεία, με έναν πολύ ωμό τρόπο. Θα μπορούσε, βέβαια, να βρει το δρόμο και μέσα από κάτι διαφορετικό. Υπάρχει βία ανάμεσά σ' αυτήν και στους γονείς της, μόνο που είναι βία λεκτική. Η ίδια είναι κλεισμένη στον εαυτό της, δεν μιλάει πολύ, είναι εσωστρεφής.

* Γιατί επιλέγει την πορνεία; Είναι κάτι που την ευχαριστεί;

Η Μαρίν Βαχτ με την κινηματογραφική μητέρα της Ζεραλντίν Παϊλάς Η Μαρίν Βαχτ με την κινηματογραφική μητέρα της Ζεραλντίν Παϊλάς - Δεν το νομίζω, τουλάχιστον στην αρχή. Το κάνει σαν μια αλλαγή από τη ζωή της. Γι' αυτήν η πορνεία είναι ένα ρίσκο, μια πρόκληση. Βέβαια, της αρέσει το σεξ, ίσως και το να μανιπουλάρει τους άντρες. Μην ξεχνάμε πως τους επιλέγει από το Διαδίκτυο. Είναι ένας τρόπος επαφής.

* Ναι, αλλά δεν κινδυνεύει;

- Κινδυνεύει, αλλά της αρέσει η πρόκληση. Είναι γι' αυτήν ένα βήμα που σίγουρα δεν το κάνουν όλες οι κοπέλες. Οπως σας ανέφερα, θα μπορούσε να είχε επιλέξει έναν άλλο τρόπο ως αντίδραση, ως πρόκληση, για να βρει τελικά τον εαυτό της. Ανακαλύπτει ταυτόχρονα και τη σεξουαλικότητά της.

* Μπορείς να εξηγήσεις πώς βλέπεις τη σχέση της με τον Ζορζ, αυτό τον ηλικιωμένο άντρα με τον οποίο κάνει σεξ; Τον βλέπει σαν πατέρα; Δεν μοιάζει με διαστροφή αυτό;

- Αν το δεις έτσι. Αλλά πιστεύω πως στον Ζορζ ανακαλύπτει κάτι διαφορετικό, πέρα από το σεξ. Ο Ζορζ τη βλέπει διαφορετικά, όχι ως πόρνη. Της κάνει παρέα, είναι σαν φίλος. Της δείχνει καλοσύνη και στοργή.

* Πιστεύεις πως η γενιά σου έχει παρεξηγήσει την έννοια της σεξουαλικότητας;

- Το πρόβλημα δεν είναι με τους γονείς. Δεν μιλούσες για το σεξ στους γονείς σου πριν από πενήντα χρόνια, σήμερα όμως τα πράγματα είναι διαφορετικά, όλα είναι πιο εύκολα. Και η νεολαία σήμερα γνωρίζει το σεξ από πολύ νωρίς. Εδώ όλα γίνονται πολύ γρήγορα. Υπάρχει μια βιαιότητα σ' αυτό. Είναι σαν πορνογραφία. Προσωπικά, πιστεύω πως αυτό δεν είναι καλό. Χρειάζεται οι γονείς να εξηγούν, να βοηθούν τα παιδιά να προσεγγίσουν σωστά το σεξ.

Οι «γονείς» της Βαχτ, Φρεντερίκ Πιερό και Ζεραλντίν Παϊλάς Οι «γονείς» της Βαχτ, Φρεντερίκ Πιερό και Ζεραλντίν Παϊλάς * Στην ταινία υπάρχει και η σύγκρουση ανάμεσα στις δυο γενιές, των παιδιών και των γονιών. Είναι κάτι που συζήτησες ιδιαίτερα με τον Οζόν;

- Υπάρχει πάντα αυτή η σύγκρουση ανάμεσα στις γενιές. Ολοι μας το αντιμετωπίζουμε. Πρόκειται για πρόβλημα συνεννόησης. Πάντα θα έχουμε προβλήματα με τους γονείς μας, σε κάποια ηλικία, γιατί δεν θέλουμε να μοιραστούμε την ιδιωτική μας ζωή. Θέλουμε να την κρατάμε μυστική. Μας αρέσει να κρατάμε πράγματα για τον εαυτό μας.

* Υπάρχει και μια ειρωνεία στην ταινία, συνηθισμένη στις ταινίες του Οζόν. Εδώ, για μένα, είναι στη σκηνή στην τάξη, όπου διαβάζουν οι μαθητές ένα ποίημα του Ρεμπό, ένα πολύ σοβαρό ποίημα, ενώ οι ίδιοι δεν είναι καθόλου σοβαροί. Μπορείς να μου πεις πώς σου το παρουσίασε αυτό ο Οζόν;

- Εμένα δεν μου μίλησε πολύ γι' αυτό το ποίημα γιατί ήξερε πως γνώριζα το χαρακτήρα της Ιζαμπέλ. Δεν αντιμετωπίζει τα πράγματα ελαφρά, είναι πιο σοβαρή από τις συμμαθήτριές της. Είναι διαφορετική, καταφέρνει να αποφεύγει πολλές από τις παγίδες της εφηβικής ηλικίας, έχει μια διαύγεια σχετικά με τα όσα ζει, για όσα συμβαίνουν γύρω της. Δεν συμμετέχει στα ενδιαφέροντα των συμμαθητριών της, στις διασκεδάσεις, στα πάρτι, στο πιοτό, δεν μοιράζεται μαζί τους τα μυστικά της, δεν την ενδιαφέρουν όσα συζητούν, αυτή τα έχει ήδη ξεπεράσει. Ολα αυτά τα βρίσκει πολύ παιδικά, έχει ξεπεράσει την εφηβική ηλικία. Είναι μοναχικό άτομο. Θέλει να ζήσει τη ζωή της όπως αυτή επιθυμεί. Και, βέβαια, ακόμη λιγότερο θα ήθελε να μοιραστεί τις σκέψεις της, τις επιθυμίες της, με τους γονείς της.

* Βιάζεται να μεγαλώσει, αλλά χάνει τη χαρά τού να είναι 17 χρόνων...

- Τι χάνει; (γελάει) Δεν έχει τίποτα να χάσει. Εχει ήδη μεγαλώσει. Είναι ήδη ώριμη, δεν χρειάζεται να περάσει από διάφορα άλλα.

Ο σκηνοθέτης Φρανσουά Οζόν προετοιμάζει μια λήψη Ο σκηνοθέτης Φρανσουά Οζόν προετοιμάζει μια λήψη * Το ότι ξάπλωσες δίπλα στη Σάρλοτ Ράμπλινγκ ήταν φοβιστικό για σένα;

- Δεν ήταν καθόλου φοβιστικό. Είχαμε γνωριστεί πριν αρχίσουμε τα γυρίσματα και η συνάντησή μου με τη Σάρλοτ ήταν κάτι ανεκτίμητο, είναι μια χαρισματική γυναίκα. Το να μοιραστώ αυτό μαζί της, όπως και με τον Φρανσουά Οζόν, ήταν κάτι το εξαιρετικό.

* Το ότι εργάστηκες ως μοντέλο σε βοήθησε καθόλου ως ηθοποιό;

- Δεν σκεφτόμουν το μόντελινγκ όταν έπαιζα το ρόλο. Αλλά το ότι είχα στενή οικειότητα με το σώμα μου, αυτό σίγουρα με βοήθησε. Στις γυμνές σκηνές υπήρχε μεγάλη οικειότητα, το συνεργείο ήταν στο μίνιμουμ, ο Φρανσουά έκανε αστεία, δεν υπήρχε τίποτα το ενοχλητικό. Είχε πλάκα, δεν μπορούσε να ήταν αλλιώς.

* Θα συνεχίσεις ως μοντέλο ή θα στραφείς στον κινηματογράφο;

- Θέλω να συνεχίσω στον κινηματογράφο. Μου αρέσει να είμαι κάπου όπου αφηγούνται ιστορίες. Αλλά δεν θα εγκαταλείψω το μόντελινγκ.

«Επικίνδυνο» το θέμα της ταινίας, αφού αναφέρεται στη διάθεση μιας έφηβης να εκπορνευτεί. Οι σχετικές δηλώσεις περί των διαθέσεων των γυναικών του Οζόν στις Κάνες ξεσήκωσαν θύελλα διαμαρτυριών «Επικίνδυνο» το θέμα της ταινίας, αφού αναφέρεται στη διάθεση μιας έφηβης να εκπορνευτεί. Οι σχετικές δηλώσεις περί των διαθέσεων των γυναικών του Οζόν στις Κάνες ξεσήκωσαν θύελλα διαμαρτυριών

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Τέχνες & Πολιτισμός
Με λέξεις-κλειδιά
Συνεντεύξεις
Κινηματογράφος
Άλλα θέματα στην κατηγορία Τέχνες & Πολιτισμός της έντυπης έκδοσης
Συνεντεύξεις
«Αντίσταση με προσφορά προς κάθε κατεύθυνση»
Κινηματογράφος
Η ηρωίδα μου επιλέγει την πορνεία ως πρόκληση
Μουσική
Πανκ - Χιπ χοπ μανιφέστο
Αυθεντικός τρομπετίστας Nicholas Payton
Οι Opera Chaotique με νέο show
Πύρινο βίος από τον Β.D. Foxmoor
Συναυλία... αγωνίας
Οπερα
Μια Όπερα στο χρηματιστήριο
Εικαστικά
Παιδική αθωότητα
Σε άσπρο μαύρο
Τα μάτια των Αθηναίων
Χιούμορ και ειρωνεία
Hollywood
ΜακΚάρθι και ξερό ψωμί
ΟΙ 10 πιο ρομαντικές ταινίες
Ο Φρανκενσταϊν επιστρέφει ανανεωμένος
Σινεμά
Χωρίς προβλήματα λογοκρισίας
Αινιγματικό πορτρέτο
Μοιραία συνάντηση
Ενδιαφέρουν
ΑΝΤΩΝΗΣ και ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΟΥΦΑΛΗΣ Θεατρικοί συγγραφείς
Θέατρο
Δυο δυο στο Θέατρο τέχνης
Αχ, αυτοί οι «σωτήρες»
Τα πάθη του έρωτα
Βιβλίο
Γόνιμο σοκ