Έντυπη Έκδοση

«ΤΟ ΑΡΧΑΙΟΤΕΡΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ» ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΤΑΙ ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ

Η κρίση χτύπησε και τις πόρνες

Στο Σέντραλ Παρκ της Νέας Υόρκης, πέντε γυναίκες, που έχουν περάσει τη ζωή τους σε πορνεία και ετοιμάζονται πλέον να... συνταξιοδοτηθούν, συναντιούνται και θυμούνται τις παλιές εποχές, τις «συναντήσεις τους με ώριμους κυρίους» σε περιόδους οικονομικής ύφεσης.

Ολος ο θίασος με τις «συνταξιούχες πόρνες» επί σκηνής Ολος ο θίασος με τις «συνταξιούχες πόρνες» επί σκηνής Καθεμία και μια ατέλειωτη ιστορία. Κι όλες μαζί μια εκρηκτική συντροφιά.

Το έργο της Πόλα Φόγκελ «Το αρχαιότερο επάγγελμα», παρουσιάζεται στο Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης σε σκηνοθεσία Νικαίτης Κοντούρη, με πρωταγωνίστριες τις Μάρω Κοντού, Αλίκη Αλεξανδράκη, Μαρία Κωνσταντάρου, Χριστίνα Κουτσουδάκη, Μελίνα Βαμβακά.

Η Μάρω Κοντού, που συνεργάζεται για πρώτη φορά με το Θέατρο Τέχνης, και η Μαρία Κωνσταντάρου, γέννημα θρέμμα του με αρκετές συμμετοχές σ' αυτό, μας μιλούν για τις δύο γυναίκες που ενσαρκώνουν και για τις διάφορες πτυχές του... αρχαιότερου επαγγέλματος.

Τι χαρακτήρες είναι οι ηρωίδες που υποδύεστε;

Μάρω Κοντού: «Ο χαρακτήρας ενός τραβεστί είναι η πρόκληση. Το όνομά μου είναι Ούρσουλα, φυλομεταβατική! Γερμανός στην καταγωγή, ομοφυλόφιλος, φεύγει από το αυστηρό περιβάλλον της χώρας του και καταφεύγει νέος στην Αμερική. Στη Νέα Υόρκη αντιμετωπίζει τη σκληρότητα του κόσμου στη χειρότερη μορφή της. Οι μόνες που τον δέχονται είναι τέσσερις πόρνες επαγγελματίες και καταλήγει στην πορνεία».

Μαρία Κωνσταντάρου: «Κρύβει κι αυτή, όπως όλοι, τις πληγές της για να μπορέσει να επιβιώσει σ' αυτό τον τόσο σκληρό και απάνθρωπο χώρο. Φοράει τη μάσκα της κοινωνικότητας, της ειρωνείας και μιας "χαρωπής" διάθεσης».

Το ότι βγαίνουν στη... σύνταξη, πώς το αντιμετωπίζουν;

Μάρω Κοντού: «Δεν τις πτοεί που είναι παλαίμαχες. Εχουν διατηρήσει κάποιους από τους παλαιούς τους πελάτες και συνεχίζουν να εργάζονται σκληρά!».

Η συγγραφέας τι θέλει ν' αναδείξει στο έργο;

Μάρω Κοντού: «Θέλει να εισχωρήσει στην καθημερινότητα αυτών των γυναικών, με σκοπό να αναλύσει τις επιπτώσεις που έχει στην ψυχή τους και στην εν γένει συμπεριφορά τους το ίδιο το επάγγελμα».

Μαρία Κωνσταντάρου: «Το αίσθημα της ερήμωσης και της απαξίας. Το απόλυτο κενό. Η συγγραφέας θέλει να μας γνωρίσει την απλή καθημερινότητα αυτών των γυναικών, με τα μικροπροβλήματά τους, τις ζήλιες, τις τρυφερότητές τους. Και την αφόρητη μοναξιά. Την απόλυτη μοναξιά».

Η πορνεία τι συναισθήματα σας βγάζει;

Μαρία Κωνσταντάρου: «Απέραντη θλίψη και συμπόνια».

Η πορνεία γίνεται κατ' ανάγκην, διά της βίας ή κατ' επιλογήν περισσότερο;

Μάρω Κοντού: «Πιστεύω ότι η πορνεία είναι αποτέλεσμα βίας, ανάγκης, παιδικών τραυμάτων και έλλειψης μόρφωσης».

Μαρία Κωνσταντάρου: «Μπορεί να είναι και τα τρία. Και ανάγκη και βία και επιλογή. Οσο για το τελευταίο, αναρωτιέμαι. Ομως, αν ρωτούσε κανείς ένα κορίτσι στην εφηβεία ποια είναι τα όνειρά της, θα απαντούσε καμιά "θέλω να γίνω πόρνη;"».

Οταν λέμε «πουτανιά» τι εννοούμε; Είναι γένους... θηλυκού;

Μάρω Κοντού: «Μπορεί να είναι γένος θηλυκού... όμως συχνά λέμε: "Αυτός είναι μεγάλη πουτάνα"».

Μαρία Κωνσταντάρου: «Η πορνεία δεν είναι μόνο γένος θηλυκού. Από την αρχαιότητα έως σήμερα».

Η... κρίση έχει χτυπήσει τις ντόπιες επαγγελματίες στη χώρα μας;

Μάρω Κοντού: «Ναι, υπάρχει κρίση και στο επάγγελμα της πόρνης. Εκανα έρευνα, ερχόμενη σ' επαφή με επαγγελματίες πόρνες, για τις ανάγκες του ρόλου μου».

Μαρία Κωνσταντάρου: «Πού να το ξέρω εγώ αυτό;».

Υπάρχει περίπτωση να εξαλειφθεί ποτέ η πορνεία;

Μάρω Κοντού: «Η πορνεία υπάρχει, σε διάφορες μορφές, σε όλα τα επαγγέλματα και στα δύο φύλα. Αρα δεν ελπίζω ότι θα εξαλειφθεί».

Μαρία Κωνσταντάρου: «Η πορνεία θα υπάρχει σ' όλες τις εποχές και σε όλα τα καθεστώτα».

info: Μετάφραση: Αθηνά Παραπονιάρη. Σκηνικά-κοστούμια: Γιώργος Πάτσας. Φωτισμοί: Λευτέρης Παυλόπουλος. Σύνθεση ήχων-μουσική επιμέλεια: Δημήτρης Ιατρόπουλος. Κινησιολογία: Μαρία Αλβανού.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Τέχνες & Πολιτισμός
Με λέξεις-κλειδιά
Θέατρο
Άλλα θέματα στην κατηγορία Τέχνες & Πολιτισμός της έντυπης έκδοσης
Συνέντευξη:Μπόρις Αϊφμαν
Το μπαλέτο ενώνει στα δύσκολα
Σταθμός στις βυζαντινές σπουδές
Λεξικό αρχιτεκτονικής ορολογίας
Μουσική
Μουσικές αξίας 547.800 €
Συνέντευξη:Μάρω Κοντού - Μαρία Κωνσταντάρου
Η κρίση χτύπησε και τις πόρνες
Φεστιβάλ Βερολίνου
Κυριάρχησε ένας απών
Συνέντευξη:Μισέλ Φάις
Η ζωή που αρνείται να γίνει ιστορία
Τηλεόραση
Νέος ψηφιακός χάρτης μέχρι τον Ιούνιο
«Σκάι» πρεμιέρα το απόγευμα
Απεργιακές κινητοποιήσεις
Άλλες ειδήσεις
9+1Ανθη