Έντυπη Έκδοση

Περισσότερη τηλεθέαση, λιγότερες τηλεοράσεις

Οι Αμερικανοί βλέπουν τις τηλεοπτικές τους συσκευές να μειώνονται.

Την ώρα που η τηλεθέαση συνεχίζει να αυξάνει, ένα 2,3% του πληθυσμού δεν κατέχει ούτε μία μικρή οθόνη στο σπίτι του. Το συμπέρασμα ανήκει στην εταιρεία «Νίλσεν», που ήδη από το 2008 άρχισε να βλέπει το δείγμα της να μειώνεται. Ερεύνησε περαιτέρω τα σημάδια και ανακοίνωσε τις προάλλες ότι τα νοικοκυριά με τηλεόραση αγγίζουν το 96,7% έναντι 98,9% τα προηγούμενα χρόνια. Ειδικότερα οι τηλεοπτικές συσκευές από 115,9 εκατομμύρια έπεσαν στα 114,7 εκατομμύρια κομμάτια...

Πώς αιτιολογεί την πτώση; Δεν είναι η πρώτη φορά που ο πληθυσμός αποχαιρετά την τηλεόρασή του. Είχε ξανασυμβεί 20 χρόνια πριν, το 1992, όταν και τότε η οικονομία περνούσε κρίση. Ωστόσο σήμερα, τα κατώτερα στρώματα του αμερικανικού πληθυσμού εκτός από την κρίση έζησαν και τη μετάβαση στην ψηφιακή εποχή. Το 2009 η Αμερική κατήργησε την αναλογική τηλεόραση και εισήγαγε σε όλη τη χώρα την ψηφιακή. Αυτό σήμαινε ότι κάθε σπίτι έπρεπε να διαθέτει αποκωδικοποιητές (προς 50 δολάρια) για να έχει σήμα. Εκτιμάται ότι νοικοκυριά με ετήσιο εισόδημα έως 20.000 δολάρια προτίμησαν να μείνουν χωρίς σήμα παρά να πληρώσουν.

Η «Νίλσεν» υποστηρίζει ότι στη μείωση των συσκευών συμβάλλει και η αλλαγή νοοτροπίας των νέων Αμερικανών, όσων δηλαδή μεγάλωσαν με λάπτοπ και όχι τηλεκοντρόλ στο χέρι. Οσοι πια ενηλικιώθηκαν δεν βρίσκουν απαραίτητη την κατοχή τηλεόρασης, καθώς βλέπουν ό,τι θέλουν μέσω Ιντερνετ στην οθόνη του υπολογιστή. Γι' αυτό και η αμερικανική εταιρεία σκέφτεται πια να αναθεωρήσει τον όρο «νοικοκυριά με τηλεόραση» για να περιλάβει και τους χρήστες του Ιντερνετ.

Ομως αρκετοί ερευνητές απορρίπτουν ως υπέρμετρα αισιόδοξη την εκτίμηση της «Νίλσεν». «Πριν μιλήσουμε για τη μετάβαση της τηλεόρασης στο Διαδίκτυο, όπως αφήνει να εννοηθεί η "Νίλσεν", καλό θα ήταν να δούμε τα αποτελέσματα της μετάβασης στην ψηφιακή εποχή», υποστηρίζει ο Φίλιπ Σουάν, ιδρυτής του ερευνητικού site TVPredictions.com. Ο ίδιος θεωρεί ότι η ψηφιακή αλλαγή άφησε ένα 5% του πληθυσμού πίσω. Οχι μόνο τα φτωχότερα στρώματα, αλλά και εκείνες τις κοινότητες που κατοικούν σε απομακρυσμένες, αγροτικές περιοχές, όπου το ψηφιακό σήμα δεν φτάνει και απαιτείται εκτός από αποκωδικοποιητής και πιάτο, διαδικασία που αυξάνει το μπάτζετ κατά πολύ...

Είναι, λοιπόν, ακόμη νωρίς για ασφαλή συμπεράσματα. Πάντως μειωμένες εμφανίζονται και οι συνδρομές της καλωδιακής τηλεόρασης, γεγονός που ενισχύει την πεποίθηση ότι οι λόγοι είναι αποκλειστικά οικονομικοί. Σ' αυτήν την περίπτωση, η τηλεοπτική βιομηχανία δεν έχει να φοβηθεί τίποτα. Στην αντίθετη όμως, της μετάβασης σε μια άλλη τελείως διαφορετική εποχή, την ιντερνετική, πολλά θα πρέπει να αλλάξουν... *

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Τέχνες & Πολιτισμός
Στη στήλη
Insider
Άλλα θέματα στην κατηγορία Τέχνες & Πολιτισμός της έντυπης έκδοσης
Eurovision
Οι σταρ της Γιουροβίζιον!
Αφιέρωμα στο Νίκο Νικολαΐδη
Τι γλυκιά συμμορία
Εικαστικά
Πώς λειτουργεί η βιομηχανία των πλαστών
Εκθεση
Τα κλικ της εξέγερσης
Ελληνκό Φεστιβάλ
Ελληνικό Φεστιβάλ: παράξενα και υποκειμενικά
Κομικ(ς)οδρόμιο
Η μπαλάντα του Πρατ στο Παρίσι
Η εικονογραφημένη εποποιία του πράκτορα 007
Κριτική βιβλίου
Υπόσχεση γάμου 13 χρόνια μετά
Μουσεία και Αρχαιολογικοί χώροι
Θαύμα στο Ανδρομονάστηρο
Ομιλία
Αντόνιο Ταμπούκι, ο μέγας ταξιδευτής