Έντυπη Έκδοση

Μαύρο τριαντάφυλλο στο στήθος

Ενα από τα δεκαοχτώ διηγήματα του βιβλίου τιτλοφορείται «Απόγνωση», απηχώντας τη συνολική αίσθηση του βιβλίου της Ελεωνόρας Σταθοπούλου. Ζοφερή η θεματολογία, παρακολουθεί πρόσωπα κατασπαραγμένα από τις μικρές τους δυστυχίες, εγκλωβισμένα σε δράματα που διαβρώνουν ολοσχερώς την ιδιοσυστασία τους.

Πλήρες θέμα...

  • Συνέντευξη

    • Ο Σεραφείμ Μηχιώτης και οι Εκδόσεις Κασταλία Επειδή το βιβλίο χρειάζεται αυξημένη φροντίδα
      Τα βιβλία έγιναν το καταφύγιο του Χαρίλαου Μηχιώτη σε δύσκολους καιρούς γι' αυτόν. Ιδρυτής των εκδόσεων Κασταλία, άνοιξε τον δρόμο για τον γιο του Σεραφείμ, ο οποίος από το 2005 ασχολείται αποκλειστικά με τον εκδοτικό οίκο. Στόχος, η παραγωγή καλών βιβλίων σε προσιτές τιμές. Ο κ. Μηχιώτης μίλησε στη Βιβλιοθήκη για τις εκδόσεις, τους τίτλους που επιλέγει, τους νέους συγγραφείς, την οικονομική κρίση και όχι μόνο.
  • Κριτική βιβλίου

    • Η τέχνη της Ρομιγύ
      Χάρη στη γενναιοδωρία τής Jacquelin Βλάχου περιήλθε στα χέρια μου το τελευταίο βιβλίο της ομώνυμης με τη δωρήτρια γαλλίδας φιλολόγου, που έχει ενασχοληθεί πολύ γόνιμα με θέματα της αρχαίας ελληνικής γραμματείας.
    • Μεταξύ ντοκουμέντου και μυθοπλασίας
      Παρουσιάζοντας προ καιρού το μυθιστόρημα της Σοφίας Νικολαΐδου, «Απόψε δεν έχουμε φίλους», είχαμε αναφερθεί στη σκυταλοδρομία συγγραφέων και ιστορικών για το ποιοι τελικά θα φωτίσουν καλύτερα κάποιες σκοτεινές πτυχές της Ιστορίας.
    • Φιλίες σε αμφισβητούμενους χώρους στην πόλη Από το μέτωπο των κοινωνικών επιστημών
      Η φιλία μοιάζει να είναι από τα πλέον εξαντλημένα θέματα του ανθρώπινου ρεπερτορίου.
    • Η ηδονή του πόνου Κάποιος με φώναξε Σεμπάστιαν
      Το γλυπτό του Μπερνίνι «Η έκσταση της αγίας Θηρεσίας» θυμίζει πολύ την ανάμειξη πόνου και ηδέος στην αναπαράσταση του Αγίου Σεβαστιανού στο αριστούργημα τέχνης του Antonio Giorgetti, μαθητή του μεγάλου Μπερνίνι.
    • Οι παρενέργειες μιας στράτευσης στην τέχνη του Πάουντ
      Αν και πολλά ποιήματα του Ε. Πάουντ έχουν μεταφραστεί, ορισμένα μάλιστα τα γνωρίζουμε και από δύο ή τρεις μεταφραστές, είναι ωστόσο ελάχιστα τα δοκίμιά του που έχουν παρουσιαστεί στα ελληνικά.
    • Ελλάδα, Ιταλία και Ισπανία στον Μεσοπόλεμο και Διαφωτισμός στη Σμύρνη Επιρροές, σχεδιασμοί και συγκρούσεις στη Μεσόγειο
      Η περίοδος του Μεσοπολέμου -από τη Συνθήκη Ειρήνης στο Παρίσι το 1919 έως τον Οκτώβριο του 1940- οριοθετείται από εντάσεις μεταξύ της Ελλάδας και της Ιταλίας.
    • Επειδή η Ιστορία πάντα μας διαφεύγει Η συμμετοχή του ελαφρού μουσικού θεάτρου
      Το ότι η πολιτική Ιστορία γράφεται από τους νικητές -σε πρώτη, συχνά δε και σε δεύτερη φάση- είναι γνωστό και εύκολα κατανοητό.
    • Η Τρούμπα στον ένδοξο Πειραιά Ρεμπέτες, αγαπητικοί και πόρνες
      «Η Τρούμπα περιβάλλεται από μια αύρα μυστηρίου και έχει γίνει στη μνήμη των ανθρώπων κάτι σαν θρύλος», γράφει ο Βασίλης Πισιμίσης στο βιβλίο του, στο εξώφυλλο του οποίου μια πόρνη του Μεσοπολέμου βάζει μια χρυσή λίρα στη ζαρτιέρα της.
  • Αφανής αναγνώστης

  • Η τρίτη ανάγνωση

    • Μια χριστουγεννιάτικη ιστορία
      Τώρα που πέρασαν τα Χριστούγεννα, αξίζει να διαβάσει κανείς αυτό το έργο του Ντίκενς (προσφέρεται για οποιαδήποτε μέρα από τις 365).
  • Προδημοσίευση

    • ΚΑΝΕΙΣ
      Στον Γιωργή Μ.Γ. στην ιερή του μνήμη Απόσπασμα από το διήγημα της Βερονίκης Δαλακούρα που εντάσσεται στην υπό έκδοση συλλογή «Ενα απόγευμα, η ομίχλη», στις Εκδόσεις Αγρα.
  • Από τις 4:00 στις 6:00

    • Με τις πέτρες κτίζονται τραγούδια
      Η πέτρα, ως γνωστόν, είναι το πρώτο υλικό που χρησιμοποίησε τεχνολογικά ο άνθρωπος για την κατασκευή εργαλείων στην Παλαιολιθική και Νεολιθική εποχή.
    • Phil Ochs Ο Che Guevara της φολκ
      70 χρόνια συμπληρώθηκαν πριν από μερικές εβδομάδες από τη γέννηση του αμερικανού τραγουδιστή της φολκ Phil Ochs, που είχε γεννηθεί στις 19 Δεκεμβρίου του 1940 και αυτοκτόνησε στο σπίτι της αδελφής του, στις 19 Απριλίου του 1976, όπου πέρασε τους τελευταίους τρεις μήνες της ζωής του παίζοντας με τον γιο της αδελφής του ένα παιχνίδι με κάρτες και για κάθε πέντε κάρτες που έχανε, του τραγουδούσε ένα τραγούδι.
  • Άλλες ειδήσεις

    • Μια εποχή αρόδο
      Αρόδο: όταν «πλοίον τι παραμένει έξωθεν λιμένος ή όρμου χωρίς να αγκυροβολήση» (Λεξικόν Δημητράκου), επίρρημα αντίστοιχο των «αποσαλεύειν, [...] κρατείν ή ανακωχεύειν έξωθεν λιμένος ή αγκυροβολίου, προς βραχείας διαρκείας επικοινωνία μετά της ξηράς...» (Εγκυκλοπαίδεια του «Πυρσού»)...
    • Η καλή σου μεριά
      Η φύση δεν γυρεύει να πρωτοτυπήσει, μέσα στην επανάληψη γεννά ομορφιά, πικρή η ομορφιά της και γι' αυτό αληθινή, ποτέ δεν μπορεί να είναι ψεύτικη μια ομορφιά που διαγράφει τον πλήρη κύκλο της, οι όψεις της και οι διαστάσεις της είναι άπειρες και συνάμα μοναδικές, όπως κόσμος ολόκληρος στο πεσμένο φύλλο, όπου μια διαφαινόμενη οπή, απ' όπου θα αρχίσει το ξήλωμα της πλέξης του, λάμπει σαν αστέρι.
    • Η Μαρίνα Καραγάτση και η υπόσχεση του Παραδείσου
      Αν μου έλεγαν ότι ένας δαιμόνιος, διάσημος συγγραφέας της πατρίδας μας, των μισών του περασμένου αιώνα, μια χαμηλόφωνη,διακριτική ζωγράφος έξοχης ποιότητος, μαζί με άλλα δορυφορικά πρόσωπα, πρωταγωνιστές και δευταραγωνιστές, νόνες, γιαγιάδες,καπετάνιους και υπηρέτριες, θα ζωντάνευαν σ' ένα βιβλίο γραμμένο από την κόρη του πρώτου και της δεύτερης, θα κράταγα μιαν επιφύλαξη, όχι μόνο γιατί έχουμε κυριολεκτικά πνιγεί από γόνους διασήμων, που γράφουν τεντώνοντας και τεμαχίζοντας πάνω στην προκρούστεια κλίνη των αναμνήσεων και των αναστολών τους τα μέλη των γεννητόρων τους, αλλά γιατί τις περισσότερες φορές οι μαρτυρίες τέτοιων εκγόνων μόνο μέτρια και δη ψυχοπαθολογικά ντοκουμέντα προσπορίζουν.
    • Αυτό που δεν υπάρχει εδώ· πουθενά δεν υπάρχει
      Εχω πάθος με τα τραπέζια της κουζίνας. Σ' ένα άγνωστο σπίτι, ακόμη σχεδόν άδειο, με το τζάκι παγερό να χάσκει λίγα μέτρα μπροστά μου, βρίσκομαι κάτω από τη λάμπα του ανακριτή που κρέμεται πάνω από το τραπέζι της κουζίνας.
    • Μηνύματα στο κινητό από τη Σιγκαπούρη Ανθισμένες ρεματιές, αρχοντικά και μουράγια
      Ο ένας πόλος, ο τόσο ευδιάκριτος, η ανακύκλωση των ιδεών του βουδισμού και όχι μόνον.