Έντυπη Έκδοση

Ακτοπλοΐα: συζητούν μόνο κατάργηση των αχθοφορικών

Οι πιέσεις των ακτοπλόων προς την κυβέρνηση, για εξορθολογισμό των υπέρ τρίτων κρατήσεων που επιβαρύνουν τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, φαίνεται ότι έπιασαν τόπο, αφού σύμφωνα με πληροφορίες το υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων σκέφτεται να εξετάσει την κατάργηση των αχθοφορικών δικαιωμάτων.

Αλυσιδωτές οι επιβαρύνσεις στο λιμάνι Αλυσιδωτές οι επιβαρύνσεις στο λιμάνι Αντίθετα δεν συζητεί καθόλου τα υπόλοιπα αιτήματα των ακτοπλόων, όπως τη μείωση των συντελεστών του ΦΠΑ, την κατάργηση του επίναυλου και του τέλους υπέρ ΝΑΤ/ΚΑΕΟ.

Να σημειωθεί ότι τα αχθοφορικά δικαιώματα είναι κατοχυρωμένα από το νόμο και οι πράκτορες είναι υποχρεωμένοι να τα επικολλούν πάνω στα εισιτήρια των επιβατών που εκδίδουν.

Ο επίναυλος, που αντιστοιχεί στο 3% επί του καθαρού ναύλου και καταβάλλεται απ' όλους τους επιβάτες και τα οχήματα με την αγορά του εισιτηρίου στις θαλάσσιες μεταφορές, καθιερώθηκε με νόμο το 2001 και μέχρι το 2008 η απόδοσή του γινόταν από τις ίδιες τις εταιρείες σε ειδικό λογαριασμό του πρώην υπουργείου Ναυτιλίας για την ενίσχυση των άγονων γραμμών της ακτοπλοΐας. Τα δύο τελευταία χρόνια η απόδοσή του γινόταν στο υπουργείο Οικονομικών.

Με πρόσφατη όμως γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, ο έλεγχος για την απόδοση του επιναύλου περνά στις Δημόσιες Οικονομικές Υπηρεσίες (ΔΟΥ).

Το τέλος υπέρ ΝΑΤ/ΚΑΕΟ αφορά το κεφάλαιο ασφάλισης επιβατών και οχημάτων που είναι 6,5% και αποδίδεται στο Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο.

Στο μεταξύ σήμερα συνεδριάζει το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) στο οποίο αναμένεται να συζητηθούν τροποποιήσεις δρομολογίων, η έναρξη δρομολογίων του νέου πλοίου Blue Star Delos του Ομίλου Atticα στις Κυκλάδες, ενώ θα συζητηθεί και η προκήρυξη επαναληπτικού μειοδοτικού διαγωνισμού για τις άγονες γραμμές.

Και εκτός όλων αυτών στο τραπέζι των συζητήσεων θα τεθούν εκ νέου τα προβλήματα του κλάδου της ακτοπλοΐας και όπως αυτά διαμορφώνονται. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ακτοπλόοι μιλούν για ζημιές άνω των 200 εκατ. ευρώ για το 2010 και οι οποίες αφορούν όλες τις ακτοπλοϊκές εταιρείες.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Οικονομία
Με λέξεις-κλειδιά
Υπουργείο Θαλάσσιων Υποθέσεων Νήσων και Αλιείας
Λιμάνια και Ναυπηγεία
Ναυτιλία και ακτοπλοΐα
Άλλα θέματα στην κατηγορία Οικονομία της έντυπης έκδοσης
Οικονομική κρίση
35% αυξήθηκαν σε 1 χρόνο οι απλήρωτοι λογαριασμοί ΔΕΗ
Ελληνική Αστυνομία
Ρυθμίζονται οι άδειες αστυνομικών για ανατροφή παιδιών
Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς
Θα συμμετάσχει ο ΟΛΠ στο διαγωνισμό για το Θριάσιο με 15%
Φυσικό αέριο
Παράθυρο για ακριβότερο αέριο άνοιξε η Gazprom
Επενδύσεις
Ο,τι λάμπει δεν είναι χρυσός, λένε στην Αλεξανδρούπολη
Απασχόληση
Καταχρηστική η επίσχεση από απλήρωτο εργαζόμενο αν ο εργοδότης «δεν έχει»
Διαπληκτισμοί με ομήρους 900 συμβασιούχους
Εμπόριο
Εμποροι: Φορολογική η ακρίβεια (5,2%)
Τράπεζα της Ελλάδος
Γεμάτα ταμεία κατέγραψε η ΤτΕ τον Ιανουάριο
Μείωση ΑΕΠ τουλάχιστον 3% προβλέπει ο Προβόπουλος
Οικονομική πολιτική
Ζητούν 300 εκατ. με έντοκα, ενώ τα spreads σκαρφάλωσαν στο 8,3%
Συγχωνεύσεις
Με όρους η συγχώνευση Vivartia - Μεβγάλ
Ναυτιλία
5 μέρες στο Πεκίνο για τα 5 δισ.
Υποστήριξη ζητεί ο Ελληνικός Νηογνώμονας
Κίνα
Κίνα: 2η διεθνώς με ΑΕΠ 5,88 τρισ. δολ.
Άρθρο
Η τέταρτη εποχή της Ευρώπης
Ακτοπλοΐα
Ακτοπλοΐα: συζητούν μόνο κατάργηση των αχθοφορικών
Ειδική Γραμματεία ΕΣΠΑ
Ζητείται γραμματέας με ιστορικό κοινωνικής προσφοράς!
Marfin
111% κάλυψη στην αύξηση Marfin
Μνημόνιο
Δυσπιστούν για τα «50 δισ.» παράγοντες της κτηματαγοράς
Άλλες ειδήσεις
Η πύλη του ΦΜΥ
Τριήμερη απεργία στην Κοινωνία της Πληροφορίας
Φεύγει από Τουρκία ο Ομιλος Υγεία
Σκανδαλίδης με Συντονιστική