Έντυπη Έκδοση

Η καταδίκη ενός τρελού παραγωγού

Ο Φιλ Σπέκτορ, που σημάδεψε με τις επαναστατικές του επινοήσεις τον ήχο της σύγχρονης μουσικής σκηνής, κρίθηκε τελικά ένοχος για τη δολοφονία της ηθοποιού Λάνα Κλάρκσον

Τα τρεμάμενα χέρια του εξηνταεννιάχρονου παραγωγού Φιλ Σπέκτορ, που παραμένει σιωπηλός καθώς ανακοινώνεται η ενοχή του από τους ενόρκους, κάνουν τον γύρο του κόσμου στο Ιντερνετ.

Οι Ρόλινγκ Στόουνς, με τους οποίους φωτογραφίζεται εδώ ο Σπέκτορ στα πρώτα βήματά τους, δεν είναι οι μόνοι σταρ που βοήθησε Οι Ρόλινγκ Στόουνς, με τους οποίους φωτογραφίζεται εδώ ο Σπέκτορ στα πρώτα βήματά τους, δεν είναι οι μόνοι σταρ που βοήθησε Είναι η στιγμή που το δικαστήριο του Λος Αντζελες τον έκρινε τη Δευτέρα, ύστερα από μερικούς μήνες δίκης, ένοχο για φόνο δεύτερου βαθμού στην υπόθεση της δολοφονίας της ηθοποιού Λάνα Κλάρκσον, στο σπίτι του το 2003. Ετσι, ο άνθρωπος που άλλαξε το 1960 την πορεία της μουσικής σκηνής, αντιμετωπίζει τώρα ποινή κάθειρξης από δεκαπέντε χρόνια μέχρι ισόβια. Η ποινή θα ανακοινωθεί στο τέλος του Μαΐου.

Ηταν η δεύτερη δίκη που αντιμετώπισε ο Σπέκτορ για την ίδια υπόθεση. Τον Φεβρουάριο του 2003 η σαραντάχρονη ηθοποιός Λάρα Κλάρκσον βρέθηκε νεκρή στο σπίτι του, με ένα πιστόλι στο στόμα. Η καταδίκη του βασίστηκε κυρίως στη μαρτυρία του οδηγού του, που όπως είπε τον είδε να κρατάει ένα πιστόλι μεθυσμένος και να φωνάζει «μόλις σκότωσα κάποιον». Σύμφωνα με τον Σπέκτορ, η Κλάρκσον ήταν μεθυσμένη και αυτοκτόνησε με το όπλο του επειδή αντιμετώπιζε προβλήματα με την καριέρα της. Αλλά ο κατήγορος βασίστηκε και στο παρελθόν του Σπέκτορ, που είχε παίξει ρώσικη ρουλέτα με πέντε γυναίκες. Μόνο που τις προηγούμενες φορές, η θαλάμη ήταν άδεια ενώ αυτή το όπλο εκπυρσοκρότησε.

Η πρώτη δίκη το 2007 ακυρώθηκε λόγω κακοδικίας. Η δεύτερη είχε το αναμενόμενο αποτέλεσμα. Τα εκατομμύρια δολάρια που ξόδεψε για την υπεράσπισή του ο Σπέκτορ, οι συνεχείς αλλαγές συνηγόρων στην πρώτη δίκη, οι μαρτυρίες για την απαξιωτική του στάση απέναντι σε όσους θεωρούσε κατώτερους, η αλαζονεία του στη δίκη και η στάση του Τύπου, που κατηγόρησε μέχρι και την αστυνομία του Λος Αντζελες για απόκρυψη στοιχείων, οδήγησαν στην καταδίκη. Το παραδέχτηκε και ο συνήγορός του, σχολιάζοντας ότι ο Σπέκτορ δεν καταδικάστηκε βάσει στοιχείων. Το δικαστήριο ήταν ήδη προκατειλημμένο απέναντι σε έναν επηρμένο σταρ.

Φυσικά, ο Σπέκτορ έκανε ό,τι μπορούσε για να καταδικαστεί. Μετά την πρώτη δίκη είχε αποκαλέσει δημόσια τον δικαστή «μπάσταρδο που απλά δεν με γουστάρει». Και αντί να μιλάει για την υπόθεση, μιλούσε για τη δική του πορεία. «Πρόσφερα πολλά στην αμερικανική κουλτούρα, τουλάχιστον πολύ περισσότερα από διάφορους άλλους που έγιναν διάσημοι», έλεγε. «Αλλά ήμουν πάντα ένας μοναχικός, που το κατεστημένο με αντιμετώπιζε με περιφρόνηση αντί για σεβασμό. Και αυτό μεγάλωνε την οργή μου και με ωθούσε να γίνω ακόμα πιο καλός στη μουσική».

Από το «Let It Be» των Beatles μέχρι το «End Of The Century» των Ramones και από το «Death Of Α Ladies' Man» του Λέοναρντ Κοέν μέχρι πρόσφατα το «Silence Is Easy» των Starsailor, ο Φιλ Σπέκτορ ήταν, τουλάχιστον μέχρι την εμπλοκή του στον φόνο της Κλάρκσον, ο πιο περιζήτητος παραγωγός της σύγχρονης μουσικής σκηνής. Επινοητής του αποκαλούμενου «wall of sound» (τοίχος από ήχο), τη βαγκνερική προσέγγιση στο ροκ εν ρολ, όπως την έλεγε, ήταν αυτός που έφτιαξε τον θρύλο των Ronettes και των Αϊκ και Τίνα Τάρνερ, έκανε δεκάδες νούμερο 1 επιτυχίες και ουσιαστικά έγινε ο παραγωγός που άλλαξε την πορεία της μουσικής σκηνής τη δεκαετία του '60.

Από την άλλη, ήταν ο άνθρωπος που εμφανιζόταν στο στούντιο πάντα με όπλα -τουλάχιστον τέσσερα- σύμφωνα με τους Ramones. Απειλούσε τους πάντες, συνεργάτες και προσωπικό, τις περισσότερες φορές μεθυσμένος, έκλεβε τα ποσοστά από τους μουσικούς του και πάντα επαιρόταν ότι οι καλλιτέχνες με τους οποίους συνεργαζόταν, δεν θα ήταν τίποτα αν δεν έβαζε αυτός το χέρι του στην κονσόλα. Σε πρόσφατη συνέντευξή του κατά τη διάρκεια της δίκης, είχε δηλώσει: «Είμαι ο Λεονάρντο Ντα Βίντσι της μουσικής σκηνής».

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Τέχνες & Πολιτισμός
Με λέξεις-κλειδιά
Μουσική
Για το ίδιο θέμα
Αλ Πατσίνο και Μπέτι Μίντλερ σε ταινία για τον Φιλ Σπέκτορ
Άλλα θέματα στην κατηγορία Τέχνες & Πολιτισμός της έντυπης έκδοσης
Αρχαιολογία
Ενας τόμος σαν τον μίτο της Αριάδνης
Βιβλίο
Μες στης Πόλης τα χαμάμ
Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης
Πρόστιμα και συστάσεις
Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος
Δικηγόρος εναντίον καλλιτέχνη
Μουσική
Λίγο μεράκι πολλή λογιοσύνη
Με ταλέντο και ωριμότητα
Από τις στάχτες του '80
Τηλεόραση
Πάθη και Ανάσταση με τον τρόπο των Ελλήνων
Φιλ Σπέκτορ
Η καταδίκη ενός τρελού παραγωγού
Άλλες ειδήσεις
Βρετανικό κύρος με ελληνική σφραγίδα
Και ο «Παρνασσός» στο Φεστιβάλ Αθηνών
Ο Τραγανούλης στο Διαδίκτυο