Έντυπη Έκδοση

Ηχοι του κόσμου

Μεγάλες δόσεις κλασικής, απρόσμενες αφίξεις, τρία ενδιαφέροντα αφιερώματα και πολλή όπερα περιλαμβάνονται στο μουσικό πρόγραμμα του φετινού Φεστιβάλ Αθηνών.

Οι El-Tanbura θα εμφανιστούν στην Τεχνόπολη Οι El-Tanbura θα εμφανιστούν στην Τεχνόπολη Επίσης χαρακτηριστική είναι η συγκέντρωση αγαπημένων εκπροσώπων του ελληνικού τραγουδιού στο Μικρό Θέατρο της Επιδαύρου: ο Πορτοκάλογλου θα παρουσιάσει το «Ρεμίξ» (1,2/7), η Μόνικα τα τραγούδια της συνοδεία χορωδίας και εγχόρδων (8,9/7), η Δήμητρα Γαλάνη συμπράτει με τον Βασιλικό (15,16/7), η Μάνια Παπαδημητρίου ετοιμάζει αφιέρωμα στον Νίκο Γκάτσο (22,23/7). Πιο αναλυτικά:

* Με ένα τριήμερο αφιέρωμα στον Ιάννη Ξενάκη (Πειραιώς, χώρος Η) θα ξεκινήσουν οι μουσικές εκδηλώσεις. Με αφορμή τα δέκα χρόνια από το θάνατό του, τρία σημαντικά μουσικά σύνολα διατρέχουν το έργο του, που σήμερα επανέρχεται διαρκώς στο διεθνές προσκήνιο. Στις 3 Ιουνίου θα εμφανιστεί το πολυβραβευμένο Arditti Quartet, στις 6 Ιουνίου η περίφημη London Sinfonietta υπό τη διεύθυνση του νεαρού Ryan Wigglesworth, ενώ το αφιέρωμα κλείνει (8/6) το ανερχόμενο Ergon Ensemble, με μαέστρο τον Νίκο Τσούχλο και σκηνοθετική επιμέλεια Αλεξάνδρας Γεωργοπούλου.

* Αμέσως μετά το σκηνικό αλλάζει, διότι στην Τεχνόπολη πραγματοποιείται στις 17 Ιουνίου μια ενδιαφέρουσα συνάντηση τυνήσιων και αιγύπτιων μουσικών, οι οποίοι συμμετείχαν στην «Επανάσταση του Γιασεμιού» -όπως ονόμασαν οι νέοι την πρόσφατη εξέγερση στον αραβικό κόσμο. Εξου και ο τίτλος της συναυλίας είναι «Η μουσική αφύπνιση». Συμμετέχουν η Λάμια Μπεντίουι με τους πέντε έλληνες μουσικούς της Orchestre Med Fusion, που συνέβαλαν ενεργά στην αφύπνιση των νέων της Τυνησίας και οι El-Tanbura που έπαιξαν μπροστά στους συγκεντρωμένους στην πλατεία Ταχρίρ του Καΐρου.

* Με ένα αφιέρωμα στις 24 Ιουνίου (Ηρώδειο) τιμάται ο Οδυσσέας Ελύτης. Με συμπυκνωμένη εμπειρία ο Γιώργος Κουρουπός παρουσιάζει μελοποιημένο το «Μονόγραμμα». «Θέλησα να αποδώσω όχι μόνο το λυρισμό του, αλλά και τα δραματικά του στοιχεία, ιδιαίτερα την απόγνωση του ανθρώπου μπρος στη διαπίστωση ότι ένας τέτοιος ιδανικός έρωτας δεν μπορεί ν'ανθίσει στον κόσμο τούτο», λέει ο συνθέτης. Η συναυλία -θέλοντας να υπογραμμίσει την ειδική σχέση που είχε ο ποιητής με τη μουσική- ανοίγει με ένα από τα αγαπημένα κομμάτια του Ελύτη: το Κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα αρ. 21 του Μότσαρτ. Την Ορχήστρα των Χρωμάτων θα διευθύνει ο Μίλτος Λογιάδης.

* Τέλος, οι δύο σημαντικότερες ορχήστρες μας ετοιμάζονται για το Φεστιβάλ Αθηνών: Στις 15 Ιουλίου στο Ηρώδειο, η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, με μαέστρο το νέο καλλιτεχνικό διευθυντή της Βασίλη Χριστόπουλο, πραγματοποιεί αφιέρωμα στον Γκούσταβ Μάλερ, ενώ, με αφορμή την επέτειο για τα διακόσια χρόνια από τη γέννηση του Φραντς Λιστ, η Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης αφιερώνει στον ούγγρο συνθέτη τη συναυλία της με έργα δικά του αλλά και συνθέσεις των Σούμπερτ και Μπραμς. Διευθύνει ο Μύρων Μιχαηλίδης (νέος καλλιτεχνικός διευθυντής της Λυρικής Σκηνής). Σολίστ ο ελληνοκύπριος πιανίστας Κυπριανός Κατσαρής.

ΟΠΕΡΑ

Ευχαριστημένοι, όμως, πρέπει να είναι από το φετινό πρόγραμμα και όσοι αγαπούν την όπερα, καθώς υπάρχουν ποικίλες επιλογές. Για παράδειγμα, το διήμερο 13-14 Ιουνίου στην Πειραιώς 260 ανεβαίνει η οπερέτα «Η κόρη της καταιγίδος», του Θεόφραστου Σακελλαρίδη. Αν και γραμμένο το 1923 το έργο αντιμετωπίζεται ως ένα σύγχρονο κριτικό έργο. Την ενορχήστρωση και μουσική διεύθυνση υπογράφει ο ταλαντούχος Χαράλαμπος Γωγιός και τη σκηνοθεσία ο Αλέξανδρος Ευκλείδης.

* Με μια διπλή παραγωγή «κατεβαίνει» στο Φεστιβάλ Αθηνών η Εθνική Λυρική Σκηνή: στις 1, 3, 4 και 5 Ιουνίου θα παρουσιάσει στο Ηρώδειο την «Καβαλερία Ρουστικάνα» του Πιέτρο Μασκάνι -ένα από τα διαμάντια του ιταλικού βερισμού- και τους «Παλιάτσους» του Ρουτζέρο Λεονκαβάλο, σε διεύθυνση Λουκά Καρυτινού και σκηνοθεσία του Γκρέιαμ Βικ. Τα δύο έργα ανεβαίνουν μαζί, καθώς την εποχή που ο Μασκάνι κατακτούσε την Ιταλία με την «Καβαλλερία Ρουστικάνα», ο Λεονκαβάλο προσπάθησε να τον ξεπεράσει συνθέτοντας τους «Παλιάτσους».

* Θα δούμε, όμως, και όπερα σε συναυλιακή μορφή, αφού στις 4 Ιουλίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών (Αίθουσα Τριάντη) ο πολυβραβευμένος νεαρός μαέστρος Ζερεμί Ρορέρ με το μουσικό σύνολό του «Le Cercle de l' Harmonie» επιστρέφει στο Φεστιβάλ Αθηνών, για να παρουσιάσει σε συναυλιακή μορφή την τρίπρακτη όπερα «Ιδομενέας, Βασιλιάς της Κρήτης» του Μότσαρτ.

* Μια προκλητική αναπαράσταση ενός προκλητικού λιμπρέτου μάς υπόσχονται οι Μάρκελλος Χρυσικόπουλος και Αποστολία Παπαδαμάκη (σκηνοθεσία) οι οποίοι ανεβάζουν τη «Στέψη της Ποππαίας» του Κλαούντιο Μοντεβέρντι στις 6 Ιουλίου, στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση. «Η δική μου Στέψη διαδραματίζεται σε ένα σύγχρονο spa, σε ένα λουτρό όπου τα σώματα των τραγουδιστών, ημίγυμνα και ηδονικά, πάλλονται μαζί με τα συναισθήματα και τα ήθη στη μουσική του Μοντεβέρντι» τονίζει η Α. Παπαδαμάκη.

* Ακολουθεί ένα κλασικό ανέβασμα: στις 12 και 14 Ιουλίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών η Οπερα του Θεάτρου Μπολσόι ανεβάζει τον «Ευγένιο Ονιέγκιν» του Τσαϊκόφσκι (βασισμένο στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Α. Πούσκιν). Το έργο ανέβηκε στα Μπολσόι το 1881 κι έκτοτε παραμένει σταθερά στο ρεπερτόριό τους. Σκηνοθετεί ο φημισμένος Ντμίτρι Τσερνιάκοφ.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Τέχνες & Πολιτισμός
Με λέξεις-κλειδιά
Μουσική
Φεστιβάλ
Σχετικά θέματα: Φεστιβάλ Αθηνών
Αυλαία στο φεστιβάλ
Σε πλοία και αεροδρόμια
Περιμένοντας τους σταρ
Συρρικνωμένη η Επίδαυρος λόγω κρίσης
Τόπος στα νιάτα
Άλλα θέματα στην κατηγορία Τέχνες & Πολιτισμός της έντυπης έκδοσης
Φεστιβάλ Αθηνών
Αυλαία στο φεστιβάλ
Σε πλοία και αεροδρόμια
Περιμένοντας τους σταρ
Συρρικνωμένη η Επίδαυρος λόγω κρίσης
Τόπος στα νιάτα
Ηχοι του κόσμου
Κινηματογράφος
Ξεφλουδίζοντας το «Κουρδιστό Πορτοκάλι»
Χωρίς Κυνόδοντα
Επιστροφή στην Αλγερία
Μουσεία και Αρχαιολογικοί χώροι
Ζητούνται φύλακες, καθαρίστριες, επισκέπτες
Μουσεία στο φεγγαρόφωτο
Από παιδιά στα μουσεία
Μουσική
Καλοκαίρι γεμάτο γυναικείες φωνές
Χορός
Χορευτικό ταξίδι με τον Ομηρο
Βιβλίο
Οταν το όραμα παίρνει σχήμα
Φαντάσματα του παρελθόντος
Απ' τη ζωή στο χαρτί
Athens Video Art
Το ψηφιακό μέλλον είναι εδώ
Εκθεση
Ο αναρχικός ποιητής της μουσικής
Σαν ταινία του Νικολαϊδη