Έντυπη Έκδοση

Τα ξεχωριστά βιβλία της φετινής χρονιάς

1) Ρ.Κ. «Θεωρήσαμε επίσης υποχρέωσή μας να δώσουμε τη δυνατότητα στο ελληνικό αναγνωστικό κοινό να δει την «Καπέλα Σιξτίνα» όπως παρουσιάζεται στην έκδοση της Libreria Vaticana και των Jaca Books, που έχει ήδη μεταφραστεί και κυκλοφορεί σε εννέα γλώσσες.

Τα κείμενα δίνουν νέες ερμηνείες σε πολλά θέματα και η λάμψη και η καθαρότητα των χρωμάτων στις τοιχογραφίες του Μιχαήλ Αγγέλου είναι μια αποκάλυψη που επιτεύχθηκε, χάρη στη σύγχρονη τεχνολογία, με τον καθαρισμό των τοιχογραφιών. Είναι ένα μνημειώδες έργο και είμαστε ευτυχείς που περιλαμβάνεται στον κατάλογο των εκδόσεών μας».

«Αν δεν έχει δει κάποιος την Καπέλα Σιξτίνα, δεν μπορεί να συλλάβει τι είναι ικανός να κάνει ένας άνθρωπος», έγραφε ο Γκέτε, θαμπωμένος από τις νωπογραφίες του παρεκκλησιού στο Βατικανό. Ενώ όπως σημειώνει ο Παναγιώτης Κανελλόπουλος στον 4ο τόμο της «Ιστορίας του Ευρωπαϊκού Πνεύματος» (που επανακυκλοφορεί): «Δεν υπάρχει δεύτερο ζωγραφικό κατόρθωμα εφάμιλλο μ' αυτό που επραγματοποίησε στην οροφή της Καπέλα Σιξτίνα, δουλεύοντας τέσσερα χρόνια ανάσκελα επάνω σ' ένα ικρίωμα, ο Μιχαήλ Αγγελος. Το έργο αυτό είναι ζωγραφική, γλυπτική, αρχιτεκτονική και ποίηση. Είναι η μεγαλύτερη μουσική συμφωνία που φτιάχτηκε με τους τόνους των χρωμάτων».

2) Ρ.Κ. «Ο "Νανόκοσμος" είναι ένα βιβλίο που μας εντυπωσίασε για την εκπληκτική ποιότητα των φωτογραφιών και την επιστημονικότητά του. Γι' αυτό και αποφασίσαμε να αναλάβουμε την ελληνική έκδοση, για να το χαρούν και οι Ελληνες αναγνώστες. Χάρη στην τεχνολογία, που μεγεθύνει 200.000 φορές λεπτομέρειες του φυτικού και ζωικού βασιλείου, μας αποκαλύπτεται ένας κόσμος γεμάτος μυστήριο και χρώμα».

Η ομορφιά της φύσης κρύβει έναν κόσμο εκπληκτικό που δεν μπορούμε να δούμε με γυμνό μάτι, έναν μικρόκοσμο που μόνο με το ηλεκτρονικό μικροσκόπιο σάρωσης γίνεται ορατός. Από τα επιστημονικά εργαστήρια στη δημοσιότητα, οι εικόνες του λευκώματος είναι πιο σουρεαλιστικές και από έργα τέχνης. Τα λέπια στο φτερό μιας πεταλούδας μοιάζουν με φύλλα με ραβδώσεις, οι αιχμηρές τρίχες της προνύμφης ενός σκαθαριού είναι σαν δόρατα πολεμιστών... Συνδυασμένες με κείμενο, οι φωτεινές εικόνες μάς επιτρέπουν να ρίξουμε μια ματιά στις κρυφές, πολύπλοκες δομές της φύσης».

3) Ρ.Κ. «Το βιβλίο της Λύντιας Τρίχα "Χαρίλαος Τρικούπης. Μια βιογραφική περιήγηση", που μόλις κυκλοφόρησε, είναι προϊόν μακροχρόνιων ερευνών της συγγραφέως και συστηματικής συγκέντρωσης ντοκουμέντων και εικονογραφικού υλικού. Ηταν μια πρόκληση για μας να παρουσιάσουμε με εύληπτο και καλλιτεχνικό τρόπο το πλούσιο εικονογραφικό υλικό και τα ντοκουμέντα που τεκμηριώνουν τα εμπεριστατωμένα κείμενα. Είναι ένα βιβλίο ιδιαίτερα επίκαιρο σήμερα που η χώρα μας αντιμετωπίζει παρόμοιες πολιτικές και οικονομικές καταστάσεις».

«Αυτός πρόβαλε με φοβερό παράστημα των ιστορικών ηρώων», έλεγε ο Παλαμάς για τον Χαρίλαο Τρικούπη. Από τη γέννησή του μέχρι τον θάνατό του, τον παρακολουθούμε χρονολογικά, μέσα στο οικογενειακό και κατόπιν στο πολιτικό περιβάλλον της ιδιαίτερα ταραγμένης και με σημαντικές εξελίξεις για το ελληνικό έθνος εποχής του.

4) Ρ.Κ. «Μια από τις χαρές που απολαμβάνω στη δουλειά μου είναι και η επαφή με αξιόλογους ανθρώπους που εξελίσσεται συχνά σε ειλικρινή φιλία. Ετσι, όταν η Μαρία Καραβία μου πρότεινε να εκδώσω τις συνεντεύξεις της με τον Γιάννη Τσαρούχη, ανταποκρίθηκα με ενθουσιασμό και προσπάθησα να αξιοποιήσω το πολύτιμο υλικό του βιβλίου της με τον καλύτερο τρόπο».

Οπως σημειώνει η συγγραφέας του βιβλίου Μαρία Καραβία σε άρθρο της στην «Αυγή», στις αρχές του χρόνου: «Πολλοί θα δουν στο Μουσείο Μπενάκη της οδού Πειραιώς τη μεγάλη αναδρομική έκθεση "Γιάννης Τσαρούχης 1910-1989" και λίγοι θα θυμηθούν την τρυφερότητα με την οποία ζωγράφισε την πάμπτωχη άλλοτε, γεμάτη ταβέρνες και μπαρ σήμερα, γειτονιά του Μουσείου ο ζωγράφος. Το Γκαζοχώρι, που κούρνιαζε γύρω από το εργοστάσιο αεριόφωτος και στέγαζε στα μικρά, μονώροφα σπιτάκια του με τα ελάχιστα νεοκλασικά στολίδια τον βίο των ταπεινών.

Αυτός ο σπουδαίος Ελληνας καλλιτέχνης ήταν από τους πρώτους που στηλίτευσαν την καταστροφή του περιβάλλοντος της Αττικής. Και μίλησε για την επιδρομή κατά της νεοκλασικής αρχιτεκτονικής που πίστευε ότι αντικαταστάθηκε με ό,τι ασχημότερο υπάρχει στον κόσμο - την πολυκατοικία: "Μεγάλο μέρος της καταστροφής που έκανε η αρχιτεκτονική στην Ελλάδα οφείλεται στην ανοχή των συνταγματαρχών. Αλλά η αδιαφορία για το τοπίο και η ακαλαισθησία δεν μπήκαν, δυστυχώς, στον Κορυδαλλό μαζί τους..."».

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Τέχνες & Πολιτισμός
Στη στήλη
Σημείο συνάντησης
Άλλα θέματα στην κατηγορία Τέχνες & Πολιτισμός της έντυπης έκδοσης
Μουσεία
Η Αθήνα δεν δίνει στη Θεσσαλονίκη τον Κρατήρα της Πιερίας
Αρχαιολογία
Σώζουμε το μνημείο που θυμίζει την ήττα της Κλεοπάτρας
Συνέντευξη: Ηλίας Ανδριόπουλος
«Ωραία λαϊκά τραγούδια δεν ξαναγράφονται»
Εικαστικά
Δεν είναι banner, είναι εικαστικές παρτιτούρες
Κριτική κινηματογράφου
Αναρχικός Γκοντάρ και αέρινος Τζιν Κέλι
Θέατρο σκιών
Το ΥΠΠΟΤ για UNESCO και Καραγκιόζη
Τηλεόραση
«Φίλες» σε κρίση
Στον κόσμο των συμμοριών
Τριήμερο μπάλας