Έντυπη Έκδοση

Πάμε διάστημα;

Μια νέα ταινία ανιμέισον αντιστρέφει τον γνωστό μύθο, βάζοντας έναν αμερικανό αστροναύτη να αναστατώνει τους εξωγήινους του «Πλανήτη 51», εισβάλλοντας ξαφνικά στον πλανήτη τους

Ilion ονομάζεται το πρώτο και μοναδικό ευρωπαϊκό στούντιο που παράγει ταινίες κινούμενων σχεδίων, με έδρα τη Μαδρίτη και με σήμα κατατεθέν στο λογότυπό του τον Δούρειο Ιππο.

Τώρα, ετοιμάζεται να εκπορθήσει τις μεγάλες αμερικανικές εταιρείες anima-tion με μια ταινία που κάθε άλλο παρά ευρωπαϊκή μοιάζει. Ποιος είναι το «όπλο» στην κοιλιά του ξύλινου αλόγου;

Το «Planet 51», μια διασκεδαστική ταινία κινούμενων σχεδίων για μικρούς και μεγάλους, με πρωταγωνιστές έναν αμερικανό αστροναύτη και πανέξυπνα «πράσινα ανθρωπάκια», που κατοικούν σ' αυτόν τον μακρινό πλανήτη.

Σχεδιασμένο με την τελευταία τεχνολογία, γρήγορο, με χιουμοριστικούς διαλόγους το «Planet 51», που θα αρχίσει να προβάλλεται στις ελληνικές αίθουσες από τις 26 του μήνα, είναι φρέσκο και νεανικό. Αλλωστε, οι δημιουργοί του, μανιώδεις των κομπιούτερ όλοι -μέχρι πρόσφατα υπήρχε και μια Ελληνίδα ανάμεσά τους- έχουν ηλικία από 20 μέχρι 30 ετών. Οταν μπαίνεις στα στούντιο της Ilion, στα περίχωρα της Μαδρίτης, τους βλέπεις απορροφημένους μπροστά στις οθόνες τους. Τρόπος του λέγειν τους βλέπεις, καθώς κρατούν σαν επτασφράγιστο μυστικό τον τρόπο που εργάζονται και περιχαρακώνονται στα γραφεία τους με αυτοσχέδια παραβάν από καλάμια, φελιζόλ, χαρτόνια... Κι όταν θέλουν να ξεκουραστούν, κάνουν διαλείμματα κλοτσώντας μπάλες στους διαδρόμους!

Η ταινία δεν βγαίνει τυχαία τη χρονιά της επετείου των 40 χρόνων από τότε που ο άνθρωπος πάτησε το πόδι του στη Σελήνη. Ούτε ο τίτλος της είναι τυχαίος. Οπως μας λέει ο ξεναγός μας στα ισπανικά στούντιο Ιγκνάθιο Καλιγκάς:

«Αρχικά σκεφτόμασταν να την ονομάσουμε "Planet One", όμως αλλάξαμε γνώμη γιατί το "Planet 51" παραπέμπει στην περίφημη Area 51, την περιοχή της Νεβάδας, που πολλοί πιστεύουν ότι χρησιμοποιείται για πειράματα με εξωγήινους και UFO».

Ενας τέτοιος «εξωγήινος», που τυγχάνει να είναι ο αμερικανός αστροναύτης κάπτεν Τσακ, προσγειώνεται στον Πλανήτη 51. Το διαστημόπλοιό του πέφτει στην αυλή μιας φιλήσυχης οικογένειας, την ώρα που κάνουν μπάρμπεκιου. Με έπαρση επιχειρεί να καρφώσει τη σημαία του, όταν βλέπει τα μικρά πράσινα ανθρωπάκια να τον παρακολουθούν με έκπληκτα μάτια.

Αυτό που επακολουθεί δεν περιγράφεται... Πανζουρλισμός! Ποιος είναι πιο τρομερός και ξεκαρδιστικός ταυτόχρονα: Ο απρόσκλητος επισκέπτης ή οι κάτοικοι του μακρινού πλανήτη; Πάντως, ο Τσακ θα βρει φίλους, τον νεαρό Λεμ και την παρέα του, που θα τον βοηθήσουν να επιστρέψει ασφαλής στη Γη.

Σαν την Αμερική του '50

Η ατμόσφαιρα της ταινίας, από τα σπίτια, τα αυτοκίνητα μέχρι τα ρούχα, τις συνήθειες και την κουλτούρα των κατοίκων του πλανήτη παραπέμπει στην Αμερική της δεκαετίας του '50. Η σάτιρα για τον αμερικανικό μιλιταρισμό και επεκτατισμό είναι διάχυτη. Το σάουντρακ αποτελείται από ροκεντρολάκια της εποχής. «Θέλαμε να αναπαράγουμε την Αμερική του '50, όπου όλοι ήταν ευτυχισμένοι. Μόνο έναν φόβο είχαν: μήπως τους επιτεθούν οι Αρειανοί!» εξηγεί ο βοηθός σκηνοθέτη Μάρκος Μαρτίνεζ.

Ο σεναριογράφος είναι ο ίδιος των ταινιών «Σρεκ». Τις φωνές στα καρτούν δανείζουν μεταξύ άλλων οι Ντουέιν «Δε ροκ» Τζόνσον, Τζέσικα Μπιλ, Γκ. Ολντμαν και Τζον Κλιζ των Μόντι Πάιθονς. Αντίθετα με ό,τι πιστεύαμε, πρώτα ηχογραφούνται οι διάλογοι με τις φωνές των ηθοποιών και μετά προσαρμόζονται σε αυτές τα καρτούν.

Η επίσκεψη στα ισπανικά στούντιο μας αποκάλυψε και άλλα μυστικά: Οι σχεδιαστές αρχικά βιντεοσκοπούν ανθρώπους που υποδύονται σκηνές από το σενάριο και στη συνέχεια επεξεργάζονται τις κινήσεις στον υπολογιστή για να πετύχουν όσο το δυνατόν πιο φυσικό αποτέλεσμα. Οι χαρακτήρες ξεκινούν με βάση τον ανθρώπινο σκελετό που στη συνέχεια «ντύνεται» με μυς και δέρμα. Δεν είναι κι εύκολο. Μία εβδομάδα δουλειάς είναι μόλις τρία δευτερόλεπτα ταινίας.

Η Ilion απασχολεί 250 άτομα, δημιουργούς και ειδικούς στα κομπιούτερ. Αρχικά, ως Pyro Studios ειδικευόταν στα βιντεοπαιχνίδια (το Commandos είναι από τα πιο επιτυχημένα της) ενώ τώρα μπαίνει δυναμικά στην παραγωγή ταινιών και στο μάρκετινγκ.

Η «Planet 51» που κόστισε περίπου 70 εκατ. ευρώ, έχει διανομή σχεδόν σε όλο τον κόσμο. Θα προβληθεί σε 4.000 αμερικανικές αίθουσες, ενώ για την προωθησή της επιστρατεύονται βιντεοπαιχνίδια, κουκλάκια και βιβλία. *

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Τέχνες & Πολιτισμός
Με λέξεις-κλειδιά
Κινηματογράφος
Σχετικά θέματα: Κινηματογράφος
Η Ελλάδα ταξιδεύει στον κινηματογράφο
Άλλα θέματα στην κατηγορία Τέχνες & Πολιτισμός της έντυπης έκδοσης
50ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης
Τα παιδία παίζει
Βιβλίο
Θανάσιμα λάθη
Στο δρόμο για το Βιετνάμ
Βόλτα στα Εξάρχεια
Τα Εξάρχεια των ωδείων και των ιδεών
Εκθεση
Ο έρωτας στα χρόνια της εταίρας
Με την ομορφιά της απλότητας
Η Αθήνα με άλλο μάτι
Επέτειος της πτώσης του Τείχους του Βερολίνου
Το Βερολίνο γιορτάζει
Θέατρο
«Τα ωραία μέσα ερείπια»
Κινηματογράφος
Πάμε διάστημα;
Η Ελλάδα ταξιδεύει στον κινηματογράφο
Μουσική
Τσιγγάνικη φλόγα και τζαζ
Η μούσα της μπόσα νόβα
«Να γκρεμίσουμε κάθε τείχος»
Συνέντευξη: Βέρνερ Χέρτσογκ
Ο τυχοδιώκτης ποιητής του σινεμά
Συνέντευξη: Διονύσης Σαββόπουλος
«Να μοιράζεσαι. Να εκπλήσσεις. Και οι πολλοί θ' ακολουθήσουν»
Συνέντευξη: Τζιμ Τζάρμους
«Η ζωή δεν έχει πάντα φινάλε»