Έντυπη Έκδοση

Σύγχρονες μέθοδοι εκπαίδευσης παιδιών με κοχλιακό εμφύτευμα

Τα κωφά παιδιά που έβαλαν κοχλιακό εμφύτευμα σε μικρή ηλικία αναπτύσσουν έπειτα από ένα χρονικό διάστημα τον προφορικό λόγο με καταληπτή ομιλία, ανεξάρτητα από τη μέθοδο επικοινωνίας που χρησιμοποιούσαν πριν από την εμφύτευση (π.χ. νοηματική γλώσσα, ολική επικοινωνία), όπως επισημάνθηκε σε διεθνή ημερίδα ειδικής αγωγής με θέμα: «Αντιμετώπιση παιδιών με κοχλιακό εμφύτευμα: σύγχρονες τάσεις» που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα.

Ενα άλλο βασικό συμπέρασμα, πλην της ανάγκης για έγκαιρη τοποθέτηση του κοχλιακού εμφυτεύματος, ήταν ότι όλα τα συστήματα της εκπαίδευσης των κωφών θα πρέπει να προσαρμόσουν τους τρόπους διδασκαλίας τους και της επικοινωνίας μέσα στην τάξη με το κοχλιοεμφυτευμένο παιδί, ούτως ώστε να προάγουν την ανάπτυξη του προφορικού λόγου στον βαθμό που αναμένεται να κατακτηθεί και από τα ακούοντα παιδιά. Γι' αυτόν όμως τον σκοπό είναι απαραίτητο να δημιουργηθούν εξατομικευμένα εκπαιδευτικά προγράμματα που να στοχεύουν στην ερμηνεία του λόγου μέσω της ακρόασης και γενικότερα στη χρήση της ακοής μέσω του κοχλιακού σε όλα τα περιβάλλοντα (σχολείο, σπίτι κ.τ.λ.).

Από τη συζήτηση στρογγυλής τράπεζας γύρω από τις μελέτες Ελληνόπουλων με κοχλιακό εμφύτευμα που είτε βρίσκονται σε μικρή ηλικία είτε φοιτούν ήδη σε γενικές και ειδικές τάξεις καθώς και σε ειδικά σχολεία, προέκυψε ότι υπάρχει ανάγκη για μία συστηματική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών των κωφών σε θέματα κοχλιακής εμφύτευσης, εντοπίστηκαν οι δυσκολίες στη διαμόρφωση διάγνωσης αναφορικά με την ύπαρξη πολυαναπηρίας ή μη σε βρέφη που εμφυτεύονται και τέλος τονίστηκε η ανάγκη για μία ολοκληρωμένη διεπιστημονική αντιμετώπιση, με την εδραίωση στενότερων συνεργασιών μεταξύ των ιατρών ΩΡΛ-χειρουργών και ακοολόγων των κέντρων κοχλιακής εμφύτευσης, των λογοπεδικών-λογοθεραπευτών και των εκπαιδευτικών που έχουν ως μαθητές τους παιδιά με κοχλιακό εμφύτευμα.

Την ημερίδα οργάνωσαν το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών του Τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας σε συνεργασία με την Ομάδα Βαρηκοΐας του Πανελλήνιου Συλλόγου Λογοπεδικών και το Ear Foundation του Nottingham.

Τα θέματα αφορούσαν τη διεθνή επισκόπηση για τις σύγχρονες μεθόδους εκπαίδευσης παιδιών με κοχλιακό εμφύτευμα, τις προκλήσεις που υπάρχουν στον τομέα αυτό και τους τρόπους αντιμετώπισής τους με σκοπό την πρόοδο του παιδιού με κοχλιακό εμφύτευμα στην κατάκτηση του προφορικού λόγου και στη μάθηση. Τη συζήτηση συντόνισαν οι κ.κ. Σταματία Γκούντα, Φλώρα Αναγνώστου και Μαρινέλλα Τσουκαλά, μέλη της ομάδας βαρηκοΐας του ΠΣΛ. Στη συνέχεια, συζητήθηκαν σε στρογγυλή τράπεζα μελέτες περίπτωσης με συντονιστές τους Θωμά Νικολόπουλο, επίκ. καθηγητή ΩΡΛ της Ιατρικής Σχολής Αθηνών και Στέλλα Σαντζακλή, λογοπαθολόγο.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Υγεία
Άλλα θέματα στην κατηγορία Υγεία της έντυπης έκδοσης
21 Μαρτίου: Παγκόσμια Ημέρα Ύπνου
Από την αϋπνία στην υπνηλία. Μια πολύπαθη διαδρομή...
Ναρκοληψία: Μια «ύπουλη» αιτία υπνηλίας
Υπνος: το φάρμακο κατά της παχυσαρκίας;
Άλλες ειδήσεις
Πνευμονιόκοκκος: ευρύτερη κάλυψη με 13δύναμο εμβόλιο
Εκτη κύρια αιτία αναπηρίας η διπολική διαταραχή
Σύγχρονες μέθοδοι εκπαίδευσης παιδιών με κοχλιακό εμφύτευμα
Αυχενικό και πονοκέφαλος
Το άγχος στην εργασία προκαλεί διαβήτη
Διεκδικήστε τη φυσική ομορφιά!