Έντυπη Έκδοση

Οι άνθρωποι μπροστά στα αριστουργήματα

Ο Γερμανός φωτογράφος Τόμας Στρουθ εκθέτει στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης και έργα από την περίφημη σειρά του «Museum Photographs»

Το Μητροπολιτικό Μουσείο της Νέας Υόρκης επέλεξε το 2003 να φιλοξενήσει στις αίθουσές του αναδρομική έκθεση του Γερμανού φωτογράφου Τόμας Στρουθ, ξεχωρίζοντάς τον ως έναν από τους σπουδαιότερους της εποχής μας.

«Alte Pinakothek», Μόναχο, 2000. Μια φωτογραφία-δοκίμιο του Στρουθ για τη σχέση ανάμεσα στα έργα τέχνης και το κοινό «Alte Pinakothek», Μόναχο, 2000. Μια φωτογραφία-δοκίμιο του Στρουθ για τη σχέση ανάμεσα στα έργα τέχνης και το κοινό Η έκθεση περιόδευσε σε αρκετά αμερικάνικα μουσεία. Από σήμερα το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης της Αθήνας (Νεοφύτου Δούκα 4) παρουσιάζει 28 έργα του καταξιωμένου φωτογράφου, μαθητή του κορυφαίου Γερμανού ζωγράφου Γκέρχαρντ Ρίχτερ.

Το εύρος του έργου του διακρίνεται μέσα από φωτογραφίες που τράβηξε από το 1997 έως το 2003. Εχει αποτυπωθεί ένα μέρος του ταξιδιού του από το Ντίσελντορφ και άλλες γερμανικές πόλεις σε μητροπόλεις του κόσμου για να φωτογραφίσει, κυρίως, μεμονωμένα κτίρια και συμπλέγματα κτιρίων σε δρόμους που συνήθως μοιάζουν ερημωμένοι. Από το 1976 ο Τόμας Στρουθ άρχισε να φωτογραφίζει συστηματικά δρόμους και κτίρια σε Ευρώπη, ΗΠΑ και Ιαπωνία δημιουργώντας μια φωτογραφική σειρά που ονόμασε «Ασυνείδητους τόπους».

Με τις μικρές ασπρόμαυρες λήψεις έρημων δρόμων εφάρμοσε την ακρίβεια και τις αρχές της «Νέας Αντικειμενικότητας», κίνημα των αρχών του προηγούμενου αιώνα, το οποίο αναφέρεται στο έργο μιας ομάδας Γερμανών ζωγράφων που επέλεξαν μια στυγνή αναπαράσταση της πραγματικότητας ως αντίδραση στην άνθηση του εξπρεσιονισμού.

Το ενδιαφέρον του επικεντρώθηκε κάποια στιγμή σε ατομικά και οικογενειακά πορτρέτα, αλλά και σε φωτογραφίες τοπίων και τροπικών δασών. Από το 2003 άρχισε να δημιουργεί την πολυσυζητημένη σειρά του «Museum Photographs». Αντικείμενό της είναι δημόσιοι χώροι, κυρίως μουσεία και εκκλησίες. Ο Στρουθ συνέλαβε στιγμές κατά τις οποίες η ανθρώπινη παρουσία σ' αυτούς τους χώρους δημιουργεί μια ιδιόμορφη ένταση. Η σειρά αποτελείται από έγχρωμες φωτογραφίες μεγάλων διαστάσεων κυρίως από τα σπουδαιότερα μουσεία του κόσμου, στις οποίες οι επισκέπτες θαυμάζουν αριστουργήματα της τέχνης. Αποτελούν, κατά κάποιον τρόπο, φιλοσοφικά δοκίμια για τη σχέση ανάμεσα στο «αριστούργημα», το κοινό, τον ρόλο του μουσείου, αλλά και τον τρόπο που οι θεατές ανταποκρίνονται στη φωτογραφική εικόνα.

Την περίοδο 2010 με 2012 μια μεγάλη αναδρομική έκθεση του Τόμας Στρουθ θα παρουσιαστεί στο Kunsthaus της Ζυρίχης, το Κ20 του Ντίσελντορφ και τη Whitechapel Gallery του Λονδίνου. Η έκθεση στην Αθήνα γίνεται σε συνεργασία με την πρεσβεία της Γερμανίας και το Ινστιτούτο Γκέτε. Εντάσσεται στις παράλληλες εκδηλώσεις της 2ης Μπιενάλε της Αθήνας, «Heaven».

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Τέχνες & Πολιτισμός
Με λέξεις-κλειδιά
Φωτογραφία
Άλλα θέματα στην κατηγορία Τέχνες & Πολιτισμός της έντυπης έκδοσης
2η Μπιενάλε της Αθήνας
Πήγαμε για τέχνη στο Φαληράκι
Ολος ο «Παράδεισος» σε μια δύσκολη αποθήκη
Επιστροφή Γλυπτών του Παρθενώνα
«Η Ε.Ε. να λύσει το θέμα των Μαρμάρων»
Θέατρο
Αρχαία Agora στην καρδιά του Βερολίνου
Κριτική χορού
Η Μαρία των τάνγκο
Συνέντευξη Μάγια Λυμπεροπούλου
Το θέατρο σιγά σιγά επιστρέφει στον λόγο
Συνέντευξη Ρασίντ Ουραμντάν
Αλγερινός χορευτής σε Βιετνάμ και Γκουαντάναμο
Τηλεόραση
Μείωση μισθών στο BBC
Ο Γ. Αρβανίτης σύμβουλος κινηματογραφίας στην ΕΡΤ
Η μέθοδος της Φακίνου
Φάκελος «Κλεμμένα Γλυπτά» λίγο πριν από τα εγκαίνια
Φωτογραφία
Οι άνθρωποι μπροστά στα αριστουργήματα