Έντυπη Έκδοση

Σε κενό αέρος τα περιφερειακά αεροδρόμια

Τέλη Ιουλίου πάει τώρα η εκδήλωση δεσμευτικού ενδιαφέροντος

Για τα τέλη Ιουλίου, τουλάχιστον, εκτιμάται η μετάθεση της εκδήλωσης δεσμευτικού ενδιαφέροντος για την ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων, τα οποία το φετινό καλοκαίρι αναμένεται ότι θα σημειώσουν τις καλύτερες επιδόσεις των τελευταίων ετών.

Αρχικά η κατάθεση των προσφορών είχε προσδιορισθεί για τις 6 Ιουνίου, στη συνέχεια καθορίσθηκε η 20ή Ιουνίου, ενώ όλες οι αναφορές κάνουν λόγο για μετάθεση στα τέλη Ιουλίου.

Στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού συνεχίζουν επτά επενδυτικά σχήματα: Vinci-Ελλάκτωρ, J&Ρ Αβαξ-Zurich Airport, Fraport-Copelouzos, ΜΕΤΚΑ-Corporacion America, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, η Aeroports De La Cote d Azur και η Advent International.

Οι δύο συστάδες αεροδρομίων που έχουν δημιουργηθεί περιλαμβάνουν:

* Ομάδα Α: αποτελείται από τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Χανίων, Κέρκυρας, Ζακύνθου, Κεφαλονιάς, Ακτίου και Καβάλας. Επιπλέον υπάρχει η δυνατότητα ο επενδυτής να προσθέσει-αυξήσει τον αριθμό των αεροδρομίων επιλέγοντας από τα αεροδρόμια Αλεξανδρούπολης, Αράξου, Καλαμάτας και Αγχιάλου.

* Ομάδα Β: αποτελείται από τους αερολιμένες Ρόδου, Κω, Σκιάθου, Μυκόνου, Σαντορίνης, Σάμου και Μυτιλήνης. Προαιρετικά ο επενδυτής της συγκεκριμένης ομάδας μπορεί να προσθέσει στις επιλογές του και κάποιον από τους εξής αερολιμένες: Λήμνου, Χίου, Καρπάθου και Νέας Αγχιάλου. Δυνητικά, δηλαδή, η κάθε ομάδα που θα αποκρατικοποιηθεί μπορεί να έχει από επτά, το λιγότερο, έως έντεκα, το περισσότερο, αεροδρόμια.

Βεβαίως, το ενδιαφέρον των επενδυτών προσελκύουν τα μεγάλα περιφερειακά αεροδρόμια και ιδίως αυτά σε Ρόδο, Θεσσαλονίκη, Κω, Κέρκυρα και Χανιά, από τα οποία, με τα σημερινά δεδομένα, εξυπηρετούνται περισσότεροι από 13 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως. Για τα συγκεκριμένα αεροδρόμια, θα πρέπει να υλοποιηθούν επενδύσεις της τάξης των 100 εκατ. ευρώ.

Αντίστοιχα, οι αερολιμένες Ζακύνθου, Σαντορίνης, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σάμου, Κεφαλονιάς, Ακτίου και Καβάλας είχαν πέρσι συνολική κίνηση 4 εκατομμυρίων επιβατών. Γι' αυτά, υπολογίζεται ότι θα πρέπει να συντελεστούν επενδύσεις 95 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση των υποδομών τους.

Τα περιφερειακά αεροδρόμια πρόκειται να παραχωρηθούν για περίοδο 40 ετών, με δυνατότητα επέκτασης της σύμβασης παραχώρησης για άλλα 10 έτη, δηλαδή συνολικά 50 έτη.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Οικονομία
Με λέξεις-κλειδιά
Αεροδρόμια
Άλλα θέματα στην κατηγορία Οικονομία της έντυπης έκδοσης
Ανάπτυξη
Πολύ νωρίς τα «κακά» μαντάτα
Αεροδρόμια
Σε κενό αέρος τα περιφερειακά αεροδρόμια
Λιμάνια
Ανωμερίτης: επιμένει στις συμβάσεις παραχώρησης
Δημόσια Έργα
Οι συμβάσεις Παραχώρησης και η διαπλοκή