Έντυπη Έκδοση

1,9% ΑΥΞΗΘΗΚΑΝ ΤΑ ΕΣΟΔΑ ΤΟΥ ΟΛΠ ΤΟ 2013, ΕΝΩ ΤΑ ΕΞΟΔΑ ΜΕΙΩΘΗΚΑΝ ΚΑΤΑ 6%, ΚΥΡΙΩΣ ΛΟΓΩ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΣΕΩΝ

Ανωμερίτης: επιμένει στις συμβάσεις παραχώρησης

2,3 εκατ. διελεύσεις κρουαζιερόπλοιων

Την παραμονή του Γιώργου Ανωμερίτη, ως προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του ΟΛΠ, αποφάσισε η γενική συνέλευση του οργανισμού. Η γενική συνέλευση ενέκρινε, μεταξύ άλλων, τα οικονομικά πεπραγμένα του 2013 και πλέον «όλα τα φώτα» επικεντρώνονται γύρω από την έκβαση του φιλικού διακανονισμού μεταξύ ΟΛΠ - Cosco και της κατάθεσης των δεσμευτικών προσφορών για την εξαγορά του 67% του οργανισμού.

Μόλις 308.705 επιβάτες κρουαζιέρας ξεκίνησαν ή ολοκλήρωσαν το ταξίδι τους στον Πειραιά Μόλις 308.705 επιβάτες κρουαζιέρας ξεκίνησαν ή ολοκλήρωσαν το ταξίδι τους στον Πειραιά «Εχουμε ένα πολυσήμαντο και πολλών δραστηριοτήτων λιμάνι και αν προσέξουμε και βελτιώσουμε την ανταγωνιστικότητά μας, θα είμαστε εσαεί κερδοφόροι, αυτόνομα ή μέσω παρεμβάσεων παραχώρησης», δήλωσε, στην τακτική γενική συνέλευση των μετόχων, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ, Γ. Ανωμερίτης.

Για την εξέλιξη των οικονομικών μεγεθών της χρήσης 2013, υπογράμμισε ότι τα συνολικά έσοδα παρουσίασαν αύξηση 1,9% και ανήλθαν σε 108,6 εκατ., έναντι 106,6 εκατ. ευρώ το 2012, ενώ τα έξοδα παρουσίασαν μείωση κατά 6,0% και διαμορφώθηκαν σε 56,4 εκατ., έναντι 60 εκατ. ευρώ το 2012. Οπως ανέφερε, η μεταβολή αυτή οφείλεται κυρίως στην εφαρμογή του Ν.4024/2011 για αποχώρηση προσωπικού, λόγω συνταξιοδότησης.

Αναφερόμενος στην εξέλιξη των δραστηριοτήτων του ΟΛΠ και συγκεκριμένα στη διακίνηση, μεταφόρτωση οχημάτων (car terminal), τόνισε ότι η οικονομική ύφεση και οι πολιτικές αναταραχές, σε μη ευρωπαϊκές χώρες της Μεσογείου, επέδρασαν αρνητικά στις πωλήσεις και στη διακίνηση οχημάτων.

Η μεταφόρτωση οχημάτων στον ΟΛΠ κατέγραψε μικρή μείωση το 2013, 4,23%, έναντι του 2012 (386.865 έναντι 403.970), ενώ το συνολικό φορτίο στη Μεσόγειο κατέγραψε μείωση 2,2% σε σχέση με το 2012 (448.682 έναντι 458.755).

Επίσης, τα οχήματα εισαγωγής το 2013 για πρώτη φορά, από το 2010, κατέγραψαν αύξηση κατά 12,84%, έναντι του 2012 και ανήλθαν σε 61.817.

Για την κρουαζιέρα, ο πρόεδρος του ΟΛΠ τόνισε ότι ο τομέας αυτός, σε παγκόσμιο επίπεδο, και το 2013 αντιμετώπισε μια δύσκολη από πλευράς διαχείρισης χρονιά και επικαλούμενος στοιχεία της GP Wilde, υπογράμμισε ότι το 2013, σε σύγκριση με το 2012, ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που δρομολογήθηκαν στην Ευρώπη και τη Μεσόγειο μειώθηκε από 207 σε 198 πλοία, αλλά η συνολική χωρητικότητα αυξήθηκε, έστω και οριακά, κατά περίπου 800 κλίνες, μια αύξηση κατά 0,3%, έτσι ώστε η μέση ανά πλοίο χωρητικότητα να ανέλθει σε 1.259 επιβάτες, σε σύγκριση με 1.200 το 2012 και 1.217 το 2011.

Για τον τομέα της κρουαζιέρας στον Πειραιά, σημείωσε ότι το 2013 ήταν μια καλή χρονιά και καταγράφηκαν 2.296.457 διελεύσεις, που αντιστοιχεί σε 11,1% αύξηση σε σχέση με το 2012.

Πρόσθεσε επίσης ότι ο αριθμός των επιβατών που ξεκίνησαν ή ολοκλήρωσαν την κρουαζιέρα τους στον Πειραιά (home porting) διαμορφώθηκε σε 308.705, μειωμένος σε απόλυτους αριθμούς σε σχέση με τα προηγούμενα έτη, γεγονός που, σύμφωνα με τον κ. Ανωμερίτη, οφείλεται στη μείωση ανταγωνιστικότητας εταιρειών που χρησιμοποιούν τον Πειραιά ως home port, αλλά και στη γενική οικονομική συγκυρία.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Οικονομία
Με λέξεις-κλειδιά
ΟΛΠ
Λιμάνια και Ναυπηγεία
Άλλα θέματα στην κατηγορία Οικονομία της έντυπης έκδοσης
Ανάπτυξη
Πολύ νωρίς τα «κακά» μαντάτα
Αεροδρόμια
Σε κενό αέρος τα περιφερειακά αεροδρόμια
Λιμάνια
Ανωμερίτης: επιμένει στις συμβάσεις παραχώρησης
Δημόσια Έργα
Οι συμβάσεις Παραχώρησης και η διαπλοκή